/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
problem med PIAGGIO NRG
Fra : kimrnissen
Vist : 472 gange
40 point
Dato : 03-01-05 20:27

Jeg har et problem med min nrg. når jeg har kørt et lille stykke dvs cirka 500 m. er det ligesom den får svært ved at trække, altså den taber fart. jeg kan køre de første 500 m uden problem. når den så har stået stille eller i tomgang et lille stykke tid kan jeg gøre det samme igen. Nogen der har en ide hvad det kunne være.

Det skal lige tilføjes, har jeg lige har fået et cylinder kit fra polini 50 ccm. da stemplet satte sig sidste pga mangel på olie i benzin. har skiftet fra orginal til polini 50 ccm..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-01-05 21:06

Der er noget der tyder på at stempelet er ved at sætte sig igen, og det kan skyldes at dit gaskabel, som splittes op i 2 kabler, hvor det ene, jo går til karburatoren, men det andet går til oliepumpen, som jo skal levere mere olie når du giver gas, ER SPRUNGET.
Altså se efter at oliepumpens havmånehjul drejes, når du giver gas.
Du skal have dækselet af ind til pumpen.
Forøvrig er det vel ikke: "pga mangel på olie i benzin" der var skylden sidst, men mangel på olie i olietanken.
VH Palle Hansen
NB: Oliemangel skader jo ikke kun stempel/cylinder, men også lejer.

Kommentar
Fra : kimrnissen

Dato : 03-01-05 21:59

rigtig nok at det var pga olie i olietanken den satte sig. men tror ikk den er ved at sætte sig har blandet olie i benzinen som jeg fik at vide jeg skulle ved polini. da der kunne være luft i olie-slangen.
når jeg sætter scooteren op på støttefod har den heller ingen problemer at tage omdrejninger, det er først når den har noget at trække på det kniber efter 500 m. kan det ikke være i variomatic, eller måske ruller der er slidt op?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-01-05 00:24

Der kan jo ikke blive ved med at være luft i olieslangen, og så får den jo dobbelt oliemængde, det kan ses på tændrøret, der soder til. Rens det med en stålbørste.
Har du trukket i kabelet der går ned til pumpen, for at se om det trækker sig tilbage som det skal?
Hvis den ikke tager mange omdrejninger, så er det jo noget med motoren/tændingen, og ikke vario og ruller.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kimrnissen

Dato : 04-01-05 18:46

har skiftet ruller idag, og problemet er nu væk. var nede og snakke med polini i tyskland og han sagde at det enten var luft/benzin forhold der var forkert eller ruller der var slidte. men problemet er løst med nye ruller, dog kan jeg ikke give fuld gas så luft/benzin forhold er heller ikke godt nok.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-01-05 19:01

Så skal du have størrer dyse i karburatoren.
VH Palle Hansen