/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Køb af ekstern DVD Brænder
Fra : renekoch
Vist : 432 gange
100 point
Dato : 17-01-05 12:58

Jeg vil købe en ekstern DVD Brænder (til bærbar IBM T40). Kan noget bestemt anbefales?

Når man køber blanke DVD skiver, skal man så købe + eller - og hvordan finder man ud af hvad man har brug for?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 17-01-05 13:07

Liteon eller Aopen, det er gode brændere til billige penge. Nu er jeg ikke helt med på +/- spørgsmålet, men jeg mener at en del brændere brænder begge dele fint.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 17-01-05 13:11

Jeg fandt lige ud af at de skiver der hedder DVD-R kan afspilles i flere dvd afspillere end DVD+R kan, hvis det er til nogen hjælp

Kommentar
Fra : renekoch

Dato : 17-01-05 13:14

Jeg har set en Liteon DVD-RW 12X Ekstern til 749,-. Den har både DVD+RW og DVD-RW og kan vel så brænde alt?

Mit spørgsmål om skiver går på, at man kan købe enten DVD+R eller DVD-R. Men hvordan ved jeg hvilken type skive jeg skal købe?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-01-05 14:11
Accepteret svar
Fra : kaypia

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-05 14:19

Både Liteon, Aopen, Plextor og andre er udmærkede brændere. Nogle understøtter alt - både DVD-R, DVD+R, DVD-RW og DVD+RV + normalt alle CD-formater.
Valg af skiver:
1) Det vil fremgå klart af brænderens manual nøjagtig hvilke formater den kan brænde - og også hvor hurtigt den klarer de forskellige formater. Hvis du ikke har købt endnu kan du finde det på producentens hjemmeside - eller bare på www.edbpriser.dk, hvis den er i udbud der.
2) Når du køber skiver skal du bare se på pakningen. Det står altid skrevet hvilket format de er beregnet til (DVD-R, DVD-RW, DVD+R o.s.v) Det samme gælder for CD-formaterne. Den mulighed hastighed står også altid på pakningen
3) Herefter er der så bare at købe det format af skiver, som din brænder kan klare.
4) Hvis de skal afspilles i en DVD-afspiller f. eks. til TV, skal du være opmærksom på, hvilke formater denne DVD-afspiller kan afvikle. De fleste nyere kan klare alle de nævnte, men der er undtagelser. Du skal altså vælge at brænde i det format, som den evt. DVD-afspiller kan afvikle.
5) Kvaliteten af resultatet bliver ens på de nævnte formater.
6) Vælg gode skiver - og gerne en type som anbefales af producenten af brænderen. Andet kan dog sikkert også bruges. Der kan man sommetider få brug for at prøve sig lidt frem.
m.v.h.
kaypia

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 17-01-05 14:57

Prøv at kig på http://www.informatic.dk/Restlageret/index.asp de har måske noget du kan bruge.
Hvis den skal være ekstern.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-01-05 15:01

når du søger hos edbpriser / hardware / dvdbrænder ( så skriv usb i søgefeltet under max.prisfeltet) så for du externe

Godkendelse af svar
Fra : renekoch

Dato : 06-02-05 16:23

Tak for svaret kaypia.