/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ingen omdrejninger på bw's
Fra : JohnnyM
Vist : 549 gange
20 point
Dato : 17-08-02 13:30

Hejsa

Jeg har en yamaha bw's hvor jeg har sat ny cdi box uden omdrejnings begrænser og en tun udstødning men den kan sq stadig væk ikke en skid tror i der skal en større karburator på for at få lidt gang i den?

Alle gode forslag er meget velkommen......:)

Rgs. Johnny

Kommentar
Fra : JohnnyM

Dato : 17-08-02 15:15

Tja det kan godt være men skiven i vario er fjernet, men det er omdrejninger der mangler på motoren, sådan jeg husker det fra den gode gamle yamaha 4g. så var det noget med at når man plannede topstykket så blev den mere hidsig når den kom op i omdrejningerne men min kommer faktisk aldrig der op syntes den kører ca 55 med skiven fjernet det gjorde den også før jeg fik tun udstødning og anden cdi tænding og det er det jeg ikke helt fatter.............

Rgs. Johnny

Kommentar
Fra : steenstrup

Dato : 18-08-02 03:07

Prøv evt. at geare den for at enten at ændre topfarten eller optrækket... Your choice...

Kommentar
Fra : Japse

Dato : 18-08-02 12:03

Jeg kan bare ikke se hvad du skulle bruge en anden CDI til, jeg har lavet 5 Yamaha og Aaprilia alle med Minarelli motorer og der skulle ikke skiftes CDI selvom der er kommet Tun på, de kører ca: 60km/t inden de får Tun på, efter Tun påmontering ca: 80-90km/t, og det med at plane et topstykke da får du ikke det optimale ud af det, et Tuntopstykke til 40mm. koster ca: 350kr. og med sådan et får du bundtræk og topspeed. det hjælper ikke en skid at montere en støre karburator hvis ikke du har Tun på, du kan eventuelt øge udstødningsporten i cylinderen (husk kun ud til siden og ikke opad) det vil øge din trækkraft betydeligt. Håber du kan bruge det til noget.
Hilsen Japse.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-08-02 13:06

> Jeg har en yamaha bw's hvor jeg har sat ny cdi box uden omdrejnings
> begrænser og en tun udstødning men den kan sq stadig væk ikke en skid
> tror i der skal en større karburator på for at få lidt gang i den?

Er ikke sikker - men skal der ikke tages en plombe? Det skulle der på min
4-gears Yams, men der er selvf. forskel... Ellers bliver du nok nødt til at
investere i en større karburator...

// Troels

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-08-02 13:25

> Jeg har en yamaha bw's hvor jeg har sat ny cdi box uden omdrejnings
> begrænser og en tun udstødning men den kan sq stadig væk ikke en skid
> tror i der skal en større karburator på for at få lidt gang i den?
>
> Alle gode forslag er meget velkommen......:)

Tun udstødningen betyder at du har "fjernet" blindrøret
så er der en skive i vario'en er den blevet fjernet?
Ellers er der på de fleste knallerter plomber rundt omkring bla.
indsugningen der gør at den ikke kan få alt det luft den har brug for...
Jeg ville fjerne skiven og se om det er nok hvis ikke så sidder der en
plombe et eller andet sted...
Men det er der nok en eller anden der har en BW's der kan fortælle mere
om...

--
Mvh. Hans-Jacob
Mangler et lydkort skal bare kunne
afspille windows lyde og måske lidt musik
Ligemeget omISA eller PCI mail mig!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-08-02 17:01

Jeg ville sætte en 47 mm cylinder på. En Bws med standart cylinder er nok
noget af det sløveste jeg længe har set. En af mine venner har en med 47 mm
som det eneste, og den har sq et ganske godt optræk + den kører omkring 85.
"Hans-Jacob Møgelmose" <zster87@JUNKMAILhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ajlfb8$m$1@sunsite.dk...
> > Jeg har en yamaha bw's hvor jeg har sat ny cdi box uden omdrejnings
> > begrænser og en tun udstødning men den kan sq stadig væk ikke en skid
> > tror i der skal en større karburator på for at få lidt gang i den?
> >
> > Alle gode forslag er meget velkommen......:)
>
> Tun udstødningen betyder at du har "fjernet" blindrøret
> så er der en skive i vario'en er den blevet fjernet?
> Ellers er der på de fleste knallerter plomber rundt omkring bla.
> indsugningen der gør at den ikke kan få alt det luft den har brug for...
> Jeg ville fjerne skiven og se om det er nok hvis ikke så sidder der en
> plombe et eller andet sted...
> Men det er der nok en eller anden der har en BW's der kan fortælle mere
> om...
>
> --
> Mvh. Hans-Jacob
> Mangler et lydkort skal bare kunne
> afspille windows lyde og måske lidt musik
> Ligemeget omISA eller PCI mail mig!
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-08-02 16:38

> Jeg ville sætte en 47 mm cylinder på. En Bws med standart cylinder er nok
> noget af det sløveste jeg længe har set. En af mine venner har en med 47
mm
> som det eneste, og den har sq et ganske godt optræk + den kører omkring
85.

Hmm har han ikke også fjernet ringen?
Hvad hjælper det at den trækker som død og helvede hvis den ikke kan komme
af med kræfterne?

--
Mvh. Hans-Jacob

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 09-09-02 20:52

For det første må du aldrig monter en anden gearing bws, og for det andet har du brug for en anden cylinder, og det lyder til at det er en eller anden dårlig promo-potte du har på
ps. køb aldrig proma tun... det lugter langt væk. hold dig til malossi, gerne mhr fra malossi (Malossi Hyper Racing) det rykker for vildt
pps. bws er den dårligste scooter til at tune der nogensinde er blevet lavet... tro mig

Kommentar
Fra : Den_Bedste

Dato : 02-11-02 14:33

Jeg har selv en bw's og køre fint... jeg har købt fuldt tun d.v.s at jeg har købt: (det er 47,3 mm. tun sæt)udst. og kabur. kompl. vandkølet og cylinder.... o.s.v og så har sel'følig også forstærket stjælet fordi den kører omkring 110-120km. så ham der dr. scooter skal sa ikke sige at det er den dårligste scooter til at tune for det er det menlig IKKE.. men det jeg tror jeg dit problem er at du skal prøve at rense dig udst (bare med benzin) og så sætte den på igen og så prøv at tage nogle af alle plomberne der sidder rundt omkring