/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Løven, heksen og garderobeskabet !!
Fra : Fnollerpige
Vist : 509 gange
35 point
Dato : 17-08-02 15:31

monstro nogen ved om "Løven, heksen og garderobeskabet" findes på video ( eller DVD ) ??
- mener den hedder så`n ellers hedder den "Landet Narnia" og er en filmatisering af C.S. Lewis´børnebøger.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-08-02 17:42

Hej Fnoller,

hvis det er tegnefilmen "Løven og Heksen", ka' den købes her hos felixfilm... -->
http://www.felixfilm.dk/bogmedia/soegning/mereinfo.php3?Varenr=78273

men nu ved jeg så ikke lige om det er den du søger, eller om det er en rigtig film, og ikke en tegnefilm...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-08-02 17:56

Tak Strarup ....for linket ...*S*

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-08-02 17:58

Hej igen,

tja... jeg fandt ikke andet end den tegnefilm på de danske sider, men på et par udenlandske sider fandt jeg denne her film... "The Lion, the Witch, and the Wardrobe"...
VHS'en er desværre i NTSC format, så det hjælper ikke ret meget... -->
http://video.barnesandnoble.com/search/Product.asp?ean=37429145630

men de har den også på DVD...
http://video.barnesandnoble.com/search/product.asp?ean=37429171325
det ka' være det muligvis vil blive et lille problem med regionskode, hvis de ikke har en europæisk regions code...

men den ser heller ikke helt ud til at være frigivet endnu... der står release date 8/27/2002...

selvom det er en film fra 1988... umiddelbart er den den første ud af serien... så måske også de andre snart kommer i DVD eller VHS... muligvis også herhjemme hvem ved...

de har den også på DVD på Amazon, men det er en regions kode 1... -->
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B000069CFB/ref=ed_oe_dvd/002-0689092-6287246

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-08-02 17:58

woooooops .... kom til at afvise Rellom ....sorry, ville have haft accepteret.....så svar venligst igen, Rellom .....*S*

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-08-02 17:59

Hej Fnoller,

det var da så lidt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-08-02 18:07

har købt den hos Felixfilm nu ....... tak for et godt svar Strarup, dejligt med et svar der fører til noget .....*S*

Fortsat god dag .....

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-08-02 18:08

Tak fnollerpige

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-08-02 18:10

Garderobeskabet er ikke med i titlen - den hedder kun "Løven og heksen" Og under denne titel er den indspillet på video.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-08-02 18:14

Rellom hvordan kommer jeg til at tildele dig de 35 point jeg havde sat et svar til ????
du får dem, da du kom først.....

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-08-02 18:15

Du klikker bare på linket til højre over min sidste kommentar: accepter som svar.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-08-02 18:17

Hej Fnollerpige,

jamen det var da så lidt da... men jeg vidste ikke om det var tegnefilmen eller den der anden på DVD...

forresten hvis du vil vælge Rellom's svar som svar... ka' du vælge en af de kommentare han også har skrevet som svar...

også en fortsat go' dag til dig...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 35 point
Dato : 17-08-02 18:30

Hej fnollerpige

Det går der vist kuk i - så du får svaret igen:

Garderobeskabet er ikke med i titlen - den hedder kun "Løven og heksen". Og under denne titel er den indspillet på video.

Godkendelse af svar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-08-02 18:40

Jammen okay - hvad ved jeg - jeg er ny her

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-08-02 18:47

Hej igen Fnollerpige

Ja, du har ret, ind imellem kan det godt virke lidt uoverskueligt.

Fik du forresten styr på, hvordan man gør, hvis man vil acceptere en kommentar som svar?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-08-02 23:11

Ja Rellom TROR jeg har styr på det....bare du fik de point der var dine er alt jo iorden *S*
*phew*

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-08-02 15:14

Det lyder som om det er den her du leder efter
<http://us.imdb.com/Title?0094500>. Ifølge reklamen til højre har Amazon.com
den både på VHS og DVD. Der er iøvrigt tre film i serien, bare søg på
"Narnia" på imdb.com

Devast8or

--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail: ask me for an adress :)

Fnollerpige <Fnollerpige.news@kandu.dk> wrote in message
news:I6s79.5507$ww6.746129@news010.worldonline.dk...
> monstro nogen ved om "Løven, heksen og garderobeskabet" findes på video
> ( eller DVD ) ??
> - mener den hedder så`n ellers hedder den "Landet Narnia" og er en
> filmatisering af C.S. Lewis´børnebøger.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-08-02 20:17

Jeg har læst et sted (vistnok berlingske tidende), at det bliver den næste
fantasyserie, der bliver filmatiseret som spillefilm efter LOTR og Harry
Potter. Håber det er rigtig - de gamle indspilninger er så kikset lavet mht
Aslan, faunen, kentauerne, og man kunne lave den meget bedre med den nye
teknologi. Tegneserien er også grimt lavet og uden magi.

Det skulle være Løven, heksen og garderobeskabet, de ville lave først, og
det er jo sådan set også etteren, men mon de så vil lave "troldmandens nevø"
som nummer to eller 7? Det er jo en prequel til LH&G.

Hilsen
Merete
(der også håber på en filmatisering af Hobitten en dag)

"Fnollerpige" <Fnollerpige.news@kandu.dk> wrote in message
news:I6s79.5507$ww6.746129@news010.worldonline.dk...
> monstro nogen ved om "Løven, heksen og garderobeskabet" findes på video
> ( eller DVD ) ??
> - mener den hedder så`n ellers hedder den "Landet Narnia" og er en
> filmatisering af C.S. Lewis´børnebøger.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-08-02 20:36

"Fnollerpige" <Fnollerpige.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:I6s79.5507$ww6.746129@news010.worldonline.dk...
> monstro nogen ved om "Løven, heksen og garderobeskabet" findes på video
> ( eller DVD ) ??
> - mener den hedder så`n ellers hedder den "Landet Narnia" og er en
> filmatisering af C.S. Lewis´børnebøger.
>

Prøv her:
http://www.bog-og-media.dk/bogmedia/soegning/mereinfo.php3?Varenr=78273