/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
tegneprogram
Fra : emptynes
Vist : 3055 gange
20 point
Dato : 21-01-05 18:13

Findes der et andet tegneprogram end Autocad der er ligeså godt?
mvh emptynes

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-01-05 18:19

nej

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-01-05 18:29

ja jeg mener at være stødt ind i et freeware et eller andet sted, som var anmeldt som lige så godt.
men da jeg ikke er inde i cad/cam programmer er jeg nok ikke den rette til at svare dig på det.
Jeg kan forestille mig at der er fordele og ulemper ved dem alle. så det handler jo også om, hvad man skal bruge det til.
Men prøv google.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=cad+free&btnG=S%C3%B8g&meta=
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Autocad&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Autocad+free&meta=

Der er mange, så held og lykke

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-01-05 18:51

>>ligeså godt<< - til at tegne/beregne Øresundsbroer..................NEJ
til at tegne etplanshus kan du evt bruge Micrografx / corel draw ............JA

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-05 23:56

Jo selvfølgelig findes der programmer der er lige så gode.
Jeg prøvede det her af da det blev introduceret og det var fantastisk og det ser ikke ud til at være blevet ringere:
http://www.cadopia.com/ Intellicad
Jeg ved, at man i Tyskland og Italien arbejder med andre programmer end AutoCAD og de tegninger de laver er mindst på højde med AutoCAD, og vi kunne behandle dem i AutoCAD vel at mærke efter at have hentet flere fonte fordi AutoCAD ikke har lige så mange indbygget og derfor ikke kan læse teksten ordentligt når man f. eks konverterer fra dxf til dwg.

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 31-01-05 10:09

Ja det gør der... Men autocad er lækker, uanset hvad du hører så hold dig fra MicroStation dette er også et tegne program. Programmet bruger ikke komandoer og alt skal udføres med mus. Med autocad kan næsten alt via tastauret hvilket forebygger musseskader. Autocad og MicroStatin arbejder sammen så du kan godt åbne en MS tegning i autocad.

Et andet godt tegneprogram er

Autodesk Inventor, kan mere og er svære at få hul på men tjek det her:

http://inventdk.dk/

Men for rigtigt at kunne hjælpe dig, mål du fortælle hvad du skal tegne. Bygninger, bygningsdele, veje, maskindele, tegneserier. Der er forskellige programmer som gør det bedst for dig afhæning af hvad da skal bruge det til.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-01-05 11:51

http://www.floorplan.com
Gratis prøve af DesignCAD™ Express Version 15 http://www.houseplans.com/free.asp
Men det er ikk' lige mig dette emne.
og så er dette vist en af disse 'spøjse' tråde hvor at spørger ikke selv deltager.
Jeg smutter.
Hav en god dag !
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : jegerper

Dato : 02-04-05 23:31

Et program der er ligeså godt som Autocad er Solidworks, der tegner du i forskellige Skethes, som du self. kan redigere og de skethes kan du hvis du osse har tegnet på forskelilige plan rimlig let lave fede 3D ting, rimlig let men osse meget omfattende program, det kan alt. Og mange (rigtig mange) er gået over til det

Men du skal have guldet op af lommen, da det er m.... dyrt.

Kommentar
Fra : jegerper

Dato : 02-04-05 23:34

Det ovenstående var ikke en salgstale, er selv på jagt efter student versionen, da jeg er ved at lære det på teknisk skole. Og er solgt til Solidworks.

Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 11-09-05 15:35

Hvad er det du skal tegne / bruge det til??

Hvis det er maskinelementer du skal tegne sværger jeg til Solidworks, det er rigtig lækkert at tegne i da det "udelukket" arbejder i 3D, stålprofiler, bolte ol. ligger som std. i toolboxen...

men men men træerne vokser jo ikke ind i himlen.
men hvis du har behov for at beregne på elementer, M-, N-, Q-kurver, reaktioner, indespændte konstruktioner ol. er det autocad der er godt... Dog findes der et tillægs program for SW, til at lave FEM-analyse....

Kommentar
Fra : cadjan

Dato : 21-09-05 10:55

Hvad med BricsCAD en AutoCAD clone
der kan downloades en trialversion på www.byg-office.dk

m.v.h.

Jan

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-09-05 13:40
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-03-06 04:07

emptynes >