/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Ang. spyware i picasa2 ????????
Fra : k_m_s
Vist : 371 gange
100 point
Dato : 19-01-05 13:14

Hej

Efter tip her i foto, downloadede jeg picasa2. Men fandt herefter 2 stk spyware.

Er her andre der har oplevet det?

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 19-01-05 14:38

Har ikke prøvet det, men du må da kunne se i stien, om det hører til det program du har downloadet... Hvilket ad-aware program bruger du?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 19-01-05 14:51

Næsten alle freeware programmer indeholder spyware og jeg tvivler på, at det vil være anderledes fordi Google markedsfører det. Det er business ganske lige som Googles mail der også sladrer om brugerens færden.
Hvis det så kun er noget der kan fjernes og blive væk så pyt da, men hvis programmet har en funktion til at tjekke et eller andet på nettet så skal det nok komme igen og så er det bare ud med programmet.

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 19-01-05 17:22

Tak for de altid gode svar BjarneD.

Jeg har fjernet de 2 stk spyware. Når programmet starter op vil det gerne på nettet, det ligner noget update men det har jeg ikke brug for, så det har jeg sagt nej til.

Det ser ud som om det virker aligevel.

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-05 17:35

Selv tak! Jeg syntes du skal holde programmet væk fra nettet og så brug det ellers som du har lyst, og så er det jo ikke al spyware der er lige skadelig så god fornøjelse.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 19-01-05 18:13

Hej Bjarne

Ja for hvis jeg kan bruge det selvom jeg lukker af for al tilgang til nettet for det, kan det jo ikke gøre spor skade vel?

Hilsen
Kim