/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
dvd kode på mit philips inbygget dvd/tv ~
Fra : bratislava
Vist : 207 gange
80 point
Dato : 02-01-05 04:51

jeg ejer et philips TV med inbygget dvd afspiller - efter jeg har fået landekoden ændret hso en tvforhandler virker dvd ikke , kan nogle sige noget om hvordan man ændre koden på denne model modellen er et 21pt5443

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 24-01-05 09:31

Hej Bratislava

Tilbage til din TV foirhandler og bed ham om at indlæse region 2 til dit fjernsyn. Alternativt at indlæse en ny og bedre regionfree opdatering end den han har brugt.

Lars

Kommentar
Fra : bratislava

Dato : 24-01-05 09:40

jov det sidste er nok nemmest da jeg harkøbt tv'et i Indien og bor nu i NZ - hvor får jeg koder samt instruks til at inlæse disse

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 24-01-05 09:56

Du kan som regel altid gå ned til en lokal TV forhandler og tale lidt med ham og lade ham gøre det for dig, med mindre du bor et totalt øde sted med 500km til nærmeste by.

Du kan ikke selv indlæse drivere etc., da det er til et fjernsyn og der skal du "brænde" en PROM med informationer. På et alm. PC DVD drev, så kan du "flashe" den BIOS/PROM som sidder i drevet. Så det er 2 forskelliger verdener, og da jeg ikke ved hvor den PROM sidder, eller hvordan den tages ud, eller hvordan den ser ud fysisk kan jeg ikke sige til dig at du skal købe en PROM brænder af den og den type, og så selv lave det.

Så tilbage til sagen - find en lokal TV snedker som laver sådanne ting for andre (som regel ikke mærkevare butikker, medmindre du kender en som kender en teknikker fra sådan et sted), og gerne gør det for dig for en flaske et eller andet samt en god snak - de findes over hele verdenen.

Lars

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 24-01-05 09:57

Og glemte at sige at sådanne "snedkere" har disse ting liggende klar til brug.

Og igen fordi det er 2 verdener, kan jeg ikke google dig frem til hvor elelr hvordan du skal søge.

I DK har alle TV snedkere med respekt for sig selv alle disse region free koder til alle TV'er og DVD'ere liggende.

Lars