/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
kalorieindtag.
Fra : nannapige
Vist : 3464 gange
40 point
Dato : 02-01-05 10:39

hej.
er der en som kan hjælpe mig med hvor mange kalorier jeg må indtage om dagen, hvis jeg gerne vil tage ca. 1 kilo om ugen? jeg er en kvinde på 36 år, som desværre vejer 116 kilo og er meget lidt aktiv pt. på forhånd menge tak.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-05 10:49

prøv at kigge her
http://slankigen.webbyen.dk/
og du kan jo melde dig til så der er nogen at snakke med undervejs også

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 02-01-05 13:55

Sådan gør du: Du skal ville, du skal ville og du skal ville....
- spise mindre.
- dyrke noget sport
- lade være med at synes det er synd for dig, du har selv ædt dig til din overvægt.
- ikke tro, du kan rende 36 års dårlige vaner af på 6 uger, det tar ÅR - jeg taler af barsk erfaring.
- holde mund med det. Folk er DØDTRÆTTE af at høre overvægtige klynke, når de æder den 3. portion.
Igen: du skal ville, ville og ville. Men ellers er det et godt nytårsforsæt.

Kommentar
Fra : circelone

Dato : 02-01-05 15:25

Hej Nanapige
Jeg driver webstedet som miritkd skriver om, og du skal være meget velkommen, men jeg vil da gerne her lave din beregning, men så skal jeg lige vide hvilken højde du har og hvilken type job du har.

mvh

Henning Borchert-Jørgensen
http://www.slankigen.webbyen.dk

Kommentar
Fra : nannapige

Dato : 02-01-05 15:39

Hej Henning.
Det lydr da rigtig godt, hvis du vil hjælpe mig med det. Jeg er 1,75 høj, ogmit job betår i natarbjde i t bofællesskab for handicapede. Det er ikke fysisk hårdt, men der er da nogle praktiske ting, der skal laves( bl.a. gulvvask.)
mange hilsner
nannapigen

Accepteret svar
Fra : circelone

Modtaget 40 point
Dato : 02-01-05 15:58

Hejsa

Du må indtage 1200 kalorier om dagen. Ved den indtagelse, og ved den rigtige fordeling af kalorierne vil du tabe dig følgende kilo:
Jan 4,9
feb 4,2
mar 4,5
apr 4,1

og så videre. Du vil den 1.12. være nået din idealvægt på 76 kg.

Fordelingen af kalorier er meget vigtigt. Du må ikke få mere end allerhøjest 30E% af dine kalorier fra fedt. Jeg plejer at anbefale 20E%, men det kan være lidt svært især i starten.

Kulhydrater må ikke være over 45E% og proteiner skal være mindst 45E%.

E% er den betegnelse man bruger for andelen af dine samlede kalorier for hver af de 3 kategorier.

For at opnå ovenstående skal du helt undlade at spise lyst brød, kartofler, hvide ris og pasta. Deruodver skal du spise en del fedtfattigt kød.

Det kan være lidt svært at holde styr på fordelingen af kalorierne, men hvis du vil vide mere, evt. hente et excel program, som er gratis, til at holde styr på dine kalorier, kand du hente det på min side http://www.slankigen.webbyen.dk hvor du også kan melde dig til et slankehold hvis det har din interesse.

Al hjælp og rådgivning på min hjemmeside er 100% gratis.

mvh

Henning

Kommentar
Fra : HelleS

Dato : 02-01-05 16:34

Hej Nanapige

Du kunne også begynde hos de danske vægtkonsulenter. Se http://www.weightconsultants.com/da/
Det er dog ikke gratis, men meget effektivt. Jeg har selv tabt 28 kg på 31 uger!

Helle

Kommentar
Fra : nannapige

Dato : 02-01-05 19:07

I skal alle sammen have mange tak for jeres hjælpsomhed.
mange hilsner nannapige

Godkendelse af svar
Fra : nannapige

Dato : 02-01-05 19:08

Tak for svaret circelone.