/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hvilket grafikkort skal jeg vælge?
Fra : DeltaFZwo
Vist : 376 gange
98 point
Dato : 04-01-05 21:42

Jeg vil ha' et nyt grafikkort og er i tvivl om hvad det skal være... Jeg har et GeForce MX440 men vil gerne spille Medal of Honor - Pacific Assault og Half-Life 2 i en ordentlig kvalitet. Det er ligemeget hvad det koster. Det skal bare være et af de bedste som yder ekstremt. Jeg har kigget lidt på ATI Radeon X800 Pro...

På forhånd tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-01-05 21:54

hvilken bundkort ?? understytter agp * ?

Kommentar
Fra : DeltaFZwo

Dato : 04-01-05 22:38

Ja forresten... Det skal være et AGP grafikkot...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-05 22:59

Understøtter dit bundkort 8 x AGP, men det ser ud til at være et hurtigt kort. Du kan læse en test her http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=2851

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-05 23:06

Du kan se at det er et Gecube kort, men det der er interessant er at det er et Radeon X800 Pro baserede grafikkort.

//bentjuul

Kommentar
Fra : DeltaFZwo

Dato : 04-01-05 23:18

Jeg er ikke sikker på om det 8xAGP eller 4xAGP... er det er en meget stor forskel?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-05 23:29

Det er hastigheden, men tilsyneladende viser testen at det kort kan køre begge hastigheder. Du kan evt se i din bios hvilke hastighed dit bundkort understøtter og det kan jo være det at det både er 1, 4 og 8x

//bentjuul

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 05-01-05 11:30

x agp betyder ikke meget for hastigheden. Et x800xt er nok det bedste kort. Men et 6800gt fra nvidia er næsten lige så godt. Bedste value for money er nvidia 6600gt, til 13-1500!

Kommentar
Fra : DeltaFZwo

Dato : 05-01-05 16:38

Et X800 XT er da næsten 1000 kr. dyere end et X800 Pro... er den ekstra ydelse de 1000kr værd? Jeg har set at der er kommet grafikkort til de nye PCI-ekspress porte... vil det være mere frmtidssikret at købe et kort til en sådan port? Min computer understøtter godt nok ikke PCI-E så det vil kræve en lille opgradering af bundkort og processor...