/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  2mmy 200
Kreatin...piller eller pulver????
Fra : 10.Totti
Vist : 339 gange
104 point
Dato : 24-01-05 00:01

ja ska ha noget kreatin....men ved ik om jeg ska tag det i pille eller pulverform....overvejer mest pille form for syntes det er lidt nemmere og holde styr på...men i pulver er der ik noget med man kan vælge smag...smager det så godt??? er der en lille ske med sån man kan holde styr på hvor mange gram man tager?hvormeget og hvormange gram og hvornår ska jeg tag kreatin....jeg træner kun i hverdagene ska jeg så ik tag det i weekenderne?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-01-05 00:07

Her kan du læse om hvad det er, hvordan det virker, og hvor meget.

http://www.netdoktor.dk/sport/doping/artikler/kreatin.htm

mvh dova

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 24-01-05 00:09

-jeg kender nogle stykker der tager kreatin.. og de anbefaler man tager lige efter træning.
- der plejer at være måleske med
-mener det er ca 20 gram, men det pljer at stå på pakken
-for at få det at smage godt, kan du blande det med hvad du har lyst til.
-du kan godt risikere at tage ¨på i vægt da kreatin binder væske til kroppen

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 24-01-05 00:18
Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 24-01-05 00:27

så det vil sige jeg kan blande det med kakao fx?

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 24-01-05 00:27

men er det kun lige efter træning jer ska tag?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-01-05 00:32

Det står i mit link totti
at dosis skal fordeles på nogen gange om dagen, og hvor når man skal holde pause.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 24-01-05 11:12

dova< mit link er den største videnskabelige sammensatte danske artikel til dato

-og du behøver ikke at fordele det over hele dagen, der er ingen videnskablige artikler der underbygger denne påstand, andet end det måske er nemmere at indtage sådan.

-jeg træner i team danmark centeret i århus. og her anbefales det at man tager det lige efter træning. kreatin skulle også have den gode virkning at det hjælper dine muskler til at restituere hurtigere, derfor tager mange det efter træning.
selvom man godt kan argumentere for at kreatinen ligger i musklerne/kroppen klar til at blive brugt.
---kreatin har bedst af at blive brugt

-ja du kan drikke det sammen med en kakao feks.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 24-01-05 12:03

Jeg plejer at blande det op med det vand jeg drikker under træning. Det smager ikke rigtig af noget.
Den bøtte jeg har er med måleske i.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 24-01-05 14:07

fatter ik halvdelen af det der står i de link der...så spøger lige...men vil de sige det kreatin pulver ska jeg kun tag efter træning??? for har hørt det er farligt og få for meget`??? men vil helst tag det i pille form...er det ik os godt nok

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 24-01-05 14:13

Det er ikke farligt at taget for meget. (medmindre det er helt overdrevet meget)
Du skal tage det flere gange om dagen så der hele tiden er noget i kroppen, men lige efter træning er en af de bedste tidspunkter at tage noget på.
Pulver virker hurtigst, men piller er ok. Hvis jeg var dig ville jeg tage pillen lige inden træning.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 24-01-05 14:35

men der står jeg ska tag pillen 3-4gange dagligt...i forbindelser med måltider......ska jeg så spise lige inden træning??

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 24-01-05 14:38

Det står der jo også på vitaminpiller og andre piller... Bare du ikke tager den på helt tom mave.. Drik vand til for eksempel.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 25-01-05 13:28

har hørt mange snak dårligt om pille form..og at det ik virker...passer det?

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 25-01-05 13:35

Hvis der er det samme i piller og pulver, så virker det ens. Pulveret bliver bare optaget hurtigere i kroppen..

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 25-01-05 13:37

du skal læse indholdet på pakken,, der findes mange produkter hvor der er puttet alt muligt skidt i.
så lad være at købe noget amerikansk bras.. du ender sikkert med at få nogle dopingstoffer i kroppen.
piller kontra pulver, pillerne er vel bare genereelt dyrere. og måske oftere fyldt op med druesukker og deslige så du nemmere kan indtage dem..

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 25-01-05 14:58

det her produkt:
Kreatin i kapsler
Phytochem 100% Monohydrate Kreatin, er som navnet antyder 100% rent kreatin. Kreatin er et produkt sammensat af aminosyrene Glycin, Arginin og Methlonin, som bliver dannet i leveren. Kreatin er en vigtig energi reserve for muskulaturen. Ved brug af kreatin som tilskud forbedrer man genopbyggelsen af muskulaturen og ens udholdelsesevne. Kreatin er specielt velegnet hvis man træner ofte og derved forbrænder musklernes kreatin, dette bevirker at musklerne føles trætte.

Indhold: 230 Gram. / 250 kapsler

Anbefalet daglig dosis: 3-4 kapsler i forbindelse med måltider

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 25-01-05 21:11

det der Prolact pulver man kan tag...har hørt man tager på af det...hvornår begynder man og ku se det hvis man tager det 3gange om dagen

Kommentar
Fra : Lars_Aarhus_75

Dato : 21-02-05 22:44
Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 16-03-05 23:29

vil du vide mere .. eller vil du lukke..

Kommentar
Fra : 030772

Dato : 07-07-05 20:39

pulver erbilligt. man kan ikke tage for meget overskud pisser man ud igen.tages halv time før træning

Kommentar
Fra : THEROCK

Dato : 30-07-05 14:08

Kreatinpulver er både billigere og effektivt. Kreatin binder sig til kulhydrat, så tag det sammen med noget juice, sportsdrik (eller andet kulhydrat), så det nemmere bliver optaget, og du dermed får størrere udbytte af det.
Der er som regel altid en måleske med i kreatinbøtten så det er ingen problem at dosere. Kreatin smager ikke af noget (tror du tænker på proteinpulver).

Håber det hjalp og god træning