/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Tekst til børnesangen "Josefine Baker"
Fra : SatinaB
Vist : 8890 gange
100 point
Dato : 15-01-05 21:03

Endnu en gang har jeg brug for hjælp, og da jeg flere gange har haft held med at bruge dette forum, så prøver jeg igen.
Jeg mangler teksten til børnesangen der starter nogenlunde sådan her: "Josefine Baker er så skide lækker, når hun står og danser på et lokumsbræt...."

Venlig hilsen
SatinaB

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-01-05 21:08

her er den!

Det er john mogensen der har lavet den og den hedder fut i fejemøget!

Men her er den: http://alice.heroesfester.dk/lyrik/sange/futifejemoeget.php

Håber jeg kunne hjælpe!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 15-01-05 21:13

Nix JacobS... denne her går "Josefine Baker er så skide lækker, når hun står og vrikker med numsen bar......" Ret sjov sang... Børn er vilde med den

Kan desværre ikke huske hele sangen... og ovenstående er også en smule upræcist..

Vaxen....

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-01-05 21:23

nå, okay! men den jeg fandt er også ret sjov! Kan du ikke bruge den istedet?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 15-01-05 21:43

Hov! Nu kom jeg i tanke om enden på den linje herover: "Josephine Baker er så skide lækker, når hun står og danser på et lokumsbrædt. Under hendes arme, der der fuld af charme...." - så kan jeg ikke huske mere Lige nu...

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 15-01-05 22:00

"under hendes sure tæer er flæskesvær"

Se se, det kommer lidt efter lidt

Kommentar
Fra : SatinaB

Dato : 15-01-05 22:04

Ih altså Vaxen. Det ender med at hele sangen kommer inden dagen er omme
Foreløbig tak for det du er kommet frem til.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-01-05 23:20

Uha, det er vist en af de vrøvlesange der ikke rigtigt er at finde en tekst til.
Og den eksisterer i utrolig mange udgaver, den ene mere halvfræk og vrøvlet end den anden.

Josefine Baker hun er skidelækker når hun danser rumba på et lokumsbrædt.
Under hendes arme hænger hendes tarme,
og under hendes patter hænger hendes datter.
Under hendes ...?... hænger hendes tissemand.
JosefineBaker hun er skidelækker gu er hun da ikke nikke nej.

Det er den udgave jeg kan huske, bortset fra et enkelt ord.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : grausen

Modtaget 100 point
Dato : 15-01-05 23:53

Hejsa
Her er det jeg kan huske af den udgave min datter synger:

Josefine Baker, er så smadder lækker, når hun står og vrikker på sit lokumsbræt.
Under hendes arme er der fuld af charme, under hendes sure tæer, er flæskesvær.
Hvis du ikke kommer her og kysser mig, får du ikke det som jeg har lovet dig.
Josefine baker er så smadder lækker når hun står og vrikker på sit lokumsbræt

Kommentar
Fra : SatinaB

Dato : 16-01-05 10:10

Takker for svarene. Jeg vidste jo, at jeg kunne regne med jer

Godkendelse af svar
Fra : SatinaB

Dato : 16-01-05 10:12

Tak for svaret grausen. Det var lige den tekst jeg mente.
MVH
SatinaB

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 16-01-05 10:18

Det var så lidt