/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
vil ikke holde tomgang
Fra : neccc
Vist : 600 gange
50 point
Dato : 13-01-05 22:07

Hejsa

Jeg har en katana jeg er ved at lave, men den har et problem den er ikke glad for at holde tomgang, jeg har rodet en del med knallerter, og det jeg tror der er galt med den er at den trækker falsk luft et sted, men jeg har haft cylenderen og topstykket, + stus og kaboratoren og kigget alle pakninger efter, men den gør det stadig... den kører fint fuld gas, men når den så skal holde tomgang går den højt, også falder den efter et stykke tid, også dør den, hvis jeg så giver lidt gas flyver farten op igen, eller også dør den.. men jeg synes bare ikke det kan være rigtigt at en scooter der kun har kørt 5000km, skal have nye pakninger i motoren, er der nogle der ved om det er noget de lider af den her model?? (det er en luft kølet model)

på forhånd tak

Kommentar
Fra : k1x

Dato : 14-01-05 08:29

Du siger at du har pillet karburatoren af, du ved godt at der sidder en pind (eller bolt, om du vil :)) som styrer tomgangen, Prøv og drej på den.. Hvilken karburator er det?

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 14-01-05 08:32

JA det ved jeg godt,men det er ikke det... jeg kan ikke lige huske hvad karburator hedder...

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-01-05 08:34

Prøv at rens tomgangs dysen. Det er givetvis den der er tilstoppet.
MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : k1x

Dato : 14-01-05 08:41

Tror altså kun det kan være karburatoren, men du siger du har stillet på den, Så er det nok dysen!

Kommentar
Fra : k1x

Dato : 14-01-05 08:41

Tror altså kun det kan være karburatoren, men du siger du har stillet på den, Så er det nok dysen!

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 14-01-05 08:47

Hmm det kan godt være, men jeg synes bare den ser så flot ud, og jeg har blæst alle kanaler igennem, og den har heller ikke nogle med at kører på vejen med fuld gas, så skulle det vil ikke være dyssen??

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-01-05 08:54

"Tomgangs dysen", Der er to Dyser i en karburator, Den til gassen (Fejler ikke noget) Derfor køre den fint, og den til tomgangen (er tilstoppet) derfor kan den ikke holde tomgangen.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : k1x

Dato : 14-01-05 09:36

Rpje: Det er løgn, Der er 3, en til luft, benzin og tomgang.. Den til tomgangen er vist en stjerne skrue.. Prøv og drej den indad, er sikk er på det hjælper!

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-01-05 09:51

Nej. Det er indeni i svømmehuset der sider en dysse ved gas nålen, det er ikke den, så er der en ved siden af. den skal renses. Der skul gerne være huld igennem (Meget smalt huld).

Du skal bruge en tråd fra en stålbørste eller fra et defekt kabel evt. gas kabel.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : k1x

Dato : 14-01-05 09:53

Jamen det er jo ikke gas nålen eller noget der er galt med, stol på mig, og drej tomgangs pinden ind af, jeg lover dig det virker.. Hvis ikke, så er der en lille chance for at det er tomgangsdysen!

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-01-05 10:00

Gnyff. Det har jeg da understreget flere gange at det ikke er gas dyssen der er noget galt med. Men tomgangs dyssen…. Du..

Og den sider indeni svømmehuset. Du skal skrue svømmehuset af. Der vil du se nogle messing dimser. Den ene er gas dyssen som virker, og så er der en tomgangs dysse som er stoppet med snavs. Der skal du bruge den tråd jeg skrev om sidst.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 14-01-05 10:00

hejsa

Jeg har prøvet at dreje den ind men, så hvis jeg får den til at holde tomgang, så første gang jeg drejer på gassen og slipper kører den 5000omdrejninger, også går der et stykke tid før den falder ned igen...

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 14-01-05 10:02

jeg prøver her i morgen at skille karburator ad igen, og tjekke den dysse...

Kommentar
Fra : k1x

Dato : 14-01-05 10:02

Du ka fandme selv være gnyff, Prøv og læs hva jeg skriver før du svarer så dumt:Jamen det er jo _ikke_ gas nålen eller noget der er galt med..

Tror ikk på tomgangsdyssen er stoppet til når den ikke har kørt længere end den har!

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-01-05 10:07

--> k1x
Jeg siger Gnyff, Jeg siger ikke at nogen er gnyff. Det er en slags suk med ”GG”
Så skriver jeg også MV. For at være høflig, og så bruger jeg aldrig ordet Løgn.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : k1x

Dato : 14-01-05 11:45

>:|