/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
hjælp geninstallerings problemer
Fra : isa_addams
Vist : 841 gange
50 point
Dato : 07-01-05 22:05

har problemer med at geninstallere c drevet.. har forsøgt en del gange nu og de første gange gik pcen ud lige inden den var færdig.. men sidste gang så det ud som om den blev gennemført.. men kunne stadig ikke starte mit windows.... og nu prøver jeg så igen... og nu står der en besked der ikke har været der før..

windows - registry recovery

one of the files containing til system's registry data had to be recovered by use af a log or alternate copy.
the recovery was successful.

hvad skal jeg gøre.. er bange for at skulle geninstallere hele harddisken for har alle mine dataer der skal gemmes på d drevet..

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-01-05 22:10

Hvordan har du geninstalleret? Har du formateret dit C-drev først eller har du geninstaleret din Windows oven på en eksisterende instalaton?

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 07-01-05 22:15

jeg har fulgt vejledningen til genindlæsnings cderne...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-01-05 22:23

Pas på hvis du selv har ændret partitionerne og lavet et D: drev
Det er en recovery CD du har ikke.

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 07-01-05 22:25

ja og har valgt kun at geninstallere c.. kan ikke vælge så meget.. så burde ikke have lavet noget galt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-05 22:25

tror isa_addams måske kører en amitech - der hedder recocery cd nemlig genindlæsnings cd

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-01-05 22:26

OK. Du har med andre ord en PC hvor der følger en CD med som (burde) sætte hele systemet op således at det hele tager sig ud som da du købte PC'en. Jeg ville starte med at kontrolere om det er den rigtige CD, for for den kan kun bruges til præcis den PC den er beregnet til. Har du før brugt den på den aktuelle PC?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-01-05 22:27

Rolig - der ligger data på D:

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 07-01-05 22:31

ja det er en amitech jeg har

ja burde de også men efter mange forsøg på at installere c igen er jeg bange for at jeg måske er tvunget til at installere hele pcen igen og derved miste dataerne på d...

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-01-05 22:38

Hmmm, ja vi skal nok passe lidt på her. Kender du Norton Ghost? Har du en CD/DVD-brænder i den aktuelle PC? Jeg ved at ihvertfald den næstnyeste version kan boote op i FreeDos (følger med) og og kopiere et helt diskdrev over på en flok CD'ere/DVD'ere. Hvis du kan skaffe en anden harddisk kan du, efter at have formateret den i en anden PC, bruge Norton Ghost til at kopiere hele dit D-drev over på denne. Det er nok det klogeste du kan gøre lige nu. Herefter kan du så lave en grundig recovery procedure.

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 07-01-05 22:41

ok.. kender det ikke lige.. men har en brænder i pcen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-05 22:46

isa-------------- husker du at lade installationen køre helt færdig og ikke tænde igen for hurtigt ????? OG... du skal da bruge mere end en enkelt genindlæsnings cd til c - ikke ????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-01-05 22:47

Hvis du har en anden PC med plads ville jeg også lægge data over.
Det nemmeste er at sætte din "gamle" harddisk til den anden PC som slave og så starte - nu bør du kunne se dit Drev og fører data over.
Men der er andre mulighedder.
Hvad fylder dine data ca.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-01-05 22:49

Miritdk er der Drev på den comp fra ny.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-05 22:54

emesen ja det er der - hvis den ikke er meget gammel

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-05 22:55

isa - hvis du har en brænder så kunne det jo være nu du skulle brænde alt det ud du ikke vil miste - hvis nu !!!!!!!

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-01-05 22:56

Emesens forslag om at sætte din harddisk i en anden PC er ganske udmærket, og vil nok være at foretræke hvis du har mulighed for dette. Men Norton Ghost er nem at bruge, og koster kroner 495,- hos Zitech. Den fås også mange andre steder, og måske kender du en som har den(?)

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 07-01-05 22:58

miritdk jeg lader den køre helt færdig.. men pcen har det med at slukke lige inden den er helt færdig...

og ved ikke om man kan koble dem sammen da det er bærbare begge 2

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-01-05 23:01

lukker nu

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 07-01-05 23:01

lige nu slukker pcen ned så snart jeg tænder den

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-05 23:09

aj aj - bærbare kan jeg ikke følge med i - sorry

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-05 23:11

du har ikke hotline muligheder endnu ??????????????

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-01-05 23:15

Nu har du ikke sagt hvor meget dine data på D: fylder, og du har heller ikke sagt om det er et CD brænder eller en DVD brænder. Men sørg for at have rigeligt med skiver parat hvis du vil brænde det hele. Brug regnestykket <samlet datamængde>/<mediets kapacitet> for at finde ud af hvor mange skiver du skal bruge. Mediets kapacitet er 700 MB for CD'ere og 4700 MB for DVD'ere. Måske skal du en tur til udlandet imorgen?

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 07-01-05 23:15

ved det ikke.. kan ikke huske hvor længe man har det... købte den i starten af sommeren sidste år

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-05 23:19

nope så er de væk - surt
men de amitech jeg kender - incl min egen har det med at drille en smule ved indlæsning - så jeg vælger som regel at overføre alt jeg vil gemme til cd - eller dvd - og så køre fuld genindlæsning - og har erfaret at den er meget længe om at læse data ind sommetider - tålmodighed ingen dyd her

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 07-01-05 23:19

har ca 33 gb dataer på d drevet der skal gemmes.. og det er en dvd brænder... men kan jo slet ikke komme på windows på pcen mere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-05 23:22

kan du heller ikke starte i fejlsikret tilstand - det plejer ami faktisk selv at komme med hvis man lige genstarter
???????????

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 07-01-05 23:25

ja ok.. tænkte bare at det var smart at man kunne lægge dataerne på d og så bare installere c drevet som fejlen er på

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-01-05 23:26

Med Norton Ghost behøver du slet ikke Windows. Du kan som sagt boote på den FreeDos som ligger på CD'en. Og Norton Ghost fungere i sig selv som et brændeprogram som kan køre i DOS. Og den kan både brænde på CD'ere og DVD'ere. Og du bør mindst have 7 stk DVD'ere parrat, men du får formentlig ikke brug for dem alle da Norton Ghost kan komprimere dataende.

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 07-01-05 23:27

nej fejlsikret tilstand virker heller ikke.. der kommer en sort skærm og lidt efter slukker pcen og når ejg så tænder igen brokker den sig over at der er blevet lukket forkert..

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-01-05 23:28

Fornuftigt tænkt, problemet er blot at du ikke har en rigtig Windows instalations CD.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-01-05 23:33

Foreste, jeg har ikke fået sagt at Norton Ghost kun laver backup af en helt drev ad gangen. (den laver dog ikke backup af den tomme plads) De 33 GB er den den samlede mængde data m.m. på D:?

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 07-01-05 23:33

ok troede jeg dem der fulgte med pcen var

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-05 23:34

åhh - den har jeg også været på her første gang jeg kørte de åndsvage genindlæsnings cd´ere jeg lod den slumre - og startede forfra og så virkede det - og er siden ikke noget problem.

Men... du kan have fejl på dine cd´ere og så bliver det lidt grimt - men de kan dog rekvireres fra amitech mod et mindre beløb.

Prøv lige at lade pc´en sove lidt - ved det er svært - og så kør de cd´ere igen og læg mærke til hvad der står du skal gøre - tror godt du kan få det til at køre

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 07-01-05 23:37

Soren_Steen_Nielsen det er det samlede mængde dataer.. og har du ghost... og kan den bruges når jeg ikke kan starte pcen ordenligt op...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-05 23:38

pladder - windows ligger på de cd´ere !!!!!!!!!.. soren_steen_nielsen

desuden hvad tror du det hjælper med ghosten når der allerede er gang i recovery ?????? Så er hele c jo slette alllerede til fortsættelse af ny indlæsning.

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 07-01-05 23:40

miritdk har ellers kørt dem før uden problemer men der installerede jeg også begge drev

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-05 23:44

ok - men hvis du har mulighed så skulle du også kunne det denne gang - bare lad være med at have så travlt - håber dine cd´ere er ok ellers må du jo forsøge om igen med nye - det koster 240 kr

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-05 23:45

ps - hvis du ikke har kørt genindlæsning før og siger det hos dem så plejer man at kunne få et nyt sæt gratis

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-01-05 23:46

Jeg ved godt at Windows ligger der, men med de recovery CD'ere jeg har set er det i form af en image af en fabriksinstallation. Og så tænker jeg på hans data på D: som han nødigt vil miste. Og her er det ligegyldig hvad der er foregået på C:, så længe D: er intakt kan han få laver backup af D:

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 07-01-05 23:46

de burde være ok det jo kun anden gang de er ude af æsken.. men vil prøve lidt senere når den er kølet helt ned...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-05 23:51

god ide - håber det lykkes for dig

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 07-01-05 23:54

miritdk takker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-05 23:58

ps husk at taste de rigtige registreringer osv ind

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 08-01-05 00:03

jeps.. hehe

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 08-01-05 00:06

Jeg tror at jeg også siger godnat nu. Jeg håber også at det lykkes dig isa_addams. Men beslutter du dig for både at geninstalere C: og D: så kan du sikre dig dine data på den måde som jeg har nævnt.

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 08-01-05 00:11

jo tak.. godnat til jer begge.. forsætter her på i morgen hvis ikke jeg har fået det til at virke

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 08-01-05 08:06

nu skriver mit pc, og har prøvet med kan ikke få det til at virke

windows kan ikke startes, fordi denne fil er beskadiget eller mangler: \windows\system32\config\system

du kan forsøge at reparere denne fil ved at starte windows installation ved hjælp af installationsprogrammets cd-rom.
vælg 'r' i det første skærmbillede for at reparere.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-01-05 11:42

halehøjsa isa_addams

det ser jo ud til at dine cd´ere prøver alt de kan - så tag det roligt med maskinen og prøv igen - lykkes det ikke tror jeg der kan være lidt snavs på cd´en måske - kig efter og rens den

Jeg har også været ude for den repair funktion og som regel lykkes det da

ps.. hvis du kører genindlæsning fordi du har haft skidt på din pc - så er det altså bedst at køre en fuld genindlæsning - men det er du klar over ikke ???

Se så at få det til at virke du

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 08-01-05 12:58

grunden til at jeg ville geninstallere c drevet var at den sagde fejl hver gang jeg åbnede word og havde prøvet at geninstallere word uden at det hjalp...

har prøvet at trykke på r som den sagde det virkede ikke men har lige støvsuget pcen en ekstra gang og pustet på cderne og tjekket efter for evt. fedtfingre og ridser... det skulle ikke være noget... så fejlen må være på cderne eller også må der være noget på pcen der er brændt af...

er lige ved at køre geninstallerings programmet igen.. håber det virker denne gang..

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 08-01-05 13:02

lortet gik ud igen lige som den var ved at være færdig med at indlæse det sidste

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 08-01-05 20:19

isa........ åhhh - tror du skal sende den på ferie - nogen gange går de drilske pc´ere ud netop som man tror at nu er den ved at være færdig men så sker det at når man endelig kan starte den igen - så læser den videre - har du prøvet at lade den hvile og så bare stå når den viser sig ??????

sikke et forhold dig og din pc´har har du forsøgt at true den med at blive lavet om til sardindåse ???

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 09-01-05 01:06

Jeg synes at det begynder at lyde som en hardware fejl. Du siger at du har to bærbare, er de ens? For så vil jeg til at starte med foreslå at du byttede om på batterierne og strømforsyningen. En anden mulighed var at bytte om på harddiskene og forsøge at køre recovery proceduren på den anden PC. Men de forudsætter naturligvis stadig at de er HELT ens.

Godkendelse af svar
Fra : isa_addams

Dato : 23-02-05 18:29

Tak for hjælpen miritdk.

Jeg måtte en tur på værksted med den.. De fik ordnet den og mine filer reddet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-02-05 21:04

åhhh det er jeg glad for - altså at filerne blev reddet