/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
FOCUS, BREMSER
Fra : RISKOGER
Vist : 621 gange
50 point
Dato : 13-01-05 20:32

Hej alle....

Nogle der ved om det kan være rigtigt at man skal "SKÆRE BAG BREMSECYLINDERNE I STYKKER PÅ EN FORD FOCUS 1,6 10-98 FOR AT SKIFTE BREMSE BAKKER " ????

Kh Riskogeren

Kommentar
Fra : pims

Dato : 13-01-05 21:38

Jeg ved ikke så meget om den model, men det lyder fuldstændig vanvittigt.
Er der slet ikke nogen skruer eller beslag?

Kommentar
Fra : pims

Dato : 13-01-05 21:42

Normalt afmonterer man de forskellige fjedre og derefter to fjederlåse. Bremsecylinderen burde bare blive sidende.
Mvh. Pims

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 14-01-05 08:21

Jeg kender heller ikke denne specifikke model, men som pims så rigtigt påpeger, holdes bakkerne på plads som beskrevet.
Det som der muligvis kan være yderligere en "forhindring" er hvis håndbremsemekanismen (eller blot kablet) sidder fast i forbindelse med bakkerne.
Er det helt umuligt at få skilt ad, så forhør dig hos dit lokale Fordværksted (evt. med en stang wienerbrød i rygsækken )
Det optimale er selvfølgelig, Hvis du selv anskaffer dig en værkstedmanual over modellen (evt. fra HAYNES)

Held og lykke!!

Mvh
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 50 point
Dato : 14-01-05 16:37

Bor du i Kbh. området kan jeg hjælpe dig. Selføli skal du ikke ødelægge hjulsylinderen.
alimak

Kommentar
Fra : RISKOGER

Dato : 16-01-05 10:44

Hej alle

Nej min far havde været på ford værksted med sin bil og på regningen stod der BLA. 2 stk bagbremse cylindere.

De var blevet skiftet fordi at de var blevet skåret over under afmonteringen.

"Jeg plejer da heller ikke at ødelægge mine bagbremse cylindere når jeg skifter bremse bakker!!!"

Han kunne ikke få nogen god forklaring fra værkføren( ford slagelse )
samme mand havde givet ham et tilbud på rep. "mundligt" efter at han havde gået bilen igennem på ca 4200-4500,- kr. Der skulle skiftes bremser hele vejen rundt.

Da regningen kom var den på 7981,- kr

Og alimak jeg bor på vestsjælland, men TUSINDE tak for dit tilbud om hjælp..

Hilsen riskogeren

Godkendelse af svar
Fra : RISKOGER

Dato : 16-01-05 10:46

Tak for svaret alimak.