/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
lovlig knallert?
Fra : kaptajnkaber
Vist : 1336 gange
100 point
Dato : 13-01-05 15:05

Hey!

Faldt lige over følgende "mini Harley":

http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=MC-C4902&goto=productinfo&mainfunc=link

Mit spørgsmål er så, om det er lovligt at køre på sådan én hvis man vel at mærke ikke kører over 30 km/t, eller skal man ha alle mulige åndssvage godkendelser osv.

Håber I kan hjælpe.

Vh KK

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-01-05 15:22

Det var da en sød lille maskine.
Den må ikke kunne køre stærkere end de 30 km/t, hvis den kan, skal den drosles ned på en godkendt måde, men det er ikke det største problem.
Den skal godkendes som 30 knallert før den må køres på offentlig vej.
Der kan være specielle krav til bremser, lys, støj o.s.v. der skal være opfyldt.

mvh dova

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 13-01-05 15:26

Nej: Den skal være type godkendt, som 30 Knallert… Det er så det.
Hvis du så alligevel køre på den og du bliver stoppet af en vejalf. Tja. Så vil du blive skrevet for at køre på en ikke typegodkendt ikke indregistreret motor cykel.

Hvad det koster vides ikke.
MV.
Peter Jensen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-01-05 15:38

Du kan få en Jincheng der også ligner en Harley, men det er vist en 45'er

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 13-01-05 16:44

Det ku bare være super smooth at cruise rundt på sådan én. Men det ku være man ku spørge dem hos Midt Data om hvad der skal gøres...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-01-05 17:26

Nåeh, cruising og cruising, det ville hurtigt blive en krampagtig affære. I hvert fald hvis de er meget mere end ca 1,20 høj.

Den er jo meget lille sådan en fidus der, nærmest småbørnsstørrelse

mvh dova

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 13-01-05 18:31

ja, og jeg er heller ikk den flotte høje hollywoodstjerne, så det passer fint!

Jeg skrev til MidtData og de måtte desværre beklage at den rent faktisk aldrig kunne blive lovlig.

Nå, hvem vil ha pointene?

Vh KK

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 13-01-05 19:14

Det kommer sgu til at se for sjovt ud, hæhæ..nå, undskyld... Men man skal da være hobbit for at kunne passe den. Men prisen er da helt okay. De små banecykler kan vidst køre 80km/h, så det går da pænt stærkt.

Kommentar
Fra : melodymini

Dato : 13-01-05 20:49

nej du må ikke køre på vejne med den men HALLO det ved den da ik hehe

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 100 point
Dato : 13-01-05 21:07

De knallerter er som du selv siger ikke lovlige at køre med, men bliver for det meste brugt som pit-bikes til de store bil/MC/scooter træf rundt omkring... Det er max respekt hvis man både har supercool bil/MC/scooter og samtidigt har pitbike og fise rundt på!

Godkendelse af svar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 14-01-05 08:15

Da Jon var den eneste der kunne give mig lidt oplysning går pointsne til ham. Men kun den ene stjerne, da det jo sådan set ikke besvarer mit spørgsmål. Jeg er i grunden en dårlig spørger, for jeg er altid i et dilemma når jeg skal dele point ud. Ved godt de fleste er ligeglade, men alligevel. Tak for hjælpen alle sammen!

Og rigtig god weekend!

Vh KK (Hvis jeg en dag kommer til at skrive 3 K'er, så kig efter mig i din lokale Jysk

Kommentar
Fra : k1x

Dato : 14-01-05 08:35

DU MÅ IKKE KØRE MED DEN PÅ VEJEN! KENDER SELV EN DER HAR EN! Du får både en stor bøde, og samtidig bliver den taget, det er kun tilladt på lukkede områder, fx. en mark :)

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 14-01-05 11:03

eller i min stue?! 16 kvadratmeter racerbane!!!

Kommentar
Fra : Graulund

Dato : 24-01-05 12:16

nej den må somsagt ikke benyttes på offentlig vej se evt flere på bikes4fun.dk