/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
børnepasningsorlov
Fra : burt28
Vist : 462 gange
138 point
Dato : 10-01-05 22:04

hej

min kone kunne godt tænke sig at kunne yde lidt mere lektiehjælp til vores 8 årige datter , derfor har hun set på muligheden for at få børnepasningsorlov. hun er blevet enig med sin chef om dette. nu er spørgsmålene følgende
kan vores datter være sikker på at komme tilbage i sin sfo ordning ? samt kan hun afbryde sin orlov såfremt at hendes arbejdsgiver og hende selv føler behov for dette?

hilsen

burt28

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 10-01-05 22:14

Kan ikke forestille mig, at det ville være noget problem at få jeres datter tilbage i SFO'en, med mindre de har rigtig mange børn, men spørg SFO lederen, det er noget han/hun kan give svar på, det afhænger jo af kommunen og om der er pasningsgaranti, tror jeg.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-01-05 22:18

I har vel læst denne side http://www.lederne.dk/Ret_og_pligt/Graviditet__barsel_og_orlov/Bornepasningsorlov/bornepasningsorlov.html

Men tal med kommunen om muligheden for at datteren kan fortsætte i SFO, når orloven er udløbet.

Når din datter er fyldt 9 år kan din kone ikke være på børnepasningsorlov.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-01-05 22:27

Der er også denne side

http://www.bm.dk/barselsorlov/boernepasningsorlov.asp

Og

Citat
Børnepasningsorlov

Reglerne for børnepasningsorlov er ændret pr. 23. marts 2004. Herefter kan forældre til børn født før 1. januar 2002 kun holde børnepasningsorlov, hvis de inden 1. april 2004 har givet Arbejdsformidlingen skriftlig besked om, at de vil bevare retten til at holde børnepasningsorlov. Man behøver ikke at have planlagt sin orlov, og nedenstående betingelser skal stadig være opfyldt på det tidspunkt, orloven afholdes.

fra denne side http://danmark.dk/portal/page?_pageid=34,328110&_dad=portal&_schema=PORTAL

har din kone givet den besked?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-01-05 22:36

Her er så fra "Viborg Kommune" hvor der garanteres SFO-plads efter orlov

http://www.viborg.dk/db/Kommune.nsf/0/8204EEB622DF58ED41256AC6003BD773?OpenDocument

Men tal med kommunen om spørgsmålet.

Hilsen ans