/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 6230 forbundet til PC virker ej
Fra : zxcvbnm1
Vist : 550 gange
50 point
Dato : 22-01-05 16:49

Min søn har just indkøbt en Nokia 6230 og sat et 512 MB rs-mmc kort i den. Kortet virker fint i telefonen. Vi har installeret PC-suite 6.4 på PC og forsøger nu at få tingene til at spille sammen via et DKU-2 kabel - men det er ikke muligt at få forbindelse til telefonen.
Er der nogen, der har et godt råd.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 22-01-05 17:06

Ja, det har jeg! Du har fået en driver med til dit dku-2 kabel! Og den SKAL instaleres ellers duer det ikke! Hvis ikke du har driveren kan du hente den her: http://www.nokia.com/nokia/0,8764,48247,00.html?applicationId=274&prodSupAppID=1&productId=302&categoryId=18&languageId=11

Ellers hvid det ikke er det der er galt så prøv at afinstalere pc suite og instalere det igen, men husk du skal instalere driver inden du instalere pc suite!

Håber jeg kunne hjælpe!

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 22-01-05 17:23

Jeg har downloaded driver og PC-Suite fra Nokia, men kan stadig ikke få det til at virke.
jeg kører Windows XP, og får følgende fejlmeddelelsem, når jeg installerer kabeldriverne:

Softwaren du installerer har ikke bestået den test til kontrol af komtabiliteten med Windows XP, der kræves, for at programmet kan bære Windows-logoet.

Hvis du fortsætter installationen af .....

Kan det evt. have noget at gøre med det.

Jeg har for sjov forsøgt at lave forbindelse mellem PCén og en Nokia 5100 med det samme kabel, og der kunne godt skabes en forbindelse (selvom jeg sikkert ikke kan overføre noget, men det var heller ikke idéen med det).

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 22-01-05 17:27

du skal bare acceptere den der meddelse der kommer! Det er fordi at microsoft tager ikke ansvaret hvis der sker noget med din comptuter hvis du instalere et program som ikke er godkendt af microsoft. jeg har selv lige gjort det og jeg skulle også acceptere den der meddelse! Så hvid sigre ja til den skulle det gerne virke!

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 22-01-05 17:30

og der skulle gerne stå noget i stil med at microsoft tager ikke ansvaret! Og ikke noget som du skriver med at man KUN kan instalere det hvis det har ms logoet! Det skulle den ikke skrive!

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 22-01-05 19:01

Jeg har accepteret alle meddelelser - samme resultat ingen forbindelse.
I installationsguiden til kablet er der beskrevet, hvordan man kan kontrollere, om installationen er gået godt. der henvises til trådløse kommunikationsenheder, men sådanne kan jeg ikke finde i enhedshåndteringen. Er der en forklaring på det?

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 22-01-05 19:40
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-01-05 20:30

tråd løs = bluetooth dongel
og ang. dit mmc kort BRUG en kortlæser hvis der skal noget på mmc kortet ("det er ikke muligt at lægge musik mm. på mmc kortet det er kun via en mmc kortlæser til com)
pc.suite brug denne den er til 6230http://www.nokia.com/nokia/0,8764,54000,00.html?applicationId=274&prodSupAppID=1&productId=348&categoryId=19&languageId=11

ekstre hjælp http://www.nokia.com/nokia/0,8764,54007,00.html

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 22-01-05 22:01

Til rotw: Jeg har kigget på tråden, men mit problem er, at jeg slet ikke kan få forbindelse mellem telefon og PC uanset, hvordan jeg gør. Kablet og PC er i orden (jf. tidligere i denne tråd) så det må være et softwareproblem eller evt. et problem i selve telefonen.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 23-01-05 21:23

Prøv at gå ned til der hvor du købte den og bed dem tilslutte telefonen til deres computer, og hvis ikke det duer sender de den ind til nokia. og imens får du en telefon af firmaet der solgte dig mobilen til dig, indtil din egen kommer tilbage!

Bare prøv at gå ned til der hvor du købte den.

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 23-01-05 23:05

Til JacobS: I dag lykkedes det faktisk at få forbindelse mellem telefon og PC. Alt virkede fint med overførsel af filer, ændringer af kontaktpersoner, synkronisering etc.
Da jeg så lukkede PC Suite ned og fjernede telefonen fra USB-porten, var det ikke muligt at skabe forbindelse igen - uanset hvordan jeg bar mig ad. Mit bus er, at det evt. kan være kablet, der er defekt. Lyder det ikke sandsynligt - eller er der nadre der har oplevet "drypvis" problemer med forbindelsen.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-01-05 17:24

vælg Nokia Phone Browser / indstillinger / forbindelse / forbindelse / usb / dobklik på telefon

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-01-05 17:35

skal med garanti indstilles i det program der var med til kablet (kode mm)

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 24-01-05 17:52

Til rotw: Der var ikke noget program med til kablet...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-01-05 18:00

? hvad siger vælg Nokia Phone Browser / indstillinger / forbindelse / forbindelse / usb / dobklik på telefon

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 24-01-05 21:49

Til rotw: Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår, havd du vil have mif til. I stifinder er der godt nok en folder, der hedder Nokia Phone Browser, men der er ikke rigtig mulighed for at vælge som dy foreslår. det eneste jeg kan se er nogle underfoldere.

Jeg gider ikke rode mere med lor... - har sendt kablet retur, fordi jeg mere og mere tror, at der er fejl på det. Tak for indsatsen, selvom det ikke gav noget resultat.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-01-05 22:21

i nokia suite ligger programmet nokia phone browser

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-01-05 22:24

i nokia phone browser ligger der et program der hedder nokia phone edietor åben det indstillinger / forbindelse / forbindelse / usb / dobklik på telefon

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-01-05 22:24

sidder her til kl 2300