/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
kattebakken lugter
Fra : haanirak
Vist : 4781 gange
150 point
Dato : 19-08-02 11:49

er der ikke nogen der har et foreslag til hvordan man får en kattebakke til ikke at lugte hele tiden.
Jeg bruger kattegrus med lidt duft i men det hjælper ikke og jeg er nødt til at skifte det hele hver dag for at kunne holde ud af være i rum med den. Det er en bakke med låg så den skulle ikke lugte så meget men det hjælper heller ikke.
Hvis du har et råd så er du meget velkommer til at skrive det til mig

På forhånd tak

Hilsen Karina Hansen

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 19-08-02 11:55

hejza,

Der må være noget galt med det grus du bruger... det skal ikke lugte sådan efter en enkelt dag. Normalt ville jeg råde dig til at bruge natron, men i det her tilfælde skal du nok prøve noget helt andet grus. Det behøver ikke at være specielt dyrt. Jeg bruger det til kr. 20,- i Aldi som holder i 1 uge til 2 katte. Husk - det skal være det der klumper. Du kan også prøve at skifte luftfilteret ud i kattetoilettet, hvis der ellers er sådan et. Hvis du har én kat skal en sådan pose kunne holde 2 uger, hvis du lige fjerner efterladenskaberne en gang imellem.

/dorte

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 19-08-02 12:52

Hej Karina!

Selv om du skifter din kattebakke dagligt, kan du ikke undgå, at den lugter.
Strø lidt natron i kattebakken, det neutraliserer amoniakken og dermed den grimme lugt.

Ovennænte er fra tips: http://www.kandu.dk/dk/tip/1567 og natron kan velnok købes hos Matas.

Har du prøvet det?

Mvh
Bjarne H

Accepteret svar
Fra : Linda_Jacobsen

Modtaget 150 point
Dato : 19-08-02 13:55

Hej Karina.

Jeg havde samme problem og var meget træt af det. Jeg tod konsekvensen og skiftede kattegrus, da jeg så en prøve hos dyrehandleren. Det er ikke grus men små kugler og det opsamler det hele, man skal kun fjerne "det store".
Det skal kun skiftes en gang om måneden. Det lyder måske underligt men prøv at spørge din lokale dyrehandler om han ikke kender det. Mærket er Vitakraft og det hedder "Magic Clean". Det koster godt nok ca. 80 kr for en pose men som sagt - du skal kun skifte det hele en gang om måneden og det er garanteret lugtfri!!!!!

Din kat vil nok i starten synes det er underligt at gå på toilettet i små kugler, men min kat er meget sart og vænnede sig hurtigt til det......

Go fornøjelse.

Mvh. Linda

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 19-08-02 15:09

Hej Karina

Jeg bruger noget kattegrus der hedder Everclean, og det er også garenteret lugtfrit. Det er også godt nok lidt dyrt, men i længden kan det godt betale sig, da du KUN skal fjerne klumperne der ligger, og ikke behøver at putte nyt i hver gang du har tømt for fjernet det. Jeg har 2 katte, og har overhovedet ikke nogen lugt problemer.

Circa en gang om måneden tømmer jeg bakken, og vasker den af, men jeg smider IKKE det grus ud som var i, for det kan sagtens bruges igen.

Med venlig hilsen
Mone
og god jagt

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 19-08-02 15:26

Det kattegrus Linda snakker om, er hvis det er det jeg tror ikke særlig godt for kattene... Det virker godt nok, vi har haft brugt det til vores persere, men det suger! og vores ene kat havde taget en kugle i munden så den klistrede fast i ganen på ham... og hvis man har nogle katte som elsker at smide lidt grus på gulvet når de er færdige, så er det heller ikke det bedste, fordi det er sådan nogle helt runde kugler som ikke er til at feje op!

Det som Mone bruger, bruger vi også herhjemme nu... Sådan en stor pakke (vist nok 11 kg) holder en måned til to indekatte... Det lugter overhovedet ikke, og det er rigtig godt!

Det er ligesom sand, sådan nogle småkorn, det sviner ikke på samme måde når de smider noget ud og det er nemt at fjerne.

Vi skifter heller ikke alt gruset når vi skifter, vi renser kassen og så suplerer vi op så den er fyldt igen...

Kan klart anbefales!!

TL

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 19-08-02 15:34

En anden ting... med gruset fra everclean, da kan man få et par stykker forskellige... nogle ting hankat, som tager lugten bedre og sådan noget... Kan ikke lige huske de andre, men det er til at finde ud af på: http://www.everclean.com

Held og lykke!

Kommentar
Fra : Linda_Jacobsen

Dato : 19-08-02 15:45

Jeg vil bare sige at det er jo smag og behag hvad man bruger - eftersom Karina har låg på hendes kattebakke er sandsynligheden for kugler udenfor bakken extrem lille - men jeg bruger støvsugeren - to sekunder så er det klaret.

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 19-08-02 15:59

Ja det er smag og behag, jeg siger heller ikke at man ikke kan bruge de andre, vi brugte dem selv i et stykke tid, men det er andet syntes jeg er smartere....

Det er ikke så godt når en killing får puttet sådan en kugle i munden *G*

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-08-02 11:24

haanirak skriver:

> er der ikke nogen der har et foreslag til hvordan man får en kattebakke
> til ikke at lugte hele tiden.
> Jeg bruger kattegrus med lidt duft i men det hjælper ikke og jeg er nødt
> til at skifte det hele hver dag for at kunne holde ud af være i rum med
> den. Det er en bakke med låg så den skulle ikke lugte så meget men det
> hjælper heller ikke.
> Hvis du har et råd så er du meget velkommer til at skrive det til mig

Hej Karina!
Hvilket kattegrus bruger du? Det kan have stor betydning. Desuden er det
vigtigt at vaske hele bakken grundigt med mellemrum. Hvis I har en hankat
der ikke er kastreret, kan lugten også være meget slem.

Vi har 7 katte der bruger 2 bakker med klumpende kattegrus, og jeg bliver
glad hver gang folk træder ind i huset og siger: "Jeg troede I havde mange
katte, men man kan da ikke lugte noget!"

At vi alligevel har mange katte bliver de så klar over når de ser kasser,
kurve, kattelegetøj mm. strøet ud i hele stuen *grin*.

Hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-08-02 12:11

"haanirak" <haanirak.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:l3389.7183$ww6.1052999@news010.worldonline.dk...
> er der ikke nogen der har et foreslag til hvordan man får en kattebakke
> til ikke at lugte hele tiden.
> Jeg bruger kattegrus med lidt duft i men det hjælper ikke

Nej, kattelugt kan man ikke fjerne bare ved at komme parfume i gruset
Her i huset har vi en halv snes katte, så det ville være et helvede uden et
ordentlig grus. Den bedste type er det, der klumper, især den meget
finkornede type, man kalder kompaktsand. Så bliver urinen til klumper, man
kan fjerne med en særlig skovl sammen med hømmerne. Man behøver derfor ikke
at skifte det hele hver gang, men kan bare fylde lidt mere grus på svarende
til de klumper, man fjerner.
Vi bruger et mærke, der hedder EverClean, men der er også andre gode at få
hos dyrehandleren.

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-08-02 13:19

"haanirak" <haanirak.news@kandu.dk> wrote in message
news:l3389.7183$ww6.1052999@news010.worldonline.dk...
> er der ikke nogen der har et foreslag til hvordan man får en kattebakke
> til ikke at lugte hele tiden.
> Jeg bruger kattegrus med lidt duft i men det hjælper ikke og jeg er nødt
> til at skifte det hele hver dag for at kunne holde ud af være i rum med
> den. Det er en bakke med låg så den skulle ikke lugte så meget men det
> hjælper heller ikke.
> Hvis du har et råd så er du meget velkommer til at skrive det til mig
>
> På forhånd tak
>
> Hilsen Karina Hansen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>----
Det værste du kan gøre er, at bruge kattegrus med parfume i - det kommer til
at stinke noget så skrækkeligt. Det er det samme som hvis du ikke har været
i bad i mange dage og stinker grusomt af sved - så hjælper det heller ikke
noget at spraye parfume på - det gør bare stanken endnu værre. Du skal
simpelthen vælge et ordentlig mærke kattegrus som er klumpende og så fjerner
du klumper hver dag!
Vi bruger Catty klumpende grus - 10 kg - fra Kvickly/FDB til 32 kr. Vildt
godt.

Hilsen Helle

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-08-02 16:28

Hej
vi har rimelig gode erfaringer med catty ikke klumpende dobbelt effektivt
mod lugt eller noget i den stil.
det dufter af lavendel og vi kan nøjes med at skifte grus en gang i ugen,
men så graver jeg også de værste ekskrementer ud for kattenes egen skyld.

missernes bakke her i huset er en fra harald nyborg med filter. det filter
skal skiftes ind i mellem men det koster 10 kr så det er til at overkomme.

spørgsmål til jer andre:

hvis man skal have virkelig godt grus skal man så have det der man køber
over den der hjemme side for en forretning på sjælland ( kan ikke huske hvad
nogen af delene hedder, men fik det anbefalet engang) eller kan man nøjes
med OBS!'s der bedste ( catty) ????

Bente ( og naja der sidder i vinduet, hvor hun ikke må være, og vasker sig)

"haanirak" <haanirak.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:l3389.7183$ww6.1052999@news010.worldonline.dk...
> er der ikke nogen der har et foreslag til hvordan man får en kattebakke
> til ikke at lugte hele tiden.
> Jeg bruger kattegrus med lidt duft i men det hjælper ikke og jeg er nødt
> til at skifte det hele hver dag for at kunne holde ud af være i rum med
> den. Det er en bakke med låg så den skulle ikke lugte så meget men det
> hjælper heller ikke.
> Hvis du har et råd så er du meget velkommer til at skrive det til mig
>
> På forhånd tak
>
> Hilsen Karina Hansen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-08-02 17:42

"Brian Olsen" <tojdyr@mail.dk> wrote in
news:3d6111cc$0$27661$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> nogen af delene hedder, men fik det anbefalet engang) eller kan
> man nøjes med OBS!'s der bedste ( catty) ????

Jeg ved ikke hvor godt supermarkedsgruset er for jeg har ikke brugt det
siden Johan og Sofie var killinger, og meget kan jo ændre sig på 12 år.
Jeg holdt i sin tid op med at bruge det røde grus fordi jeg ikke kunne
holde ud at deres fine hvide sokker blev lyserøde. I flere år brugte
jeg BioKat's og var godt tilfreds, indtil jeg syntes at det begyndte at
støve kolonormt. Når en kat var på bakken kunne jeg dårligt trække
vejret for støv, i rummet ved siden af. Det fik mig jo til at tænke på
hvordan det måtte være for katten, som stod lige i midten af støskyen.
I flere år har jeg nu brugt Ekstreme Classig og er godt tilfreds,
eneste minus som jeg ser det er at det er meget fintkornet, hvilket gør
at det sider i trædepuderne og dermed har jeg grus over alt, specielt i
sengen. Sofie har vænnet sig til at banke bagpoterne af mod
toiletvæggen, så det meste fra hendes besøg ligger ved toiletdøren. I
den henseende ville jeg godt ha' haft det lidt grovere, men kattene
virker godt tilfredse.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-08-02 20:00

Altså jeg bruger Grøn Catty kattestrøelse (FDB's eget mærke)

Grøn Catty er træpiller af sammenpresset savsmuld..det dufter vildt godt når
man hælder det i kattebakken :)
Det kan komposteres - smart når man har have.
Det klumper ikke :o (afførring fjernes med en speciel-ske , der også fås i
FDB' butikker for ..bum-bum omkring 20kr så vidt jeg husker ;)
Det absoberer urin hurtigt :))
Det tager urinlugten (fast afførring vil altid lugte, det skal fjernes
efterhånden)
Kattene får ikke farvede trædepoter
Træder du på en træpille, har du kun lidt savsmuld, ikke grus på gulvet
Det koster 19,95 for 8 liter i Kvickly

Jeg har prøvet omkring 30 slags kattegrus (jeg er uofficiel kattegrus-tester
i FDB (det hedder faktisk COOP Danmark A/S siden januar 2002), hvor jeg
arbejder, da jeg ubetinget er den der har flest katte i afdelingen. Men
kattegrus er en "smagssag"

Mit bedste råd er at prøve sig frem mellem klumpende, ikke-klumpende,
perler, træpiller mv.

ps: min veninde bruger alm. grus og når det lugter lidt for meget, stryger
hun en tændstik hen over bakken, så forsvinder lugten sgu' ...!!?? aner ikke
hvorfor, men det er altså kun en kort frist, det skal altså skiftes
alligevel *smil*

--
Hilsen Mulle, Miv og MisRosa's mor

http://home8.inet.tele.dk/hei/killing.html
"haanirak" <haanirak.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:l3389.7183$ww6.1052999@news010.worldonline.dk...
> er der ikke nogen der har et foreslag til hvordan man får en kattebakke
> til ikke at lugte hele tiden.
> Jeg bruger kattegrus med lidt duft i men det hjælper ikke og jeg er nødt
> til at skifte det hele hver dag for at kunne holde ud af være i rum med
> den. Det er en bakke med låg så den skulle ikke lugte så meget men det
> hjælper heller ikke.
> Hvis du har et råd så er du meget velkommer til at skrive det til mig
>
> På forhånd tak
>
> Hilsen Karina Hansen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-08-02 20:04

Mulle wrote:
> Altså jeg bruger Grøn Catty kattestrøelse (FDB's eget mærke)
>
> Grøn Catty er træpiller af sammenpresset savsmuld..det dufter vildt
> godt når man hælder det i kattebakken :)

Jeg er enig - det er faktisk fremragende og kan sagtens måle sig med
alle de dyre mærker - og så vejer det ikke nær så meget Og det
tager lugten eminent. Det fås også i Føtex og hos dyrehandleren - der
hedder det bare Miljøstrø.

Jeg brugte det i mange år, men efter at jeg havde mit første kuld gik
jeg over til "rigtigt" grus, fordi jeg ikke havde det så godt med, at
vænne killingerne til udelukkende at bruge noget, som de sikker ikke
ville få tilbudt i deres nye hjem.

Jeg bruger det dog stadig i perioder til mine ildere og som
reservegrus til kattebakken.

--
Helle
DK Tick-Tag
http://kattenet.dk
http://dekatten.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-08-02 20:35

Hej Karina

Jeg bruger Super Carino, som jeg køber i
Dyrenes butik i Århus. Det er virkelig godt, det våde samler sig i klumper,
så de lige er til at fjerne og det lugter overhovedet ikke. 3x20 kg koster
250,- kr. Der har jeg med to katte til
3-4 måneder.

Venlig hilsen
Rie, Niki og Sonni

"haanirak" <haanirak.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:l3389.7183$ww6.1052999@news010.worldonline.dk...
> er der ikke nogen der har et foreslag til hvordan man får en kattebakke
> til ikke at lugte hele tiden.
> Jeg bruger kattegrus med lidt duft i men det hjælper ikke og jeg er nødt
> til at skifte det hele hver dag for at kunne holde ud af være i rum med
> den. Det er en bakke med låg så den skulle ikke lugte så meget men det
> hjælper heller ikke.
> Hvis du har et råd så er du meget velkommer til at skrive det til mig
>
> På forhånd tak
>
> Hilsen Karina Hansen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-02 10:33

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote in message
> Jeg er enig - det er faktisk fremragende og kan sagtens måle sig med
> alle de dyre mærker - og så vejer det ikke nær så meget Og det
> tager lugten eminent. Det fås også i Føtex og hos dyrehandleren - der
> hedder det bare Miljøstrø.
>
> Jeg brugte det i mange år, men efter at jeg havde mit første kuld gik
> jeg over til "rigtigt" grus, fordi jeg ikke havde det så godt med, at
> vænne killingerne til udelukkende at bruge noget, som de sikker ikke
> ville få tilbudt i deres nye hjem.
>
> Jeg bruger det dog stadig i perioder til mine ildere og som
> reservegrus til kattebakken.
>
> --
> Helle
> DK Tick-Tag
> http://kattenet.dk
> http://dekatten.dk

Jammen hvad så med høm'erne.. som Mulle skriver så skal de jo logisk nok
fjernes efterhånden (det skal de jo også, når man bruger dyrt grus/sand),
men lugter de mere, når man bruger miljøstrø? Synes jo generelt kun at jeg
kan lugte vores kattebakke i det øjeblik jer er i gang med at fjerne
"sagerne".
-Gitte

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-02 11:34

"Gitte J. Lock" <gjl@stofanet.dk> wrote in message
> Jammen hvad så med høm'erne.. som Mulle skriver så skal de jo logisk nok
> fjernes efterhånden (det skal de jo også, når man bruger dyrt grus/sand),
> men lugter de mere, når man bruger miljøstrø?

Med Miljøstrø skal man lige finde "sin metode", men jeg
kan da fortælle dig, hvordan jeg gjorde det. Man skal
være opmærksom på, at de komprimerede piller vokser
ret meget, når de bliver våde og opløses, så derfor syntes
jeg det var smart ikke at komme så meget i. Jeg brugte et
Hill's målebæger og kom sådan et fyldt i. Efter 1 døgn
smed jeg så hele molevitten ud, bl.a. fordi jeg ikke gad, at
pillerne skulle opløses alt for meget, så de slæbte
savsmuld med sig alle vegne. Savsmuldet nærmest
indkapsler afføringen, så det ikke lugter - med mindre en
kat vælger at skulle stort inden at der været nogen på
bakken for at tisse, så pillerne slet ikke er begyndt at
opløses endnu.

Det var en længere "videnskabelig afhandling" - skriv igen,
hvis der er noget du er i tvivl om

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-02 12:12

Hej Helle
Du tømte altså bakken helt hver gang der var gået et døgn, eller har jeg
"mis"-forstået noget?
-Gitte

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote in message > Med Miljøstrø skal man
lige finde "sin metode", men jeg
> kan da fortælle dig, hvordan jeg gjorde det. Man skal
> være opmærksom på, at de komprimerede piller vokser
> ret meget, når de bliver våde og opløses, så derfor syntes
> jeg det var smart ikke at komme så meget i. Jeg brugte et
> Hill's målebæger og kom sådan et fyldt i. Efter 1 døgn
> smed jeg så hele molevitten ud, bl.a. fordi jeg ikke gad, at
> pillerne skulle opløses alt for meget, så de slæbte
> savsmuld med sig alle vegne. Savsmuldet nærmest
> indkapsler afføringen, så det ikke lugter - med mindre en
> kat vælger at skulle stort inden at der været nogen på
> bakken for at tisse, så pillerne slet ikke er begyndt at
> opløses endnu.
>
> Det var en længere "videnskabelig afhandling" - skriv igen,
> hvis der er noget du er i tvivl om
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-02 12:19

"Gitte J. Lock" <gjl@stofanet.dk> wrote in message
news:3d62241b$0$676$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hej Helle
> Du tømte altså bakken helt hver gang der var gået et døgn, eller har jeg
> "mis"-forstået noget?
> -Gitte

Nej, du har ikke misforstået noget - jeg tømte den helt.

--
Helle
http://kattenet.dk
http://dekatten.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-02 12:32

OK... Det giver jo noget mere arbejde end det fine kattesand, hvor man kan
nøjes med at fjerne klumper og så ellers regelmæssigt tage den store
hovedrengøring. Men tak for svaret.
-Gitte

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote in message > Nej, du har ikke
misforstået noget - jeg tømte den helt.
>
> --
> Helle
> http://kattenet.dk
> http://dekatten.dk
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-02 12:38

"Gitte J. Lock" <gjl@stofanet.dk> wrote in message
news:3d6228c5$0$677$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> OK... Det giver jo noget mere arbejde end det fine kattesand, hvor man kan
> nøjes med at fjerne klumper og så ellers regelmæssigt tage den store
> hovedrengøring. Men tak for svaret.

Mere arbejde ? Nej da - tværtimod - det var meget
nemmere. Det tog altså ikke mere end max. ½ minut lige
at vende bunden i vejret på bakken.
Jeg bruger meget mere tid på at rense bakker for klumper
nu end da jeg brugte Miljøstrø.

--
Helle
http://kattenet.dk
http://dekatten.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-02 12:52

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote in message > Mere arbejde ? Nej da -
tværtimod - det var meget
> nemmere. Det tog altså ikke mere end max. ½ minut lige
> at vende bunden i vejret på bakken.
> Jeg bruger meget mere tid på at rense bakker for klumper
> nu end da jeg brugte Miljøstrø.
>
> --
> Helle
> http://kattenet.dk
> http://dekatten.dk

Hm... må hellere prøve det... umiddelbart må det jo også være mere
hygiejnisk at skifte det hele hvert døgn.
Takker endnu engang
-Gitte

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-02 19:02

Det er rigtigt at træpillerne/strøelsen svulmer op når der bliver tisset på
det, men der skal godt nok meget til før det begynder at lugte.

Jeg fylder min kattebakke ca. 3-4 cm op og skifter den ca. 2 gange om ugen -
og fjerner altså pøllerne så snart jeg opdager dem, men de ryger bare lige i
toilettet, man kan jo lige så fint snuppe dem i strøelsen og der kommer jo
ligesom ikke sand/grus i afløbet, højst lidt savsmuld.

Jeg skal så lige sige, at jeg også har en ret stor kattebakke i kattegården
(faktisk en bedroller), her er jeg ved at afprøve noget kattestrøelse købt
hos Inges Kattehjem, men det lugter godt nok smågrimt, selv fra starten og
når de så tisser i det, bliver det ret stygt. Men det er genbrugsmateriale,
naturvenligt og alt muligt, så det skulle da prøves.
Det hedder MissClean

Kattene ser dog ud som om det er ok, de bruger faktisk mest den kattebakke -
om det er strøelsen eller fordi den står udenfor (men overdækket
naturligvis, har bygget et lille stenhus til den)- det ved jeg ikke.
Men dèt kunne jeg altså ikke holde ud at have indenfor i huset, dèr går min
grænse *argh*
Det er til gengæld billigt. Mener bestemt det kostede 50 kr for 25 liter.

Hvis nogen er interesseret, skal jeg gerne finde ud af hvad der står på
posen om strøelsen, men det er lidt svært lige nu, da jeg ikke kan finde
nøglen til udhuset hvor det står *typisk mig at smide nøgler væk, desværre*

--
Hilsen Mulle, Miv og MisRosa's mor

http://home8.inet.tele.dk/hei/killing.html
"Gitte J. Lock" <gjl@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d622d60$0$667$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> "Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote in message > Mere arbejde ? Nej
da -
> tværtimod - det var meget
> > nemmere. Det tog altså ikke mere end max. ½ minut lige
> > at vende bunden i vejret på bakken.
> > Jeg bruger meget mere tid på at rense bakker for klumper
> > nu end da jeg brugte Miljøstrø.
> >
> > --
> > Helle
> > http://kattenet.dk
> > http://dekatten.dk
>
> Hm... må hellere prøve det... umiddelbart må det jo også være mere
> hygiejnisk at skifte det hele hvert døgn.
> Takker endnu engang
> -Gitte
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-02 22:26

"Mulle" <@> wrote in message news:3d6283fc$0
Det er rigtigt at træpillerne/strøelsen svulmer op når der bliver tisset på
<snip>
posen om strøelsen, men det er lidt svært lige nu, da jeg ikke kan finde
> nøglen til udhuset hvor det står *typisk mig at smide nøgler væk,
desværre*
> Hilsen Mulle, Miv og MisRosa's mor

Jammen, det er netop den strøelse jeg har læst om så Vil gerne vide mere
om det, eftersom det jeg læste kun var en anbefaling (uden videre
forklaringer).
Lyder smart med den der bedroller... jo større desto bedre, synes vore katte
i alt fald!
-Gitte

Kommentar
Fra : betinapeter

Dato : 16-02-04 16:03

Jeg har en hankat indendørs (Birma)
Det røde grus, det er noget møj...farver sokkerne på katten.
Ever Clean, hvor man bare fjerner klumperne...men katten graver alt for meget, før han tisser...så det rammer bunden... man skal vaske bakken hver dag... for ellers lugter det.
Jeg har også prøvet det dyre kantede perler i en blå pose...det samme sker. Og dermed virker det ikke... og selvom man vasker kassen hver dag lugter det.
En hankat tisser også højt... og derfor måtte vi gå væk fra den lukkede kasse med kulfilter... for det var alt for besværligt at skille ad for at vaske af...for grusset virker jo slet ikke når de tisser op af kanterne.
Nææææ, de katte burde lære at gå på toilettet!