/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
PC DØD
Fra : 19431225
Vist : 300 gange
50 point
Dato : 21-01-05 08:25

Jeg hr købt en extern hardisk som skal tilsluttes pc'en via usb stik.
Harddisken er en 2,5" som skulle kunne køre uden anden strøm end det som kommer fra usb porten.
Mit problem er at det fungerede ikke, i manualen er det beskrevet som følger: SÅFREMT HARDISKEN IKKE FUNGERER PÅ COMPUTEREN , KAN DET SKYLDES AT DEN IKKE FÅR STRØM NOK VIA USB STIKKET. TILSLUT I SÅ FALD DET EKSTRA USB STIK I EN ANDEN PORT, GERNE EN ANDEN COMPUTER.
( i den ene ende af kablen er der 2 usb stik)

Jeg gjorde som beskrevet og satte det andet usb stik i en anden port på en anden computer (computer 2), computer 2 var ikke tændt, men da jeg satte usb stikket i en usb port på computer 2 kom det lys i dioden som normalt markerer at pc,en er tændt, men den var ikke tændt. Nu kommer problemet jeg kan nu bagefter overhoved ikke få liv computer 2
det er som om den ikke får strøm, ingen lamper lyser.
Er der nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 21-01-05 08:54

Tag strømmen helt fra computer 2 i et par minutter - fjern USB kablet til 2,5" skuffen - Tænd computer 2 igen
mvh
Jens

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 21-01-05 08:57

Hej 19431225

På alle nyere maskiner er der ATX strømforsyning, og der er derfor altid strøm på Motherboardet. Det er derfor du kan starte computeren med et tryk på en tast, selv om den er slukket (noget Appple kunne for 10 år siden).

Hvis du har taget USB enheden ud af Comp 2 og derefter ikke kan starte - Houston then we got a problem. Men jeg tror at du har ladet din USB disk sidde, og så startet.

I din BIOS skal du sætte at den IKKE skal boote fra USB devices - ellers så leder den efter boot på USB disken hele tiden under opstart (POST screen) Og da din USB disk ikke er "kendt" af systemet, så hænger den.

Hvis du vil have USB på PC2 - skal den være startet, og så genkendt af systemet førend du slukker og sætter USB disken til, for så har PC2 indlæst alle drivere etc. til disken, og ved at den ikke skal boote fra den.

Lars

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 21-01-05 09:18

Tak jensT problemet er løst, men har du en fornemmelse af hvad jeg skal gøre for at få tilstrækkelig strøm til min extern harddisk, den skulle ju kunne køre kun med strøm fra usb porten

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 21-01-05 10:39

En ext HD er vel monteret i en kasse,der er vel en strømforsyning med.Har aldrig set en der kører på el fra USB.
Må man ikke få fabrikatnavn,det ville være lettere uden strømforsyning

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 21-01-05 10:47

nej der er ingen strømforsyning med .Fabrikant er Amitech , 3.5" extern harddisk er med strømforsyning , men 2.5" kun med strøm fra usb.
Du kan se den på deres hjemmeside under externe hardiske

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 21-01-05 11:51

Er det en bærbar PC??

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 21-01-05 11:54

nej det er en stationær

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 21-01-05 13:12

Du skal have en større strømforsyning ,sikkert på 400-450W

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 21-01-05 13:13

Du skal have en større strømforsyning ,sikkert på 400-450W i din PC

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 21-01-05 13:44

til olepost
Problemet er at den skal kunne køre uden strømforsyning iflg. fabrikanten Amitech reklame

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-01-05 14:05

Hejsa, har du downloaded Amitechs brugervejledning? Måske står der noget i den?
Ellers er de flinke at snakke med hos Amitech, -du kan da ringe og snakke med dem.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 21-01-05 16:12

Hvis din strømforsyning er nomineret til hvad du evt kan have på,i,din PC,og så man sætter ekstra strømkrævende på,så .Jeg har problemet med en ekstra usb hub med egen strømforsyning,der må jeg mingelere den hvis jeg sætter for meget til ad gangen,der kommer meddelelsen"ikke strøm nok" og en ekst HD skal da have noget at leve af.Det er det eneste sandsynlige jeg sådan umiddelbart kan forestille mig

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 21-01-05 16:14

Hvis din strømforsyning er nomineret til hvad du evt kan have på,i,din PC,og så man sætter ekstra strømkrævende på,så .Jeg har problemet med en ekstra usb hub med egen strømforsyning,der må jeg mingelere den hvis jeg sætter for meget til ad gangen,der kommer meddelelsen"ikke strøm nok" og en ekst HD skal da have noget at leve af.Det er det eneste sandsynlige jeg sådan umiddelbart kan forestille mig
Prøv at se i din manual hvor stor din strømforsyning er,sikkert ikke over 300 W

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 21-01-05 16:21

problemet er ikke at strømforsyningenm i PC'eren ikke kan klare det - problemet ligger i at USB stikkene leverer ikke strøm nok til at den kan køre kun på en USB - og den del af seancen ligger i dit Motherboard. Du kan derfor risikere at du skal bruge 2 x USB porte for at din USB disk kan køre.

Derfor spg. - er det USB 2.0 du har på din computer???? hvis det er, så kan du narre den til at give extra strøm, ved i BIOS at tillade USB mus eller USB keyboard, så tildeles mere strøm til USB enhederne.

Lars

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 21-01-05 16:23

Der står desv i brugervejledningen på side 8,at hvis det ikke virker skal man have en ekst strømforsyning