/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Palm M500 reset.
Fra : TheCon
Vist : 466 gange
50 point
Dato : 20-08-02 11:37

Jeg har lige overtaget en Palm M500 fra en fyret kollega.
Han har haft et password for at kunne åbne den, desværre vil han ikke
oplyse hvad passwordet er. Er det muligt at resette Palm'en uden
at skulle skrive password......?????
Og hvorledes gøres det????

På forhånd tak

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-08-02 12:15

Hej TheCon,

ifølge den manual/dokument... "Handbook for Palm m500 Series Handhelds"... -->
http://www.palm.com/support/handbooks/m500series_ug.pdf
(højreklik gem som... har brug for adobe's arcobatreader)...

står der på side 66/56 følgende...

..." password, your handheld will present the hint you have
entered to help you remember the password. If you still
cannot remember the password, you must perform a hard
reset to resume using your handheld. Performing a hard
reset deletes all the records in your handheld; however,
you can restore all synchronized data at the next HotSync
operation. See “Resetting your handheld” in Appendix A
for more information. "...

der er nogle flere informationer i Appendix A på ca. side 229/239... omkring det de nævner...

jeg ved ikke lige noget omkring dette, men vil ellers foreslå dig at kontakte
men ellers så kontakt da Palm...
http://www.palm.com/dk/support/
de sku' ha' telefonnummer 35445573...

de må vide det og ka' sikkert guide dig...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 20-08-02 23:44

Jeg har en palm VX, den kan jeg resette på følgende måde. vend kalorius on, bag på burde der være et lille hul der passer til spidsen af en kuglepen, tryk med kuglepennen i hullet, så skulle den resette, om det er samme fremgangsmåde på din ved jeg ikke, men det er da en mulighed.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 00:21

Hej Yoogi,

øh... funker den så også efter hensigten bagefter når/hvis du har resettet den... så der evt. ka' indtastes nyt kodeord m.m. og at den funker fuldt ud?

men såvidt jeg ku' se i manualen i appendix A, så ser der ud til at der var sådan en dims du snakker om, som du også har på din Palm VX...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 21-08-02 00:31

Hmm, nu har jeg ikke password på min - sååå he he, det er jeg ikke helt klar over, men det er jo bare at prøve ikk'

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 21-08-02 00:31

Hmm, nu har jeg ikke password på min - sååå he he, det er jeg ikke helt klar over, men det er jo bare at prøve ikk'

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-02 20:13

Tryk og hold reset inde bag på dyret, tænd så for den og slip reset men hold
on/off knappen nede i 5 sek.

mvh

"TheCon" <TheCon.news@kandu.dk> wrote in message
news:6_n89.8346$ww6.1242471@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige overtaget en Palm M500 fra en fyret kollega.
> Han har haft et password for at kunne åbne den, desværre vil han ikke
> oplyse hvad passwordet er. Er det muligt at resette Palm'en uden
> at skulle skrive password......?????
> Og hvorledes gøres det????
>
> På forhånd tak
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 19:20

"ZipZap" skrev d. 20-08-02 20:13 dette indlæg :
> Tryk og hold reset inde bag på dyret, tænd så for den og slip reset men hold
> on/off knappen nede i 5 sek.
>
> mvh
>
> "TheCon" <TheCon.news@kandu.dk> wrote in message
> news:6_n89.8346$ww6.1242471@news010.worldonline.dk...
> > Jeg har lige overtaget en Palm M500 fra en fyret kollega.
> > Han har haft et password for at kunne åbne den, desværre vil han ikke
> > oplyse hvad passwordet er. Er det muligt at resette Palm'en uden
> > at skulle skrive password......?????
> > Og hvorledes gøres det????
> >
> > På forhånd tak
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Hej ZipZap,

øh... funker den så også efter hensigten bagefter når/hvis du har resettet den... så der evt. ka' indtastes nyt kodeord m.m. eller at der ikke er brug for det... og at den funker fuldt ud?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : denniz

Dato : 18-11-02 14:55

Hej,

Et "hard reset" nulstiller Palm'en 100%, f.eks. hvis man vil sælge den ell. lign. er det nok en god idé at gøre dette.
1. Tryk og hold powerknappen (på toppen af palm'en) inde.
2. Med powerknappen inde skal du trykke på "reset" knappen bagpå, vent til der kommer et Palm logo på skærmen.. slip derefter "reset" knappen.
3. Nu svarer setup'et til det der lå på den da den var spritny, -der skal vælges land, tid osv.

Jeg har prøvet det på en m500 -og det virkede fint.