/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom computer
Fra : marcussen1
Vist : 755 gange
100 point
Dato : 20-01-05 19:39

Min PC er blevet meget langsom. Jeg har WIN XP, 524 ram og 2400 GHz. Jeg har taget en ftp test og den viser ca 55 Kbyte/sek. Er der nogen, der har et godt råd?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-01-05 19:42

langsomt hvor? Internethastighed?

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 20-01-05 19:43

Det kan være du har for meget rod til at ligge på dit skrive bord ?
Programmer og den slags, der fylder en del.

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 20-01-05 19:49

Har du prøvet at diskfragmenterer ?
Memuel

Kommentar
Fra : helbig13

Dato : 20-01-05 19:53

Problemet er jo, at det kan skyldes rigtig mange ting. Virus er jo også en mulighed.
Du kan også checke for adware - hent adaware fra
http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/
Det er et anerkendt produkt.
Men det der med 55 Kbyte/sec. lyder som en net hastighed? Hvad har du for en Internet forbindelse?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-05 20:05

alt efter hvordan du måler så kan det faktisk være ok med hastigheden - der kan stå kbps på forskellige måder jo

eks taget fra emesens link her : http://us.mcafee.com/root/speedometer/default.asp

synes bare lige det viser det

derudover er de altid godt at holde puteren vedlige - som bla ovenstående indlæg

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 20-01-05 20:48

tedd.... den er meget langsom til at kalde en side frem
Trinethk.... der er intet rod på skrivebordet
memuel.... der er foretaget både diskfragmentering og diskoprydning
helbig13.... jeg har MacAfee aktiveret, internetforbindelsen er TDC bredbånd
Niels

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 20-01-05 20:51

Jeg har lige bemærket nu, at de 2 grønne lamper på modemet, af og til ikke blinker, er det muligvis internetforbindelsen, der er dårlig? og hvad gør jeg ved det?
Niels

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-05 22:39

hmmm de lamper du beskriver - de blinker vel fordi der foregår noget via intetnettet og står rimelig stille sålænge der ikke foregår særlig meget - sådan opfatter jeg det ihvertfald - har da lige lagt mærke til at de blinkede temmelig kraftigt da jeg opdaterede noget

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 20-01-05 23:21

Er vel bare mye trafikk på ditt nett,kan svinge jo

Accepteret svar
Fra : babee

Modtaget 100 point
Dato : 21-01-05 04:13

www.arlet under punkkter langsom computer kan du få hjælp har lige kørt vejledningen og det virker.

håber du kan bruge det til noget
husk og gør nøjagtigt som der står

Kommentar
Fra : babee

Dato : 21-01-05 04:14

sorry www.arlet.dk

Kommentar
Fra : fnidder2

Dato : 21-01-05 09:10

Til Trine thk: uanset hvor meget der ligger på skrivebordet så har det ikke noget med hastigheden at gøre. Programmerne afvikles ikke på skrivebordet og i de fleste tilfælde er det jo bare genveje.
Til marcussen1: Du skulle rense din computer med: tweak now regcleaner, antivir og adaware se. så tror jeg at det funker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 11:08

fnidder2........ man skal lige kende regcleaner før man går igang så sender lige en lille advarsel - kig godt efter hvad du sletter - for den er af og til lidt for effektiv hvis man ikke ved hvad man gør - men ellers et unik godt lille program

marcusssen1....... kør vedligeholdelse !!!!!! Først scan efter spyes med adaware - husk at scanne med dit antivirusprogram og evt med en af onlinescannerne også så du fjerner så meget som muligt hvis det nu er sådan at du uden at vide det ligger med en virus eller lign. - god ide at sende til www.spywarefri.dk eller www.arlet.dk som nogen allerede har skrevet om. Derefter så kør diskoprydning - scandisk - og defragmentering ( bed evt din pc om at rette fejl også) - og se om det hjælper.

At lamperne blinker meget på dit modem betyder jo bare at du foretager dig noget - evt arbejder online eller downloader - du kan jo forsøge at lægge mærke til at de næsten ikke gør det når der ikke er aktivitet ....... men der kan jo også være unormale aktiviteter

håber det bedste for dig

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 21-01-05 15:13

Tak for svaret babee.