/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
suzuki dm 50
Fra : Nikker
Vist : 559 gange
50 point
Dato : 02-01-05 00:47

hej . . en af mine venner har en suzuki dm 50 , den drypper benzin men kun når benzin hanen er "on"
ved i hva det kan værer ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-01-05 01:05

Enten er det fordi den står på sidestøttefod, så karburatoren hælder, ellers er det fordi pakningerne i karburatoren er utætte, eller at svømmerventilen, er beskidt/defekt. Svømmerventilen er den der bliver lukket af svømmeren, når den flyder op.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 02-01-05 12:43

Det ville hjælpe hvis du fortalte hvorfra den drypper benzin...

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 03-01-05 09:16

Det er en rigtig snyder den der. I karburatoren er der rigtig nok en svømme ventil. Men det er ikke direkte den der fejler. For ventilen består af to dele. Selve ventil spidsen (Som styres af svømmeren) og så det messing rør den befinder sig i. Det er det messing rør der er problemet, det er skruet i selve karburator huset. Hvis man skruer messing rør ud vil man kun se en lille oring på selve messing røret, det er det der skal skiftes.

Der et lille problem, man kan ikke købe sådan en, Direkte til formålet. Så her må du på udkik efter noget standart, personligt har jeg selv benyttet silikone gummi.

MV.
Peter Jensen