/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Dyse Jog
Fra : john.Svenningsen
Vist : 403 gange
60 point
Dato : 14-01-05 15:16

hej er der nogen der kan svare mig på hvilken dyse sidder der i en fuldt std. karburator på en fuldt std. jog

på forhånd tak

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-01-05 17:17

Jeg mener der normalt sidder størrelse 70 i.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 14-01-05 20:42

hvor sikker er du

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 14-01-05 20:43

hvor sikker er du

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-01-05 22:23

Ikke 100%.
Men det er da let at tage bunden af karburatoren, for at se hvad der sidder i.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 15-01-05 13:47

jamen problemet er at der ikke sidder nogen i og derfor skal jeg vide hvilken der skal i

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-01-05 17:22

Hvis det er orginalkarburatoren (Og alt er der til den, tomgangsskrue mm) så sætter du en 70 i, hvis skiverne er taget sætter du en 76 i.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 15-01-05 22:48

hvorfor skal der større i hvis skiverne er taget motoren skal jo yde det samme skiverne ændre da bare gearingen eller hvad??

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 15-01-05 23:14

Jo mere der skal trækkes på, jo større dyse, det er helt sikkert.
Du kan også høre det på en gearknallert, den må godt 4-takte (For meget benzin) i de små gear, når den så kommer op i gear så passer dysen igen.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 16-01-05 12:12

Tak for svaret pallebhansen.