/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Stort kørekort?
Fra : rinarina
Vist : 940 gange
50 point
Dato : 06-01-05 14:57

Kræves der stort kørekort for at køre en Chevrolet Starcraft?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 06-01-05 15:08

hvis et køretøj vejer over 3500 kg skal der erhverves stort kørekort,

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 06-01-05 15:09

Det afhænger dels af vognens vægt, dels hvor mange passerer den kan tage. Hvis du har et alm. kørekort, kandu deri se hvad du må bruge det til, nemlig: Bil indtil 3500 kg. totalvægt, og højst 8 siddepladsen foruden førerens plads.
Vejer bilen mere end 3500 kg. totalt kræves der stort kørekort uanset antal passagerer. Hvis der er plads til mere end 8 passagerer ud over føreren ligeså.

Godkendelse af svar
Fra : rinarina

Dato : 06-01-05 15:11

Tak for et rigtig godt svar

Kommentar
Fra : rinarina

Dato : 06-01-05 15:12

..til jer begge

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 06-01-05 15:14

Ja men jeg er nødt til at sige at det ikke er så simpelt. Med lige denne model er det faktisk sådan at rigtig mange af dem er indregistreret som bus. Også selvom der ikke er er så mange pladser. Hvorfor de blev det ved jeg ikke, så hvis du køber en, så vær sikker på den ikke er indregistreret som bus.

Kommentar
Fra : rinarina

Dato : 06-01-05 15:16

Tak Felix - det vil jeg skrive mig bag øret!
Rina.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-05 15:17

Hmmm. Er det almindeligt på Kandu, at et spørgsmål besvares med noget ligegyldigt nonsens. Eller er det kun nogle enkelte der ikke forstår hvad et spørgsmål er? Eller drejer det sig om det med point?

Sp. Kræves der stort kørekort for at køre en Chevrolet Starcraft? Korekt svar er JA eller NEJ

modersvilje svarer ikke på sp.

arne jacobsen svarer ikke på sp. Hvad er forresten passerer?

.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-01-05 15:18

felix30

Det må vel så være fordi vognens totalvægt overskrider de 3500 Kg. Chevrolet er jo ofte nogle pokkers store og tunge kasser.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-05 15:19

Undskyld mig rinarina?

Fik du svar på dit spørgsmål? Nej vel. Hvorfor giver du så point til en der bare smider et ligegyldigt indlæg?

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 06-01-05 15:25

-> arne.jakobsen Nej det var ikke kun vægten der gjorde det. jeg kan bare ikke huske hvad det var. Det var måske noget med omkostningerne ved indregistrering og afgifter, men som sagt husker jeg det ikke.

-> Klumme. Den her kan bare ikke besvares med ja eller nej, fordi der er flere udgaver og fordi der var nogen der kunne køre som små biler der blev indregistreret som bus og derfor pludselig kræver det store kort.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-05 15:33

felix30

Så kan det jo besvares med et JA & Nej, hvis du har ret (smiler) og det har du jo nok.

Men du kan da ikke påstå, at "svaret" fra modersvilje og arne jacobsen kan bruges til noget som helst. Det er jo kun oplysninger som enhver idiot kan se på sit førerbevis.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-01-05 15:43

Klumme,det kan ikke besvares med JA ell NEJ, for hvis det er en indregistreret varebil på gule plader kan den køres på lillle kort, og det kan den også hvis der er tale om bus på hvide plader med max 8 siddepladser foruden fører.
Dette forudsætter selvfølgelig, at bilen ikke vejer mere end 3500 kg tilladt totalvægt.
Hvis den derimod er indregistreret som bus på gule plader, altså med 10 personers godkendelse, kræves stort kørekort uanset hvad bilens vægt er.

mvh dova

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-05 15:49

Dova

Det var osse det jeg nåede frem til efter at have læst felix30's indlæg - Men stadigvæk er de 2 første indlæg komplet ligegyldige, og denne arne jacobsen snagede sig nogle point til, som retteligt skulle være tilfaldet felix. Jeg har læst en del tråde igennem på Kandu, og bemærket at der er en tendens blandt visse brugere til bare at pladre noget ævl af, og så få point på det.

Kommentar
Fra : rinarina

Dato : 06-01-05 16:13

Det er rigtigt at Felix svar er noget mere udførligt - men det er ikke ensbetydende med at de to første er 'pladder'.. Tek for alle svar.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-05 20:09

çäç úñèí æáççìíï çááûé çáçäßáíòíé æçæï çä çêúñý úáì èäçê íñûèä èããçñóé çáìäó úä øñíþ çáãçóäìñ áçääí ìäóí ôïíï æáççßêýí èßá çäæçú çáããçñóé çáìäóíé

Du får det samme ud af de to første svar som du får af ovenstående.

Og hvis du mener at felix30's svar er mere brugbart, så er det da også indlysende at pointene skal gives til andre end felix30.

Kommentar
Fra : rinarina

Dato : 06-01-05 21:38

Nu havde jeg sådan set tildelt point da Felix svarede.. Time out.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-01-05 00:43

Nå for pokker.

Jamen det er da osse bare med at få accepteret et svar, selv om det er ubrugeligt, og det kan kun gå for langsomt