/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
www.smart-sms.dk
Fra : ZERox_dk
Vist : 485 gange
10 point
Dato : 08-01-05 21:06

er det farligt at tilmelde sig

Kommentar
Fra : soll

Dato : 08-01-05 21:11

nej det er det ikke det er ikke noget hvor du skal af med penge for at være med så du kan ikke miste noget på det har selv meldt mig til for 4 dage siden.

Kommentar
Fra : ZERox_dk

Dato : 08-01-05 21:13

har du tjent penge på det

Kommentar
Fra : soll

Dato : 08-01-05 21:16

nej for det starter først helt op i marts så vi får ikke reklamer før.

men så starter man jo fra starten og kan nemmer finde nogle der vil hoppe med på vognen så man kan tjæne lidt extra.

Kommentar
Fra : ZERox_dk

Dato : 08-01-05 21:20

koster det noget for mig selv at sende sms og for jeg det tilbage eller hvordan får man penge i sine hænder

Kommentar
Fra : soll

Dato : 08-01-05 21:24

det bliver udbetalt over bank.

hvad mener du med om det koster dig noget at sende sms det koster det det nu koster i dit teleselskab.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 08-01-05 23:20

Citat
3.1.1. Vennehvervning:
Mange Multi Level Marketing arrangementer opfordrer til, at man hverver nye forhandlere ved hjælp af sit netværk, dvs. gennem familie, venner, arbejdskolleger, børns legekammeraters forældre, mv. Dette kaldes populært vennehvervning.

Efter Forbrugerombudsmandens opfattelse er vennehvervning som udgangspunkt i strid med god markedsføringsskik, hvis der er tale om hvervning afledt af egne økonomiske interesser.

En forbruger der kontaktes af en ven eller et familiemedlem, vil således ofte forholde sig mindre kritisk over for vennen eller familiemedlemmet end over for en henvendelse fra en fremmed erhvervsdrivende. Den, der henvender sig, vil imidlertid have nøjagtig de samme bevæggrunde som en hvilken som helst anden erhvervsdrivende, nemlig at forsøge at indfri egne økonomiske forpligtelser og opnå en gevinst.

Indgår vennehvervning som led i et større pyramidearrangement, vil dette pege i retning af, at hele pyramidearrangementet er i strid med god markedsføringsskik.

taget fra: http://www.forbrug.dk/erhverv/love-og-regler/forbrugerlove/mfl-loven/retningslinier/mlm/

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 09-01-05 00:53

smartsms er god nok. Det koster ikke nogen noget. Alt bliver jo betalt af annoncørerne - så lad dem dog

Kommentar
Fra : soll

Dato : 09-01-05 00:54

til CarstenGP

pyramidespil er ikke lovligt fordi man skal smide penge for at være med det skal man ikke i det her.

jeg ved ikke om det er godt eller skidt men jeg ved bare at man jo ikke mister noget ved at prøve
det kan man jo ikke sige om pyramidespil.

det korte af det lange er at jeg tror ikke loven siger noget om at det ikke skulle være lovligt når der ikke skal indskydes
penge for at være med.

men hvis det ikke er lovligt så skal det nok blive stoppet kan du være helt sikker på.

Kommentar
Fra : soll

Dato : 09-01-05 00:57

2. Ulovlige pyramidespil/kædebreve:
Op igennem 1990’erne florerede en del pyramidespil, hvor mange tabte betydelige summer. Arrangementerne var imidlertid vanskelige at stoppe, da de ikke som sådan var omfattet af den daværende lovgivning. Derfor vedtog folketinget i 2000 et egentlig forbud mod pyramidespil, jf. lov om offentlige indsamlinger og pyramidespil.

2. 1. Hvad er pyramidespil:
Pyramidespil er som udgangspunkt ikke spil i traditionel forstand, da muligheden for gevinst ikke bygger på tilfældigheder eller deltagernes dygtighed, men på antallet af deltagere, der efterhånden indtræder i pyramiden.

Ifølge lov om offentlige indsamlinger og pyramidespil, skal der ved pyramidespil forstås pyramidisk opbyggede arrangementer, hvor:

deltagelse kræver indskud af penge eller andre økonomiske værdier
deltagerne stilles mulighed for økonomisk vinding i udsigt og
en sådan vinding hovedsagelig hidrører fra indskud fra deltagere, der efterhånden indtræder i arrangementet.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 09-01-05 11:10

At man får penge for at modtage reklamer er ikke ulovligt.
Men at man tjener penge fordi man får andre til at tilmelde sig...

Der står jo højt og flot at man får penge for at få andre til at tilmelde sig.
Og det hører ind under vennehvervning uanset om det koster penge eller ej.

Læs siden jeg linker til.

Kommentar
Fra : soll

Dato : 09-01-05 12:35

CarstenGP jeg har læst siden og jeg får altså noget andet ud af det jeg læser på den side som du gør det der ikke er lovligt det er hvis der er et indskud som de venner skal smide.

men nok om det ZERox_dk kan selv læse lidt på siden og se hvad han får ud af den.

som sagt i tidliger indlæg skal det nok blive stoppet hvis det ikke er lovligt.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 09-01-05 13:08

Sæt dog nogle kommaer og punktummer... det er ikke til at forstå, hvad du skriver...

Accepteret svar
Fra : lund666

Modtaget 10 point
Dato : 16-01-05 12:23

hehe carstenGP... Jeg er også blevet medlem, blev opfodret af min storesøster, og jeg kan ikk se det ulovlige i det. Dog virker det ret mistænksomt at man får penge for at finde nye medlemmer, men alligevel, man betaler jo til skattefar!

Godkendelse af svar
Fra : ZERox_dk

Dato : 16-01-05 15:21

Tak for svaret lund666.

Kommentar
Fra : lund666

Dato : 16-01-05 22:34

så lidt...

ps.. er ikk satanist :)