/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
DVD fra PC til TV?
Fra : Perege
Vist : 734 gange
100 point
Dato : 24-01-05 19:18

Hej alle.

Jeg vil gerne kunne se DVD fra min pc på mit ny-indkøbte fladskærms-tv.
Jeg har et såkaldt DVI-stik i min pc forbundet med min fladskærm. Hvad skal jeg så gøre?

Mit grafik-kort er et Radeon 9600Family.
Kører XP.

EgE

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-01-05 20:16

Og du har været inde og sætte dit grafikkort til at sende ud af udgangen?
Højreklik på skrivebord, og i egenskaber/indstillinger/avanceret/o.s.v.?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 24-01-05 20:17

så skal du gå ind i skærm indstillinger og sætte den til at vise 2 skærme

kontrolpanel > skærm > instillinger > advanceret > skærme og her kan du vælge om du vil have tv og monitor til at køre samtideig eller bare hver for sig..jeg har xo radeon så vi burde have samme skærm indstilliger med hensyn til drivers.

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 24-01-05 20:22

Når du er inde i skærm indstillingerne så skal du huske at gå ind i fanen overlay og klikke på "teater instillinger" og der skal den stå som teater da opløsningen på din skærm vil være anderledes og have svær ved at vise filmen i normal fuld størrelse hvis du ikke lige ændre dette som jeg skrev. Ved at ændre det til teater tilstand går dit dvd afspiller program ind og sætter skærmen på dit tv til normal billede opløsning.

Håber du forstår hvad jeg skriver...ellers spørg mig igen

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 24-01-05 20:56

Jeg har sat mit fladskærms-tv til kablet med DVI-stikket. Men nu hedder min pc-skærm 2 og lcd-en hedder 1?
Samtidig med at musen forsvinder langt ud til højre på min pc-skærm?

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 24-01-05 21:00

pallebhansen. Hvordan sætter jeg mit grafikkort til at sende ud af udgangen?

Når jeg sætter min fladskærm til at vise Windows (samtidig med min pc-skærm), mangler proceslinien og skrivebords-ikonerne på lcd-skærmen er også væk?!?!?!?

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 24-01-05 21:05

Kan engang imellem ikke komme ind i Skærm i Kontrolpanelet????

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 24-01-05 21:18

Så er der blever byttet rundt på dine skærme makker !

hader når det sker...du skal gå ind under skærmindstillinger og vælge hvilken skærm der skal være primær og sekundær...ellers prøv at fjere dine drivers og installere den igen så burde det blive nulstillet det hele...du har sikkert oxo valgt udvidet skrivebord..derfor kan du ikke se din mus...det kan let blive bøvlet det med de skærme..been there done that..men prøv nu mit råd først

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 24-01-05 21:55

Ok. Nu virker det næsten. Nu vil jeg så bare høre hvordan jeg skal gøre, når jeg vil se en DVD på fladskærmen.
Hvordan vælger jeg hvilken skærm filmen skal vises på? Kan man evt. sætte den til at vise filmen på fladskærmen hvergang man starter en DVD?
Jeg bruger PowerDVD.
Og hvordan får jeg lyden over i fladskærmen?

Accepteret svar
Fra : CyberfishY

Modtaget 100 point
Dato : 24-01-05 22:08

whoa.. ! lad mig se..jeg har gjort det du gerne vil med mit tv i stedet... jeg har gjort følgende

Du skal først ind i overlay og ændre til teater tilstand så filmen bliver afpillet i rigtig størrelse på din fladskærm selv om du ikke kan se hele din windows skærm på dit tv.
Under skærmindstilligerne skal du aktivere din fladskærms tv..på det billede af et fjernsyn....hvis du har en mail kan jeg sende dig et screenshot af hvorhenne og hvordan indstillingerne skal se ud

Det med lyden..der skal du have et stik fra dit lydkort og så hen i dit tv´s lydport..ellers sæt det i din forstærker hvis du bruger spdan en..det har jeg gjort..fra computer til forstærker..det kræver dog nogle lange ledninger som jeg har købt i dyre domme hos "godtone"..ellers spørg dem nede i butikken og forklar dem hvad du vil..så finder de det rigtige kabel du skal bruge !

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 24-01-05 22:17

Hej CyberfishY.
Jeg er nok et fjols, men du må gerne sende et screenshot

pege@stofanet.dk

Godkendelse af svar
Fra : Perege

Dato : 24-01-05 23:35

Tak for svaret CyberfishY.

Håber jeg må maile til dig indtil mit "system" er i orden. Det er ved at være MEGET tæt på

EgE