/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Billedet "flimrer"??
Fra : lehd32
Vist : 906 gange
100 point
Dato : 03-01-05 12:56

Jeg er blevet den "lykkelige" og lidt frustrerede ejer af et surround-anlæg fra Pioneer. Lyden i anlægget passer fint til mit lille husmands-behov, men men men. Når jeg afspiller bestemte DVD-film, flimrer billedet og varierer i lysstyrke. DVD´erne er ikke brændte, så jeg kan ikke se hvad problemet skulle være.

Anlægget er forbundet med min video via scart-kabel og så videre til fjernsynet via videoens "output". Ligger hunden begravet i denne forbindelse eller skal jeg bare overbevise kæresten om at vores TV er for gammelt til at køre dette system? Det er altid rart at kunne bruge en undskyldning, for at købe nyt!!!

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 03-01-05 13:11

Det er da den samme DVD afspiller som du også benyttede får du anskaffede lyd anlægget ??.

Det jeg mener. Du havde ikke problemer med samme afspiller før lyd anlægget blev installeret.
Hvis ikke så kan det jo ikke være dvd skiverne der er noget ved.

Det er nok snare noget magnetisk udstråling fra center højtaleren som forstyre billedrøret. Prøv at fjern Center højtaler, evt. subwoofer samt Forstærker anlæg fysisk fra fjernsynet så der er mindst en meter mellem disse og fjernsynet.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-01-05 13:31

det kan være en god start som peter skriver

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 03-01-05 13:32

det er nærmere fordi din video ikke kan lide kopisikringen fra din DVD, og det interfererer. Den eneste løsning mig bekendt, er at køre scart direkte op i fjernsynet, eller købe en anden videomaskine. Jeg har kun haft problemet med originale DVD'er, aldrig med en brændt. Køb eller lav evt. en scart fordeler med omskifter, så du kan skift mellem hvor DVDscart-ud skal gå hen.

Kommentar
Fra : lehd32

Dato : 03-01-05 15:19

Jeg håber en af jer har ret, afprøver lige de forskellige forslag.

Lydanlæg og dvd er købt som sæt, så det skulle da vel ikke kunne give problemer, eller er det bare mig der er teknisk analfabet?

vender tilbage senere!!! Men tak for jeres løsningsforslag!!!

Annuller spørgsmålet
Fra : lehd32

Dato : 30-08-06 10:48

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål