/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Lyst til at lave grafik?
Fra : ellyodd
Vist : 567 gange
50 point
Dato : 23-01-05 00:40

Hej!

Keder du dig enormt meget, og er du god til at lave grafik?

Talblindeforeningen har brug for et nyt logo og noget grafik til vores nye hjemmeside. Logoet skal bruges i breve, brochurer osv.

Vi har ingen penge overhovedet, da vi er 100% frivillige. Men hvis du laver noget til os, linker vi selvfølgelig gerne til din egen hjemmeside eller lignende!

Grafiken:
125 pixel bred, 350 pixel lang
Hvid baggrund
Skal være med ensfarvede brikker fra puslespil
_I_ selve puslebrikkerne skal der være tal og tegn (spørgsmålstegn, +, -, x, og =)
Der skal stå "TALBLINDEFORENINGEN" øverst

Logoet:
100x100 pixel
Ensfarvede brikker
Mindre brikker men som dem ovenover
Hvid baggrund
Der skal stå "talblindeforeningen" (store/små bogstaver, hvad der nu ser bedst ud) HVIS det kan se godt ud

Her; http://www26.brinkster.com/rebella/grafik.htm - kan du se hvad det var vi nogenlunde havde forestillet os. Farverne er dem vi vil have. Altså blå (må godt være lysere) - og sort.
Jeg er enormt dårlig til at tegne som du kan se - så det er kladder ;)

Hvis du har lyst, så skriv her eller send en mail til mette@talblindhed.dk - og spørg alt det du vil. Skal helst være færdig lørdag den 29 januar, men meget meget gerne før :D

Kommentar
Fra : mcbanana_club2

Dato : 23-01-05 01:25

hva er der galt med grafiken på http://www26.brinkster.com/rebella/grafik.htm
den er da fin?

Kommentar
Fra : ellyodd

Dato : 23-01-05 01:52

Det er den da ikke. Teksten og tegnene er smadrede, og brikkerne er stjålet fra et andet billede - og i en enorm dårlig kvalitet.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 23-01-05 07:46

Det eneste jeg kan se er galt, er at det kan være en fordel at bruge størrer bogstaver, tal og tegn, for at gøre det lettere at læse, men ellers får du det ikke meget bedre, og grundidéen er særdeles god, da den viser hvad det hele handler om.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 23-01-05 09:55

Jeg har lige "leget" lidt med det. Du kan se det her>>>
http://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=3662
Så kan du da komme med indput, hvis der er noget du vil have lavet om. Hvad der sikkert er

Mvh.
d.Buus

Kommentar
Fra : ellyodd

Dato : 23-01-05 16:27

dbl, det er rigtig godt! Måske kan du lige rette tallene på logoet - ville genre have et lidt mere "krævende" regnestykke, 8 x 7 eller lignende. I grafikken, kan du rykke den øverste brik lidt til venstre?

De ser ellers gode ud, dem vil vi meget gerne bruge. Send billederne (i jpg) til mette@talblindhed.dk og skriv din hjemmesideadresse, hvis du vil have vi linker til den! Tusind tak for din kedsomhed :)

Kommentar
Fra : gorgor

Dato : 27-01-05 23:20

Jeg har ikke selv tid til at deltage produktivt, Men lige et par gode råd. Du skriver at logoét foruden dit site skal bruges til breve, brochurer og lignende - for det første skal logo'et laves med mindst 300 Dpi, hvis det skal trykkes eller printes - 72 Dpi er fint til et site, men til alt andet er det noget juks.
For det andet er det en stor fordel at tegne logo'et i et vektorprogram ( f.eks Illustrator) da det derved er frit skalerbart og ikke skal gentegnes ved nye formater.
Man skulle måske have lidt renere former på brikkerne - bevel/emboss og dropshadow er fine effekter, men gør sig sjældent godt i logo'r, hvor det er klarhed og genkendelighed der er vigtigt - og teksten på brikkerne skal være lidt strammere, eventuelt uden outline.
Prøv at nøjes med 3 brikker, hvor det er tydeligt at brikkerne ikke passer sammen.
m.v.h.
Carsten

Kommentar
Fra : piakj

Dato : 07-02-05 12:12

hvis du er intereseret har jeg også siddet og leget med opgaven jeg har ingen steder at uploade den men kan mail den til dig jeg har netop lavet den i vektorgrafik (illustrator) som "gorgor" anbefaler

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 14-02-05 15:13

Hejsa Ellyodd

Jeg har leget lidt med opgaven, du kan se mine forslag på min hjemmeside, du er velkommen til at skrive tilbage hvis du ønsker noget ændret, mvh. Mads

LOGO
http://www.madsbo.dk/Talblindeforeningen/Logo.jpg
http://www.madsbo.dk/Talblindeforeningen/Logo%20m%20farve.jpg

GRAFIK
http://www.madsbo.dk/Talblindeforeningen/Grafik%20eksempel.jpg
http://www.madsbo.dk/Talblindeforeningen/Grafik%20eksempel%20m%20farve.jpg