/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hjælp mig, hurtigt !
Fra : jespereh
Vist : 1053 gange
50 point
Dato : 06-01-05 21:04

Jeg har en PGO Dr. BIG, hvor at jeg har et lille problem med at den ikke danner nok vacuum til at fylde karburatoren hurtigt nok op, dette resulterer i at den går ud efter nogle få hundrede meters kørsel. Efter det har den ikke ville starte heller.
Nedenstående har jeg gjort for at udbedre problemet, uden resultat:
1: Skiftet stempel
2: Renset karburator
3: Skiftet tændrør
4: Tjekket membranen, er ok
5: skiftet benzin- og vacuumslange
6: Tjekket krumtap, er ok
7: Tjekket for kompression, er ok
8: Renset benzinfilter
9: Checket cylinder, er ok
10: Der er mere, jeg kan bare ikke komme i tanke om det!

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 06-01-05 21:13

Har du kontrolleret om benzindækselets udluftning ikke er stoppet til eller mangler.
Prøv nå knallerten ikke vil mere at åbne får dækslet for at høre om det sure luft ind. Hvis den gør det kan den startes igen, efter du har lukket det igen.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 06-01-05 21:17

Det hører vist under min nummer 10

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 06-01-05 21:23

Ok... Puha da. Jeg tænkte at det måske var chokeren der forbliver aktiveret.
Prøv nå den ikke vil mere, At frakoble kablet til den. Prøv så om den kan starte.

MV
Peter Jensen

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 06-01-05 21:30

Ok, der har vi så nummer 11 over prøvede ting

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 06-01-05 21:42

Det var da utroligt. Jeg kan ikke komme på mere. Jeg går udfra at du har kontrolleret om der er gnist når den ikke vil mere, at tændrøret ikke er snasket til, at bund pakningen er ok og Simmeringnene ved Krumtapen er ok...blabla...

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 06-01-05 21:53

Ja,der er efterhånden ikke andet for, end at betale de 500 kr. for 2 timer på værksted.

Mvh
Jespereh

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 06-01-05 21:57

Nejj. Kan du fortælle lidt om I hvilken forbindelse fejlen opstod ????.
Det kun måske åbne for nogle ider.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 06-01-05 22:09

Ja, den havde kørt lidt underligt inden for de sidste 2 måneder, den gik f.eks. i stå når jeg holdt og ventede på at komme frem i trafikken .
Jeg var ved at blive lidt træt af det, men så opstod den gyldne mulighed for at rode lidt med den, da den lige pludselig en morgen ikke gad at starte, og at så enten kunne vælge at tage bussen i skole, eller slet ikke tage afsted.
Jeg lå og rodede lidt med, og kom hurtigt til den konklusion at der var lidt "slum" i stemplet, altså det kunne bevæge sig lidt fra side til side. Så jeg skiftede det. Jeg fik så set lidt på mit tændrør ved samme lejlighed, og det var godt sodet til! Så det blev skiftet. Efter at have tjekket at alt var i den fineste orden, havde den problemer med at starte, så den fik lidt med tændningslampen og et tændningsmicrometer, samtidig at jeg målte frekvensen op til tændspolen. Men konstaterede at alt var som det skulle.
Jeg prøvede så at jokke et par gange på kickstarteren igen, og vupti, så var der sku liv i kællingen.
Jeg lod den så stå i garagen til næste morgen, og den startede fint, men jeg nådte ikke andet end at køre 200 meter ned ad vejen, før at den gik istå, jeg prøvede som altid på at få liv i den igen, og det lykkedes i få sekunder, men så gik den istå igen.
Og siden har jeg ligget og rodet med den, uden held!

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 06-01-05 22:23

Jeg ved godt at det lyder lidt åndssvagt, men har du sikret dig at stemplet vender korrekt. ?? Altså så pilen på toppen af stemplet peger mod udblæsningen.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 06-01-05 22:33

Ja, det tager jeg sku aldrig fejl af , men alle svar er jo velkomne.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 06-01-05 22:41

På en pgo hot er der et stykke plastic mellem studs og karburator, på det stykke er der en gummi o-ring som pakning, der en tilsvarende o-ring på karburatoren der har samme funktion, Hvis der også er sådan en plastic dims på din, kun det måske være interessant at kontrollere om disse o-ringe er ok. Samt at selve plastic stykket ikke er ravnet.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 06-01-05 22:46

Det er tjekket, o-ringen er i fin form og stadig smidig. Mellemstykket er ikke revnet.

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 60 point
Dato : 06-01-05 22:53

Jamen så er der jo kun vakuum benzin hanen tilbage. Måske er den blevet dårlig. Den åbner måske ikke 100 % hvem ved. Så benzin tilførselen ikke er hurtig nok, så svømme huset køre tørt når du køre med max hastighed.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 06-01-05 22:56

Se det var en mulighed der er værd at tjekke. Vil se på det.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-01-05 22:56

slum i stemplet: Slup
Tændrørshætten indeholder en lille formodstand, der ligner en sikring, de er slemme til at ruste lidt i enderne.
Skift tændrørshætte.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : m_bb

Dato : 07-01-05 17:36

hej. det er mig med indlæget "knallerten får ikke benzin" jeg tror det er lidt af det samme problem jeg havde som du nu har. jeg havde også tjekket membranen, og den så fin ud, men så købte jeg ret desparat en ny, og nu virker den altså... ellers kunne det godt lyde som om at der er undertryk i din bezintank. prøv at skue benzinlåget af når den er ved at gå ud.

Mvh
Magnus

Godkendelse af svar
Fra : jespereh

Dato : 08-01-05 23:19

Tak for svaret rpje.

Det var mere eller mindre det der var GALL