/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Original indpakning
Fra : Fnollerpige
Vist : 588 gange
200 point
Dato : 07-01-05 23:12

Jeg har gennem et halvt år været kunde hos et firma der leverer bredbånd (ingen nævnt - ingen glemt).

Men grundet deres total afsindige ringe kvalitet, elendigt produkt, rod med IP telefoni, har jeg fået nok og er gået tilbage til mit "oprindelige firma".

Jeg har opsagt abonnementet hos firmaet, og nu har de sendt mig et brev, hvori de skriver jeg skal returnere routeren (naturligvis), i original emballagen - men den har jeg ikke mere. Routeren koster ca. 2800 kr. - kan de forlange det eller er en ligeledes forsvarlig emballage ikke lige så god.

Jeg vil jo ligesom helst ikke ud i noget ged ang. sådan en lille tvist.

Karina

Godt Nytår i øvrigt til alle gamle, såvel som nye.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 07-01-05 23:18

Pak den forsvarligt og send den og husk endelig postkvittering.
Der er ingen der gemmer den slags med mindre de er samlere. Jeg gemmer originalemballage indtil evt. fortrydelse er udløbet og så ellers ud af vagten.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-05 23:20

P.S!
Den store stygge teleulv sender såmænd returkasser når man anmoder om det.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-01-05 23:23

Hej Bjarne....

Skal nok huske postkvittering *G - det har jeg været ude for før hvor et stort firma osse mente jeg aldrig havde sendt deres ting, og så forsøgte at bonne mig for 2500 - men nææh nej sådan leger vi ikk'.

................................................

Ja det er jo lige det - jeg gemmer som regel osse kasser til ting man har købt i tilfælde af der sker noget.
men da jeg fik routeren regnede jeg ikke med at sige det op med det samme, hvorom alting er det så bare sådan det er endt nu, og nu skal de have deres skidt tilbage. Jeg var bare nysgerrig efter om de så evt. på nogen måde kunne afslå at modtage den sådan rent juridisk, og derudaf konkludere jeg skylder dem 2800 kr.

Karina

Tak indtil videre...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-01-05 23:25

Den skal man faktisk gemme. Den originale emballage.
Det bliver der også gjort opmærksom på når man modtager varen.
Jeg tror det har noget at gøre med, at det er lettere for firmaet at sortere indkommende pakker, og at dit kundenummer evt har fremgået af adressesedlen.
Men om de ligefrem vil kræve erstatning hvis du sender den i andet, er så spørgsmålet.
Men for en sikkerheds skyld, så få en kvittering på posthuset på hvad og hvornår du har sendt varen til firmaet.
Og vedlæg i pakken en seddel med dit kunde og kontonummer hos firmaet.

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-05 23:31

Hvis de skal kunne hænge dig op på at gemme emballagen skal de have skrevet det et sted som du har accepteret. Jeg tror bare det er en enkel måde, at fortælle hvordan det skal være emballeret.
Godt nok laver teleselskaberne mange dumme ting, men de er da vist ikke så dumme.
For at kunne hænge dig op på et emballagespørgsmål skulle de jo så kunne bevise hvordan de havde sendt dig produktet.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 08-01-05 00:07

Citat
Godt nok laver teleselskaberne mange dumme ting, men de er da vist ikke så dumme.

Tror du ikk' - måske ikke men indimellem efterlader de da i hvert fald det indtryk.

Karina

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 08-01-05 00:07

Du skriver: "afsindige ringe kvalitet, elendigt produkt, rod med IP telefoni"
Så er aftalen misligeholdt .. at der tilfældigvis også var en router i aftalen, så må sælger acceptere i dén emballage du kan præstere.
Har du mulighed for at tilbagelevere "face-to-face" ?
/PG

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 08-01-05 00:13

Guild - det har jeg faktisk tænkt på, og så evt. ved samme lejlighed fortælle dem, at de har langt endnu - både hvad angår stabilitet, marketing, og håndtering af kunder.
Et los i nummeren over at have været uden telfon i 5 dage - kunne de så osse passende få.

Karina

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-05 00:18

Guild har en pointe der, du har da noget på dem, men hvis du vil lave en helgardering kan du jo spørge dem om hvor meget man skal sætte i værk for at finde en papkasse med billeder på.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 08-01-05 00:23

Ja jeg kunne da lave dem en kasse selv.

....................................................................
Spørgsmålet er bare om de ikke "væver" sig ud af den slags, og giver andre udefrakommende faktorer skylden for, at de "kom til" at give mig et andet telefonnummer i 5 dage, og aldrig helt svarede på "om, og hvem har så fået mit?" samt deres nedetid, og gentagne "død telefon".

Det ender nok med, at være for besværligt.....

Karina

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 08-01-05 00:26

> Karina og BjarneD
Havde selv købt et "lorde produkt" .. gik tilbage til butikken for at "købe" et lignende .. kæmpe salgstale .. hev reklamationen op af tasken .. ingen argumenter fra sælger.
Jeg fik både pengene tilbage + en kæmpe "undskyldning"

Måske du skal bruge den "metode" ?
/PG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-05 00:27

Hvis du sender pakken, velemballeret og med de fornødne oplysninger indlagt og har en kvittering er det jo dem der der får bøvlet.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 08-01-05 00:30

.. det skulle kanske, måske være (men jeg er ikke helt sikker): Stofanet ?
/PG

Godkendelse af svar
Fra : Fnollerpige

Dato : 08-01-05 00:30

Guild ...

Ja den slags kan hjælpe pænt på det, men jeg skal bare ud af det skodfirma, og videre. De skal have deres router, og er de utilfredse med det, har de et problem. Har tjekket kontrakten, og på den fremgår der intet om emballage overhovedet.

Men er da godtnok lun på ideen om evt. at male, og pynte æsken med stofrester og bånd.

......................................

Et typisk Kandu dilemma....ikk'

men så ryger disse point til Bjarne, og en stor tak til Guild og Dova.

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 08-01-05 00:33

Nej ikke Stofanet....men lad det være sagt - jeg kan evt. på et tidligere tidspunkt, være kommet til at tale om det firma (Gud bedre det - måske ligefrem udtrykt glæde og fornøjelse over det)
Så er der en Sherlock til stede er det "Elementært, kære Watson"

Karina

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 08-01-05 00:34

BjarneD
Du glemte blot, at pakken skal indsendes med "kors og bånd og stjerner på"
/PG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-05 00:35

Held og lykke med det, det skal nok gå.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 08-01-05 00:44

Jo tak Bjarne