/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Bagbremse hyler efter nye bakker.
Fra : kleinsmeden
Vist : 542 gange
100 point
Dato : 15-01-05 09:47

Jeg har for ikke så længe, siden sat nye bakker i bagbremsen på min fs-1. Men når man bremser hyler de, nogle som ved hvad årsagen er ?
Jeg har prøvet at bremse let (uden hylen) når jeg køre, for at køre dem lidt til, men de hyler stadig.....

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-01-05 10:15

Jeg kunne forestille mig at dine nye belægninger er fremstillet af en "hård" legering/blanding. Du har vel sørget for at dine bremsetromler er uden "spor" (altså de er drejet/slebet rene og glatte) for så hyler de ligemeget hvad for nogle belægninger du monterer....dog hyler hårde belægniger typisk mere end bløde.
Det er nemlig højst sandsynligt sådan på dine bremser at hvis der er spor i tromlen, så "skærer" disse spor sig ned i den nye belægning og herved fremkommer disse hylelyde.

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-01-05 17:27

Du skal have det skildt ad igen.
Og affedte tromlen med ren benzin eller sprit eller fortynder, så slibes tromlen indvendig med rigtig groft sandpapir.
Bakkerne har nu fået en hård belægning, som lige slibes igennem med lidt sandpapir.
Alt støv skal væk, og de hyler ikke længere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kleinsmeden

Dato : 15-01-05 17:40

der var ikke spor af nævneværdig karakter, og det er tørt af og affedtet inden samling....Derfor er jeg lidt forundret !!

Kommentar
Fra : bobby9000

Dato : 17-01-05 10:44

jeg var hos en fagmand med problemet, han sagde at der ikke var ret meget man kunne gøre ved problemet. dette er et problem med mange scootere.. mit bedste bud ville være fugt i bremsen.. går hylelyden væk efter du har kørt et stykke tid?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-01-05 16:19

Hylelyden går væk, når man lige har slebet den hårde skal væk, der er på bakkerne.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kleinsmeden

Dato : 17-01-05 20:24

Kigger lige på det senere. Da baghjulet slår en del over side, ryger det nok en tur til cykelsmeden, mon ikke han kan rette det.....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-01-05 21:07

Jo da, det kan han, og er du lidt god, kan du også selv med en egernøgle:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=386124046&n=282557638&pn=282557808
Men det har ikke noget med bremser at gøre.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kleinsmeden

Dato : 18-01-05 05:52

Nej man den kan jeg jo så kigge på ved samme lejlighed