/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Virkning af Zitromax
Fra : Brandmand38
Vist : 12293 gange
120 point
Dato : 14-01-05 19:10

Har fået en éngangsdosis Zitromax 1 gram mod klamydia.
Hvornår efter indtagelsen begynder det at virke ? Hvornår forsvinder symptomerne.... udflod fra urinrør m.v

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-01-05 19:41

Hvorfor pokker (undskyld) taler du ikke med din læge om det? Du har vel ikke fået Zitromax'en af en tilfældig bekendt?
Ja jeg forventer ikke at du accepterer min kommentar som svar, jeg svarer jo ikke andet end at du bør spørge din læge til råds i den sag.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-01-05 19:46

P.S.: 1 gram Zitromax er under ingen omstændigheder en tilstrækkelig docis. Klamydia er en bakterie og sådanne dør ikke af en enkelt docis. Normalbehandlingen er 3-4 uger med gentagne behandlinger/doceringer. Så du SKAL til læge for dels af få stillet den korrekte diagnose, dels komme i korrekt behandling. At spise 1 gram Zitromax hjælper lige så meget mod Klamydia, som at tage en aspirin imod testikelkræft.

Kommentar
Fra : Lilleclaus

Dato : 14-01-05 20:22

Klamydia trachomatis er en bakterie, der herhjemme mest er kendt som en kønssygdom, mens den i troperne er årsag til øjensygdommen trachom. Klamydia invaderer celler primært cellerne i urinrøret og livmoderhalsen og formerer sig inden i cellerne. Klamydia kan også ramme cellerne i endetarmen og i øjnene. På grund af følgetilstandene skal klamydia tages alvorligt og behandles.

Hvordan behandles klamydia-infektioner?

Det er vigtigt, at både du og din/dine partnere bliver undersøgt og behandlet. Behandlingen er en tabletkur, for eksempel med et gram Zitromax en gang, Tetracyklin-tabletter (et gram dagligt i 7 til 10 dage) eller Erythromycin-tabletter (et gram dagligt i 7 til 10 dage).
sååå som Arne siger kontakt din læge ..og brug fremover kondom så undgår du den og andre kønssygdomme

Kommentar
Fra : Lilleclaus

Dato : 14-01-05 20:51

OG ELLERS SÅ HAR DU MULIGHED FOR AT SE MERE HER
http://www.sst.dk/publ/vejledninger/99/venera/kap06.htm

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-01-05 21:16

Lilleclaus >

Jeg kan sagtens læse mig til at du har LIDT mere check på det end jeg. Men det er pænt af dig at acceptere mit svar som et lægmandsråd der på trods, ikke er helt skørt. Jeg skulle jo svare; kunne ikke vide at der fandtes en sådan kapacitet på området - på Kandu.

Måtte vor fælles anstrengelser bære frugt!!!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-01-05 21:20

Lilleclaus > Så må du da undskylde mine sammenligninger, men som naturvejleder har jeg erfaring for at sådanne ofte kan få vigtigheden/seriøsiteten til at gå op for folk. Og et smil eller en ræv bag øret har aldrig taget livet af nogen.
Fortsat god weekend. AJ

Kommentar
Fra : Brandmand38

Dato : 14-01-05 22:55

Jeg HAR faktisk fået kuren med Zitromax af min læge, og tog dem i eftermiddags.... mit spørgsmål er stadig om nogle ved hvor lang tid der går før det virker og symptomerne forsvinder?

Kommentar
Fra : Brandmand38

Dato : 16-01-05 17:43

Klamydia er landets mest udbredte og smittende sexsygdom op til 27000!! tilfælde om året.... men ingen kender virkningen af Zitromax éngangsdosis som er det mest anvendte lægemiddel til netop klamydia ???... Underligt...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-01-05 18:39

Brandmand38

Jeg vil stadig hævde, at det ikke er os du skal stille spørgsmålet; men din læge!

Kommentar
Fra : Brandmand38

Dato : 16-01-05 19:28

Ja Arne... det er jeg klar over.... men fik pillerne fredag eftermiddag, og min læge har lukket hele weekenden som alle andre læger har det... åbner først i morgen, så derfor var jeg lidt nysgerrig efter et svar her i weekenden. Har jo ikke prøvet det her før... så derfor!
Ved jo ikke om de virker efter 2, 4, 6 eller 34 dage!! Vel ?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-01-05 21:34

Brandmand

Kan det ikke være ligegyldigt om det er 2, 4 eller 6 dage? Afhold dig fra sex indtil du har talt med din læge.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-01-05 21:37

Hvorfor spurgte du ham ikke da du fik pillerne? Så havde du vidst det nu?

Kommentar
Fra : Brandmand38

Dato : 17-01-05 09:34

Syntes efterhånden jeg må gi en masse andre brugere ret! Arne er ikke for klog!
Jeg stillede spørgsmålet fordi jeg af ren nysgerrighed, og fordi lægen havde lukket i weekenden, gerne ville vide hvor hurtigt det medicin virkede... det har jo ikke en skid at gøre med hvornår jeg skal dyrke sex!!!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-01-05 12:14

Hej Brandmand38

Du kan have ret i, at Arne til tider virker ret frembusende, men ignorer ham - du vinder intet ved at gå i infight med ham

Som i dit andet spørgsmål kan jeg fortælle dig, at virkningen efter indtagelse af zitromax skulle indtræffe efter ca. 2 døgn. Nu er det jo sådan, at clamydia har ret svage symptomer (nogle har slet ingen)..så hvad specielt er det du kan mærke?!

Har du sekret og svien fra urinrøret, så gå til lægen igen. Han kan sikkert mere præcist udtale sig om, hvad der er almindeligt i forbindelse med en behandling af zitromax.

Have a Nice Day
//Creamy

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-01-05 12:18

Citat
At spise 1 gram Zitromax hjælper lige så meget mod Klamydia, som at tage en aspirin imod testikelkræft.

Denne udtalelse fra Arne, viser jo tydeligt, at manden ikke aner en skid om hvad det er det handler om. Lad ham bare tro, at han er klog. Vi andre ved bedre..lol

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-01-05 12:29

En simpel søgning på netdoktor, ville have givet Arne en brugbar viden, som det havde været passende at give videre - i stedet for en næsvis kommentar.

http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/zitromax.htm

Citat
Midlet findes som tabletter og mikstur.

Dosis afhænger af sygdommens art og sværhedsgrad.

Tabletter Voksne: normalt gives 500 mg. en gang dagligt i tre dage eller 500 mg. det første døgn efterfulgt af 250 mg. de følgende fire dage.

Klamydiabetændelse: 1 g. som engangsdosis.

Læg mærke til sidste linie....DOH!!!

Kommentar
Fra : Brandmand38

Dato : 17-01-05 19:49

Ihh altså Creamy....

Jamen jeg har stadig lidt symptomer (udflod), svien har der slet ikke været.
Jeg syntes ikke det er så meget som det har været, så vil lige vente en dag eller 2 mere med at kontakte lægen. Jeg mener det er på vej væk... vel vidende at der ingen garanti er for at det virkelig ER væk. Som sagt stillede jeg spørgsmålet for at høre andres (gerne mænds) erfaringer, hvis de havde prøvet samme éndagskur.

Creamy.... du er på vej mod nogle billige point, men vil lige se om der skulle dukke andre kommentarer op...
Indtil da... ha en fantastisk dag !

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 120 point
Dato : 18-01-05 07:18

Hej igen Brandmand38

Ja, jeg er jo ikke mand og kan derfor ikke fortælle dig om egne erfaringer. Derimod var jeg i aftes i telefonisk kontakt med min søde veninde som er sygeplejerske - og kom i tanke om dit spørgsmål. Hun siger du skal tage det helt roligt - og at du helt sikkert er på vej til at blive helt rask. Kuren skulle være ret effektiv!

Point!? - ski med dem. Vi kan jo ikke købe noget for dem - og hvad betyder de til sammenligning med et godt helbred!?.... INTET

Ha´en rar dag

Godkendelse af svar
Fra : Brandmand38

Dato : 18-01-05 12:52

S´føli får du dem da....

Ha`en super dag !

Kommentar
Fra : DieIRL

Dato : 16-06-09 19:54

Det ville da være rart med mere specifik infomation på hvor længe man præcis skal holde sig fra sex! Hvis producenterne laver et produkt der kun skal tages en gang er det vel med henblik på helbredelse, ellers kunne man jo bare have købt et andet produkt med en decideret kur! Det fornuftige er selvfølgelig at vente på "go or no-go" svaret efter næste konsultation hos lægen. Mit indlæg til en debat tilbage i 2005 JEG HAR KLAMYDIA