/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Farfars rugbrød/grova bröd på svensk?
Fra : Angelica
Vist : 2969 gange
150 point
Dato : 18-01-05 17:11

jeg ville gerne vide om der er en som kan opskriften på farfars rugbrød.. da vi i familien elsker det og at irma ikk
forhandler det mere.. og det er jo en tur man skal tage bare for brød altså sverige.. så derfor tænke jeg om der
mon ikk var en opskrift på den eller evt en anden måde at købe det men gerne en opskrift.. for jeg har prøvet
at søge på nettet med de er på svensk og stilles ikk op på samme måde som vi gør på dansk så den er svær at
finde ud af synes jeg.. håber der er en som kan hjælpe..

tak på forhånd
angel

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 18-01-05 17:26

Hvis du kan skrive den opskrift, du har fundet på svensk, så kan jeg måske hjælpe dig. Jeg er halv-svensker og kan sikkert godt oversætte.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-01-05 17:56
Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 23-01-05 15:23

Hej Axelise

jeg har 2 link's her men er ikk dem vi så sidst men vi vil prøve og så håber jeg det er oki at jeg vender tilbage hvis det
ikk er en af disse 2 link's..

http://hem.passagen.se/sjogrenskokbok/dgrovtbrod.htm
http://www.recept.org/Gun_Britts_grova_brod.html

knus
angel

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 23-01-05 15:25

Hej Miritdk

nej for der er sirup i så det er ikk den.. tak for hjælpen..

knus
angel

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-05 15:46

angelica - der er faktisk mulighed for at man kan få det i visse irmabutikker - alt efter hvor i landet man bor. Bor du rimelig tæt på for eks helsingør eller kbh ved havnene plejer de at have det
Vi er også vilde med det her - og har med held fået det. (af og til lige taget over sundet og hentet hjem til fryseren)

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 24-01-05 09:12

Hvad med at kontakte Irma - skriv til dem. Og så fortæl om din kærlighed til farfars rugbrød. Måske de kan hjælpe dig eller fortælle dig, hvem du eller kan kontakte.