/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Skærmopløsning
Fra : john.s
Vist : 280 gange
100 point
Dato : 10-01-05 11:59

Jeg har lige sat en computer op der har været sat til side i nogle år for nogle bekendte. Den kører stadig med Windows 98.
Skærmbilledet er alt for stort, dvs. hvis man er på nettet ser man kun ca. 2/3 af siden, jeg har ændret skærmopløsningen til højere tal, så siden vises korrekt, det virker godt indtil computeren bliver genstartet, så kommer der en besked om at systemet ikke accepterer skærmindstillingen og går tilbage igen til for lav opløsning.
Der er installeret den rigtige driver til skærmen.
Er der nogen der har et svar på dette?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 12:04

hjælper det at sætte dpi ned/op - og husker du at klikke anvend ??????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 12:31

Noget tyder på, at enten skærmkort eller skærm er for gammel eller grafikkortet kører med forkert driver.
I dag kører mange med 1024x763 eller mere medens de gamle i bedste fald kan køre med 800x600.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-01-05 12:38

Det er helt sikkert et driverproblem.
Hvis du kender skærmkortet, må du ind på producentens side og finde den rigtige driver (hvis den da gør det mere).

ellebye

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-01-05 17:12
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 17:46

Der findes mange andre grafikkort end Nvidia's og ATI's.
SIS, S3, Trident, Diamond, Cirrus, VIA, Matrox, osv...

Kommentar
Fra : rotw