/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
VOLDTÆGT
Fra : Nosferatu
Vist : 2325 gange
100 point
Dato : 10-01-05 08:57

Her er et spørgeskema der omhandler voldtægt. Grunden til at jeg stiller disse spørgsmål er, at jeg har valgt det som delemne i projektopgave. Min kammerat kunne ikke finde ud af det, så her er noget alle kan forstå.

1 = :D
2 = :)
3 = :|
4 = :(
5 = :'(

Hvad i mener om at strafferammen for voldtægt er mindre end for økonomisk kriminalitet?

Mener i at nogen kvinder selv er uden om det eller har delvis skyld i det?

Hvad gør at nogen kvinder er mere udsatte for voldtægt?

Kan man forebygge det?

Kan det passe, at indvandrere begår 7 gange så mange voldtægter per person i forhold til danskere?

Er det noget ministeriet skal tage op?

Skal kastrering være en strafmulighed for voldtægtsforbrydere?

På forhånd mange tak.

Kalle

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 10-01-05 09:12

Jeg forstår vidt ikke din signaturforklaring, så det med at alle kan fosrstå det, skal du nok arbejde med

Derudover:

1. Nej, det er tåbeligt.
2. Det er der mange forklaringer på, men der er en klar forskel på hvordan mennesker generelt fører sig, og nogle er altså nemmere at betragte som offer end andre, langt henad vejen ville det kunne afhjælpes med kurser i mentaltræning for kvinder
3. Tilsyneladende ikke
4. Øjensynligt ja, det er jo i hvert fald tilfældet, så om det er rimeligt eller ej er jo irrelevant, vi er nødt til at forholde os til de faktiske forhold
5. Hvilket ministerium tænker du på i den forbindelse?
6. Nej, men dødsstraf måske

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 09:31

HMMMMM http://www.kandu.dk/dk/spg/57721 [hør] .... ikke ?????????

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-01-05 09:39

lige en tanke.
Hvis der var dødsstraf for voldtægt, ville der være flere af de voldtagne kvinder, der ville blive dræbt af voldtægtsmanden, da han ikke vil risikere at det kommer frem, hvis han da selv risikere dødsstraf.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-01-05 10:05

Nu har du og din kammerat stillet næsten det samme spørgsmål.
Og hvis I ikke mener at kunne læse de svar der er kommet på det første spørgsmål, tror jeg lidt, I ikke fatter hvad folk har skrevet til jer.

Der er så vidt jeg kan se mange der har svaret på de spørgsmål der bliver stillet, og så kunne I nok selv finde ud af, at sætte svarene i rigtig rækkefølge så de passer til spørgsmålene.
Dit system med 1 = :D o.s.v. regner jeg med, er sådan lidt lige som, "svar 1, hvis du er meget enig" "svar 2 hvis du er enig" o.s.v.
Strafferammer : For små
Selv ude om det?? Kan ikke lige besvares med et smileytegn.
Nogen mere udsatte?? Tror jeg ikke bortset fra alder og udseende.
Forebygge? Nej ikke så længe der findes både mænd og kvinder.
Indvandrerne 7 gange så mange voldtægt.?? Det er fakta fra politiets statistikker.
Ministeriet ?? Mener du strafferamme eller indvandrerproblemet???
Kastrering?? Kan måske hjælpe enkelte, men dur ikke som eneste behandlingsmulighed, dødsstraf er bedre.

mvh dova

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-01-05 10:11

Lav hellere et DNA register - lig England. Så er man rimelig sikker på at forbryderne ryger i garnet på et eller andet tidspunkt.

Hvad i mener om at strafferammen for voldtægt er mindre end for økonomisk kriminalitet? Bekymrende!

Mener i at nogen kvinder selv er ude om det eller har delvis skyld i det? Nej (og alligevel lidt ja). Beklædningskodexet blandt unge piger kan være temmelig udfordrende. Ikke at det er nogen undskyldning.

Hvad gør at nogen kvinder er mere udsatte for voldtægt? Ved ikke

Kan man forebygge det? Tillad peberspray. Ophævelse af danskborgerskabet for voldtægtsforbrydere af udenlandsk herkomst. Udvisning af samme gruppe.

Kan det passe, at indvandrere begår 7 gange så mange voldtægter per person i forhold til danskere? Ikke utænkeligt (og ivørigt stærkt bekymrende, ifald det er korrekt).

Er det noget ministeriet skal tage op? Hvilket ministrerium?

Skal kastrering være en strafmulighed for voldtægtsforbrydere? Umiddelbart tror jeg ikke det ville hjælpe. Så er vi ovre ved sådan en hævn-ting. Sæt der begås justitsmord! Straffen er ligesom dødsstraf ikke lige til at ændre på og sige undskyld!

Kommentar
Fra : Nosferatu

Dato : 10-01-05 10:13

Min spasser af en kammerat kunne ikke rigtig finde ud af det. grunden til at jeg bruger "smiley-systemet" er fordi at jeg så vil tage jeres meninger og smide ind iet diagram, som jeg så kan bruge til fremlæggelsen næste uge.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-01-05 12:21

Hvilken smiley, skal de der sager have, der fører til mord på små piger?
Der er vel tre fir pigemard om året (Her skal stå en meget dyster smeily) Hvorfor bliver disse piger myrdet? det er vel kun af den ene grund, at sikre voldtægtsmande imod at de sladrer.
Hvad hjælper det disse piger at voldtægtsmanden bliver kastereret?
Tro i at drabs/voltægtsmanden overvejer strfferammen inden han beslutter sig for at begå voldtægt i stedet for økonomisk kriminalitet?
Jeg har sjældent hørt om økonomisk kriminalitet, der gav længere straf end et par år, (Nogen af de mest omtalte sager gav højere stra)
Nogle voldtægtssager straffes da meget hårdere. Der er vel enighed om at der er stor forskel på grovheden af de sager??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 12:41

Dit smiley system er en hån mod et alvorligt emne og hvis du vil lave samme ubrugelige statistik som anvendes af analyseinstitutter bør du nok anvende noget i retning af enig - delvist enig - uenig - meget uenig osv..
Dit smileysystem giver en usikkerhed omkring fortolkningen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-01-05 12:49

Helt fint at du spørger her i Kandu, men i den sidste ende er det jo dig der har valgt emnet og skal forsvare det, så ville det, for din egen skyld, ikke være bedre at vi kommenterer rammerne omkring opgaven, og at du selv "løser" opgaven, ellers lærer du jo heller ikke noget selv ???

ellebye

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-01-05 14:06

ellebye< indsamling af emperisk materiale er da en start til løsning. jeg forklarer dig gerne hvordan sådan noget normalt forgår hvis vil lade disse højst sandsynlige folkeskole elever få luft!!!

Nosferatu< som der også er sagt øverst oppe .. er dit spørgeskema dårligt formuleret. kom hellere med nogle udsagn, hvorefter den du spørger kan erklære sig:
helt enig
enig
hverken eller
uenig
absolut uenig

flere af jeres spørgsmål minder om et interview.. og så er det i laver og ikke et spørgeskema!!!

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-01-05 14:08

test hvert spørgsmål, kan i selv sige efterfølgende til spørgsmålet:
jeg er enig eller uenig

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-01-05 15:01

Prøv at se den anden "Voltægtssag"

Spørgeren lyder pikeret over at han ikke får de svar han ønsker!

Nu har han endda gjort så meget for at hjælpe svarerne!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 15:03

Link valde!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-01-05 15:10

Snaptil!

Du kan da indsamle lige så meget "empirisk materiale" du har lyst til. Det løser ikke noget som helst. Problemet har eksisteret fra tidernes morge. Trods al indsamling af empirisk materiale.

Selfølgelig er jeg enig i at det er godt at snakke tingene igennem: Men løser problemet gør det da ikke. resultatet afhænger af indsamlerens evne til at analyser de meninger han insamler!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 15:13

Emperisk materiale er jo ikke til at løse problemet, men til at afdække folks holdning til problemet og løsning af det.
I dette tilfælde til at løse opgaven (skoleopg.)

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-01-05 15:37

Tja! men alle hidtil foreslåede løsninger kommer jo en postgang forsent, Kemisk eller kirurgisk kastraktion.
Jeg kender ikke voltægtsmandens tænkemåde, Det ser ud til at det er så stærke kræfter der er på spil at intet afskrækker ham (Tankerne er vel ikke ved straffen.
Man afskaffede først helt den kirurgiske kasstraktion en gang i 60erne eller senere. man må kunne se i statistikken om voldtægterne steg i antal ved afskaffelsen. Hvis ikke de gjorde, er der vel ingen grund til at tro at de falder ved genindførelse!

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-01-05 15:38

det er ikke nødvendigt at sætte gåseøjne omkring emperisk materiale (-:
nu er det jo ikke nogen universitets opgave(det håber jeg ikke)..
men jeg kan da forstille mig de har en lærer der har skrevet:
undersøg en befolkningsgruppes holdning til....
-og derefter kunne der være en medfølgende spørgsmål eller diskussion om man er enig eller ej og hvorfor ikke..
<Nosferatu> hvis ovenstående er tilfældet, så kan de måder folkene herinde på kandu har svaret, være meget gode at debattere, med mindre i havde forventet en graf eller lignende at kunne stille op.
-normalt er det sådan at man skal have besvaret at spørgeskema af temmelig mange personer før at det giver et reelt billede for endnu flere personer. gode ord at søge efter: validering, population.
hvorimod i interview forventes der ikke så mange besvarelser!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 15:50

Valde, da man udførte kirurgisk kastration løslod man voldtægtsmændene og derefter var de frie og kunne gå til lægen og få mandligt kønshormon og dermed atter have lyst.
Kemisk kastration har mange bivirkninger og har den ulempe, at virkningen ophører når midlet ikke længere indtages og det vil sige at hvis voldtægtsforbryderen ikke længere kontrolleres vil han kunne stoppe indtagelse og vende tilbage til sine "syge" handlinger.
Jeg er principielt modstander af dødsstraf selv om den i nogle tilfælde vil være mere human end indespærring på livstid hvilket er den neeste effektive metode.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-01-05 15:53

"Undersøge en befolknings holdning til voldtægt"

Mine svar er baset på at den er klart imod, ellers er løsninge da ligetil.
Det ene yderpunk: Piger må huske at sige ja
Det andet: Alle drengebørn kastreres ved fødselen. (Enkelte avlsindivider kunne jo undtages)

Kommentar
Fra : Nosferatu

Dato : 10-01-05 18:50

jeg går i niende klasse og grunden til at jeg har lavet dette er, at jeg så kan få folks holding til det danske samfund. Dette kan jeg så medtage i min fremlæggelse og derfra kunne i sige noget i retningen af : I en meningmåling jeg har foretaget, har det vist sig at, personerne mente at straffen for personskade skal være større end økonomisk kriminalitet( hvis det altså er tilfældet ? ). Desuden mener de at det at blive kastreret for at have begået voldtægt ikke skal være en del af den danske straffelov. I stedet mener de at dødsstarf skal indføres.
Det er noget i den retning jeg har tænkt mig. Så svar venligst så kortfattet som muligt. På forhånd mange tak.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 19:00

Hvad i mener om at strafferammen for voldtægt er mindre end for økonomisk kriminalitet? -> Det er forkert!

Mener i at nogen kvinder selv er uden om det eller har delvis skyld i det? -> Nej!

Hvad gør at nogen kvinder er mere udsatte for voldtægt? -> De udstråler angst og virker måske som ufarlige ofre.

Kan man forebygge det? -> Ja, lære drenge, at respektere og pigerne, ikke at udfordre unødigt f. eks. med påklædning uden, at påklædning på nogen måde kan retfærdiggøre voldtægt.

Kan det passe, at indvandrere begår 7 gange så mange voldtægter per person i forhold til danskere? -> Muligvis da deres kultur ikke respekterer kvinder med en adfærd som europæiske.

Er det noget ministeriet skal tage op? Nej, ministeriet skal kun administrere og lave undersøgelser til nye love.(i den forbindelse)

Skal kastrering være en strafmulighed for voldtægtsforbrydere? Nej, for det virker ikke.

Kommentar
Fra : Nosferatu

Dato : 10-01-05 20:43

Mange tak Bjarne D. I andre gør venligst lige som ham.

Kommentar
Fra : Nosferatu

Dato : 10-01-05 20:43

Mange tak Bjarne D. I andre gør venligst lige som ham.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-01-05 20:55

Det har jeg allerede gjort tidligere i dag kl 10:05

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-01-05 21:50

Nej nu må du selv til arbejde med de meninger du har fået, ellers kommer du bare med dine mattematikopgaver, med ordren gør sådan!

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 11-01-05 07:51

Hvad i mener om at strafferammen for voldtægt er mindre end for økonomisk kriminalitet? -> Økonomisk krminalitet kan skade flere mennesker! men strafferammen for voldtægt må gerne hæves

Mener i at nogen kvinder selv er uden om det eller har delvis skyld i det? -> hvis voldtægt så nej, men der findes flere gradbøjninger

Hvad gør at nogen kvinder er mere udsatte for voldtægt? -> der findes flere forskellige slags voldtægter!
voldtægt på åben gade, var på det forkerte sted!
partnervoldtægt, der er dårlige til at sige nej!
Kan man forebygge det? -> drenge skal lære at respektere pigerne for det de siger
piger skal lære at råbe nej så det kan forstås

Kan det passe, at indvandrere begår 7 gange så mange voldtægter per person i forhold til danskere? -> næppe, nogle indvandrere har ikke respekt over for det danske samfund, men deres andel af indvandrere tror jeg næppe er så høj.

Er det noget ministeriet skal tage op? Nej

Skal kastrering være en strafmulighed for voldtægtsforbrydere? ja for visse typer skal det være livsvarigt hvis ikke de skal indlægges på en sindsygeanstalt.

Kommentar
Fra : malang

Dato : 24-10-05 18:48

Strafferammen er for lav ,så den skal forhøjes væsentlig.
Det er for dårligt man sætter straffen højere på hvis det ,hvis det f.eks er et røveri eller noget andet som går udover døde ting end hvis det er noget ulovligt hvor der er en person der kommer til skade .

Nel jeg tror ikke der er nogle kvinder der fortjener en sådan behandling uanset hvordan de opfører sig.

Der er måske kvinder der ikke udstråler nok styrke,det kan godt have en indvirkning.
Det kan også godt være de ikke har lært at sige ordet NEJ højt nok.

Jeg tror ikke det er 7 gange men jeg tror at mænd af anden etnisk herkomst ,respektere kvinderne mindre og derfor synes de ikke der er noget forkert i at voldtage en kvinde.

Ja det synes jeg afgjort .
Der skal en ændring i straffeloven til for at strafferammen bliver højere end den er nu .
Den er simpelthen for lav ,det ville passe med den strafferamme som de har i Amerika.

Ja det skal det.

Kommentar
Fra : supermanta

Dato : 30-01-07 11:46

1.Den burde forhøjes meget . da jeg ikk tror voldtægts mændene ikke ved hva fanden det er de gør ved kvinden!
2. Nej det tror jeg ikk. for et nej er sku et nej!
3. Det findes der ikke bare et svar på det findes der mange konklutioner på.
4. Mændene kan tage sig sammen!
5. Det kan godt passe. Men er ikke sikker. Ham der voldtog mig var indvandrer.
6. Helt klart ja!
7. Selvom de er kastrerede kan de jo stadig godt voldtage kvinder, men selvfølgelig fortjener de en så hård straf, måske endda hårdere?