/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Zip problemer
Fra : benjabenja
Vist : 402 gange
11 point
Dato : 03-01-05 18:00

Hej jeg har købt sådan en zip for et halvt år siden. Da jeg købte den var der en pinbolt knækket i motorblokken og stemplet var smadret og manglede en stempelring. Men til min overraskelse var cyllen fin nok. Denne zip går jeg så igang med at renovere. Jeg skifter lejer på den og for taget den knækkede pinbolt ud og jeg skifter stemplet. Jeg polere også krumtaphuset op. Nå men jeg får den så samlet igen og får den starte efter et par kick på kickstarteren. Jeg slukker den så igen og går i seng. Næste dag kan jeg slet ikke få liv i den. Jeg venter så til nogle af mine venner kommer om aften vi tager topstykket af og ser at jeg har glemt at komme toppakning i. Nå men vi samler den alligevel uden toppakning. Vi får den også startet efter lidt tid. Og jeg kører på den og dum som jeg var gav jeg den bare fuld bønne selvom den ikke havde været ude at kører i lang tid. Så efter jeg havde kørt 300 m siger den bloooop og dør helt ud. Jeg kunne så ikke få gang i den igen så jeg bestemte mig for at købe en toppakning. jeg får så toppakningen sat på med stor hjælp fra manhunter fra mg. og den starter efter 30-40 kick på kickstarteren. Jeg kører så ca 2 km på den og kører hjem og slukker den. Jeg vil så vise min far at den virker og sådan men så gad den ikke starte igen men efter 15 kick eller sådan kom den og blev startet. Og min far kører lidt rundt på den og vi slukker den så igen. Så om aften skal jeg afsted til en fest men den vil ikke starte igen. Så jeg blev nød til at trække den med for jeg vidste der var en der vidste lidt om scooter til festen. Ham fra festen får den så startet ved hjælp af at trykke på elstart samtidig med han træder på kickstarteren. Så kørte jeg rundt på den en 5 km og tog den så hjem og slukkede den. Næste dag kunne den starte igen, jeg slukkede den og gik ind og sove. Og næste dag startede den igen med et enkelt tryk på kickstarteren. JEg kører så en tur med en af mine venner hvor den virker fint og sådan. Jeg kører hjem og sover og næste dag starter den igen denne gang startede jeg den med el start så den virker åbenbart også. Jeg er så blevet pisse glad for at den starter og sådan så næste dag kører jeg en lang tur over til en af mine venner i rimeligt dårligt vejr. jeg slukker den over ved ham og vil lige vise at den kan starte og prøver så men den er heeelt død(slet ingen tegn på den prøvede at starte). Nå jeg trækker den så hjem hvor jeg tjekker om der er gnist på men der var ingen gnist. Jeg går ind og sover og er godt sur i skrallen. Jeg går så ud næste dag igen og tjekker gnisten og pludselig var der gnist på igen.... Men når jeg prøver at starte den med el start foreksempel lyder det som om den vil prøve at starte men ikke helt gider den siger tikke tikke blooom tikke tikke tikke bloom eller noget i retning af det håber der er nogle der kan hjælpe selvom jeg ikk har flere end 11 point tilbage at give.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-01-05 18:32

Har du husket ny pakning under cylinderen, det er en god ide at efterspænde møtrikkerne på pinboltene, når du nu har kørt lidt, giv den også et nyt tændrør.
Vendte du stempelet med pilen pegende mod udstødningen.? Og fik den nyt rulleleje i plejlstangen/stempelpinden?
Måske er dine problemer at tændrørshætten er defekt, den koster heller ikke mange håndører.
Rens også luftfilteret, det er en slags skumgummi der skal dyppes i benzin, hvorefter det klemmes så alt skidt løber af.
Hvilken 2-taktsolie bruger du?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 03-01-05 21:28

Hej

Jeg tror ikke det er dine pakninger der er et problem, for mig lyder det som om, at der er noget galt med din chocker at den ikke virker, når du endelig har fået den startet og kørt lidt, og stopper så har du ikke nogle problemer med at starte den lige bagefter vel?? tjeck også om du luftfilet er tæt at der ikke er boret huller i eller er skadet..

Kommentar
Fra : benjabenja

Dato : 03-01-05 23:08

Jeg har lige selv fundet ud af hvad der var galt. Dem henne i lorte thansen har givet mig nogle forkerte stempelringe der var alt for små. Så der er kommet ridser i min cylle og stempel. UHHH jeg hader det bare man. Men min automat choker virker heller ikke.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 11 point
Dato : 04-01-05 00:17

Jamen så kan du jo godt lukke spørgsmålet, nu hvor du har fundet ud af det.
Stempelringene, skal når de klemmes sammen i stempelet, kunne nå hinanden i enderne, pånær få tiendendedele mm.
Det kan jo være din cylinder er en tuncyl. og derfor er størrer end orginal i diameter, det kan thansen jo ikke vide.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : benjabenja

Dato : 04-01-05 15:21

Tak for svaret pallebhansen. Stemplet passer fint nok i så tror ikke det er derfor men jeg tænkte på om sådan en sportscylle fra speedline der hedder trophy og er 48 mm er god??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-01-05 17:01

Jo, den er sikkert udemærket, men kan dog ikke måle sig med feks. Polini Evolution, men det er jo også en anden pris.
VH Palle Hansen