/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Grunder til glasfilt i vådrum
Fra : P_K
Vist : 1290 gange
50 point
Dato : 21-01-05 13:13

Hej Alle

Skal eller bør man anvende nogen form for grunder/fylder, når man skal male nyopsat glasfilt med vådrumsmaling i vådrum?

- og er der nogen, der har nogen mening om, hvorvidt "Røverkøb"s produkter, jeg tænker specielt på vådrumsmaling og vådrumslim til glasvæv, er af tilstrækkelig god kvalitet?

Med venlig hilsen

P_K

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 21-01-05 13:51

Du kan anvende alm. grunder og det vigtigste er at du maler med en højglans (40) god kvalitetsmaling). Du kan også male to eller tre gange alt efter dækkevenen og ikke bruge grunder.
Køb en god kvalitet så kan du nøjes med at male 2 gange.
Jeg arbejder som handyman på et hotel og vi bruger det i sommerhuse.
Vi maler om foråret når husene har stået tomme hele vinteren, men det ernærmest for at friske dem op.

Kommentar
Fra : jorren

Dato : 21-01-05 13:57

min erfaring er, at det færdige resultat bliver klart bedst, når jeg bruger grunder først. Ellers dækker malingen bagefter ikke ordentligt. Jeg har prøvet div. billige produkter, men bruger nu altid Flügger. Det er lidt dyrere men også meget bedre, og siden har jeg ikke oplevet div. irritationer eller ærgelser fordi malingen ikke dækker ordentligt o.s.v.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-01-05 15:51

I vådrum skal man behandle væggene med en vandtæt "tætningsmasse" f.eks. Alfix tætningsmasse, inden opsætning af fliser eller vægbeklædning. (Det er lovkrav når man laver vådrum i dag).

Om du vil bruge filler, er egentlig op til dig selv.
Men det gør det lettere at påføre malingen, og du får en glattere væg bagefter.
Med hensyn til hvilken kvalitet maling du skal bruge, er det vigtigste at det er højglansmaling og som du selv siger, til vådrum.
Det dyreste behøver ikke være bedre.

mvh dova