/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
skat af internet poker?
Fra : SantaB
Vist : 1043 gange
200 point
Dato : 23-01-05 01:26

Vi sidder et par fyre og diskuterer om hvorvidt det er muligt at blive taget i IKKE at betale skat af sin pokerindtægt. På hvilket grudlag kan skattevæsnet få lov til at se dine kontobevægelser? skal de først have en aftale med div. pokersteder på nettet om at de oplyser, eller tjekker de random kontoer for store overførelser fra udlandet? Hvis man får det udbetalt med check og hæver kontat har de vel reélt set ikke en chance for at se det? Er det tilsvarende spørgsmålet om hvor vidt de må se hvad du bruger din internetforbindelse til? skal de ikke også have en polititilladelse for at gøre det?

(jeg er fuld så hvis der er stavefejl har i en forklaring)

Kommentar
Fra : s_ild

Dato : 23-01-05 01:43

hvis det går til banken , har banker pligt til at infomere skattemor
politiet kan ikke bare se din forbindelse, der skal være en meget kraftig grund, og så skal de have en dommerkendelse.
hvis pokerstedet står i udlandet er det dette lands love der gælder.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-01-05 14:24

Hvis du opretter en bankkonto i f.eks. England, kandu bare få indbetalt beløbene på den. Skulle du så på et tidspunkt have opbygget et stort overskud, kandu jo bruge dem på en ferie. Det kommer ihvertfald aldrig til den danske skattefars kendskab.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-02-05 13:59

Hej SantaB. Du skal lige husek at lukke dit spørgsmål. Ved du ikke hvordan man gør det, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse spørgsmålet og svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at det er lukket. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne