/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
celica
Fra : korn100
Vist : 449 gange
100 point
Dato : 09-01-05 16:52

Hej. Jeg skal snart til at købe bil! og er blevet forelsket i en Toyota celica fra 1989.
er der nogle der har nogen gode råd til hvad jeg skal kikke særligt efter når jeg skal ud og kikke på sådan en?

Kommentar
Fra : pims

Dato : 09-01-05 17:06

Hej Korn, jeg kender ikke bilen særlig godt men for alle bilers vedkommende er sådan noget som stødæmpertårne, undervogn i det hele taget og op under skærmkanterne, de steder du skal være opmærksom. Og da det er en rimelig hurtig sag der er tale om, skal du prøve at "mærke " motoren, om der er ventilstøj eller andet mistænkeligt. Den har sikkert været ude og få lidt tæsk gennem de 16 år den har levet. God fornøjelse, hilsen Pims

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 09-01-05 18:30

Kære Korn,Det er sjældent, meget sjældent at tæringen ikke er igang i en Japansk bil i den alder. Det er absolut nødvendigt at få den løftet op på en lift og lade en mekaniker eller pladesmed banke den igennem. Hvis du skal give mere end 4-5000 kr.
for den, kan det betale sig at bekoste et FDM eftersyn. Alt mekanik kan udskiftes for rimelige penge, men er tæringen kommet for langt, er bilen færdig. Hvis sælger ikke vil gå med til et FDM eftersyn,- køb en anden bil.
Held og lykke
Mogens

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 100 point
Dato : 09-01-05 18:33

Jeg vil give pims ret i at en sådan "brian"-bil HØJST sandsynligt lige fra dag ét den har fået plader på, er blevet "dyrket" GODT og GRUNDIGT!!!
Så hvis det stadig er den samme motor som sidder i den er det her du skal være SÆRLIG opmærksom. Du kommer jo nok ikke uden om at når en så "bedaget sportsvogn" skifter ejer, så får du en del (måske en MASSE) reperationer det første stykke tid...i hvert fald! ALT på sådan en bil har nået "pensionsalderen".
Men hvis du selv er "fiks på fingerne" og kan "jonglere lidt med værktøjet" så kan du faktisk lave MEGET på denne bil, idet den er rimelig taknemmelig at arbejde/reparere på....alt er selvfølgelig relativt...men mekanisk er der ikke de store overraskelser/fælder.

Held og lykke med en ellers DEJLIG bil!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 09-01-05 22:03

Prøv at stille dit ? her inde, jeg har selv fået meget hjælp til min Carina E der inde.

http://www.toyotaextreme.dk/

Godkendelse af svar
Fra : korn100

Dato : 12-01-05 15:42

Tak for svaret pallenoc.