/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Cementtagsten søges
Fra : michaelmoeslund
Vist : 1319 gange
100 point
Dato : 15-01-05 15:47

På grund af det "bette" vindpust der var forleden,er der mærkeligt nok blæst et par tagsten af min fatters hus(5 stk)

Er der nogen der kender til et sted hvor de måske ligger inde med gamle tagsten -huset er fra 1905...jeg ved dog ikke om stenene også er det...det kunne være rart at kunne se nogle billeder,så jeg kunne finde den rigtige.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 15-01-05 15:58
Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 110 point
Dato : 15-01-05 16:03

Hej igen

Du kan også prøve : http://www.katrinedal-handel.dk/ De har mange typer sten til småreparationer .

Hilsen
Parkenss

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 15-01-05 16:18

Hej parkenss

Jeg kiggede lige på http://www.katrinedal-handel.dk/ det ser godt ud,men da der ikke er så mange billeder,vil jeg lige kigge lidt nærmere på de gamle sten,det kunne være der stod et navn...

Lader lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-01-05 16:22

Hvis det er de gamle grå cementsten, er de så godt som umulige at finde.

Men hvis du er lidt fingersnild, kan du lave dem selv:
Lav en kasse der er lidt større end tagstenen.
Fyld halvt op med gips og læg plastic over det.
Tag en tagsten og pres den ca halvt ned i plastic og gips.
Derefter et lag plastic ovenpå, og fyld op med gips.
Når der er tørt, skilles det ad, og du har en form bestående af to halvdele som du kan støbe nye sten efter.

Lidt omstændeligt, men når det ikke er flere sten det drejer sig om, kan det lade sig gøre.

mvh dova

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 15-01-05 16:32

Den ide fremlagde jeg også for faderen min,der kom et langstrakt suk som svar....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-01-05 16:34

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-01-05 18:53

Godt dova.
Hilsen
Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 25-01-05 09:16

Tak for svaret PARKENSS.