/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
3D visualiseringsværktøj efterlyses
Fra : Stine_
Vist : 842 gange
150 point
Dato : 12-01-05 10:45

Jeg leger lidt med forskellige løsninger til en ombygning af et sommerhus. Jeg ved, der findes flere forskellige software programmer, hvori man kan opbygge og se arkitektoniske løsninger i 3D.
Kan nogen anbefale et værktøj som kan downloades gratis eller i en gratis tidsbegrænset trial version?
Jeg har ingen faglig baggrund for brug af sådanne værktøjer, men vil kalde mig selv for en "professionel amatør" udi tegning af arktektoniske løsninger på millimeterpapir

VH Stine

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 12-01-05 11:41

På denne side findes en trialversion af markedets BEDSTE 3-D program MAYA:
http://www.alias.com/eng/products-services/maya/maya_ple/index.shtml
Jeg har faktisk selv brugt MAYA til en lignede opgave.
Selvom du er "amatør/prof" så ER MAYA altså et STORT program (for ikke at sige ENORMT!!!) men de grundlæggende funktioner kan rimeligt hurtigt indlæres vha af de medhørende tuturials.

RIGTIG GOD FORNØJELSE!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 12-01-05 11:44

Hej Stine,

Der er mange programmer men ikke så mange gratis...
Fx
FloorPlan 3D & Home Edition

men IKEA & BoConcept´s Furnish har egne 3D programmer som er helt ok...men selvfölgelig begränset.... firkantede rum..ikea möbler osv..

IKEA: http://www.ikea.com/ms/da_DK/rooms_ideas/planner_splash.html
Furnish: http://www.boconcept.dk/Default.asp?ID=2146

Good luck!

/ Dux

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 12-01-05 11:45

passer bedre hvis du bare skal inrette eksisterende rum ... but anyway..

Kommentar
Fra : Hallesen

Dato : 09-06-06 06:11

Hej Stine.
Du stiller et spørgsmål,som jeg har kæmpet med i mange år. Det lykkedes mig at finde et (nu gammelt) DOS program, der hedder 3D Home på 3,5" diskettte. Der er kunn een. Nu er jeg kommet på WXP og det gamler DOS 5.0 til Win 98 kunne køre den. Men det kan WXP ikke. Jeg vil foreslå - uden eksakt at vide det, men jeg vil selv prøve det - at patitionere min harddisk. WXP installeres så på gigapartitionen og DOS 5.0 så på en megapartitionering. Jeg har slettet min egen harddisk, hvor det kan lade sig gøre, at arbejde i 5.0 som igamle dage.
Hvis du prøver, vil jeg gerne sende en kopi af 3D Home, men prøv først at partitionere, så du er fortrolig med teknikken.
3D Homer er ud over overskueligt også udstyret med partslistfunktion, der automatisk opdateres alt efter, hvad der tilføjes elller sletttes.

Venlig hilsen

Hallesen

Kommentar
Fra : ScandicoByg