/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Hvem betaler lygtepælen?
Fra : kimrnissen
Vist : 373 gange
50 point
Dato : 18-01-05 09:17

jeg har været med i et færdseluheld. kort fortalt er modparten kommet over i min vejbane, hvor jeg så undviger og påkører en lygtepæl. Så ingen tvivl om det er hans skyld det er også gået i orden. men nu får jeg regningen for lygtepælen.

Men skal jeg bare sende den til modparten / modparten forsikringsselskab? Begge biler var kun ansvars-forsikret.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-01-05 09:53

Kontakt dit forsikringsselskab, der kan du få svaret.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : kimrnissen

Dato : 18-01-05 10:06

Undskyld men det var jo ikk rigtig et svar på mit spørgsmål???

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 60 point
Dato : 18-01-05 10:13

Hvis modpartens forsikringsselskab har indvilliget i at betale skaderne på din bil, betaler de også for lygtepælen, da det jo er en del af det samme uheld.

Så du skal bare sende regningen på lygtepælne til din egenforsikring, med skade nr. vedlagt så de ved hvilken sag den hører til

Godkendelse af svar
Fra : kimrnissen

Dato : 18-01-05 10:18

Tak for svaret thulin.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-01-05 10:30

Det var nu ikke for at være negativ, men da dit eget forsikringsselskab formentlig har været kontaktet i forbindelse med ulykken, mente jeg blot at de med det samme kunne give dig svar.

Det er jo ikke alt, en ansvarsforsikring dækker.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : kimrnissen

Dato : 18-01-05 10:37

Men dengang jeg ringede til mit forsikringsselskab. fik jeg at vide alt skulle gå over hans forsikring. da jeg kun var ansvarsforsikret. han tog skylden med det samme.

Men jeg ringer til hans taksator, ham har jeg snakket med en del gange. så må han sige hvad jeg skal gøre. ville bare lige være sikker på jeg havde ret. mener også selv at det er modparten der skal betale det.