/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
nec 2500a
Fra : lassse
Vist : 264 gange
50 point
Dato : 02-01-05 17:14

hej
jeg ville gerne havde opgraderet min nec brænder så jeg kan brænde 8 x på 4 x skiver. hvor kan jeg finde det??
Hilsen lasse

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-01-05 20:59
Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 07-01-05 08:01

hvordan kan man brænde hurtigere på langsomme skiver?
har samme brænder så det lyder da spændende.. har i forvejen 8x skiver men syntes aldrig nero brænder hurtigere end 2.4

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-01-05 08:43

Jeg har en 3500A.
Nogle Prodye Video Guld x4 kunne kun brændes med x2.
Efter opgradering af firmware kunne de brændes med x8.
Jeg bruger Nero 6 og DVD Shrink.
Det er ikke noget, jeg kan indstille nogen steder, men programmerne/brænderen finder selv ud af, hvor hurtigt der kan brændes på de forskellige sviver.
Gambrinus

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 07-01-05 08:47

disconnect all external USB / FireWire devices.

-do not turn off power during the updating process.

-before updating pls. deinstall all packetwriting softwares
de tre krav er da svære

mit keyboard og mus er usb
hvad er det for packetwriting software der kan spille ind

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-01-05 09:27

Jeg kan se, at der en firmware ver. 1.07 til ND-2500D.
Jeg har lige downloaded den og kan se at der er en fil : K25G3020.exe, der skal køres.
Opgradering af firmware er ligesom opgradering af BIOS.
Man må ikke have andre programmer kørende og selvfølgelig ikke slukke pc'en, mens opgraderingen er igang. Grunden til at der bliver advaret så kraftigt er, at hvis opgraderingen går galt, kan man risikerer, at hardwaren ikke kan bruges mere.
Leverandørene fraskriver sig således et hvert ansvar.
Gambrinus

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-01-05 13:41

argh kørte lige denne update.. dog med min usb-mus tilsluttet og det gik hurtigt.
den virker stadig brænderen . men med samme hastighed.
brænder stadig med 2.4 på maxi disc 4x speed dvd-r
sku da utroligt belastende

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-01-05 13:44

jeg har nero 6 ..

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-01-05 13:58

Nu kunne jeg kun lige finde denne side for min 3500A brænder.
http://support.necsam.com/oem/cd-rom/nd3500a/ND3500a_MediaList.pdf
Her kan du se, hvilke skiver der anbefales og hvor hurtigt de kan brændes.
Selvfølgelig kan du også brænde andre skiver.
Dette er kun en oversigt over dem NEC har testet.
Hvis din 2500A åd den nye firmware, er alt ok, men måske skulle du købe nogle andre skiver næste gang.
Gambrinus

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-01-05 14:25

hejsa du kan se jeg har stillet et andet spørgsmål.. men kunne da godt tænke mig at vide hvilke diske i bruger... til menneske penge 4-5 kroner?+

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-01-05 14:59

http://www.cdrsite.com/
Her kan du også læse bedømmelser af de forskellige skiver.
F.eks. brænder jeg med x8 på Prodye Gold x4
Gambrinus