/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
elektrisk fondue ??
Fra : gamle61
Vist : 1689 gange
100 point
Dato : 30-12-04 17:43

har fået en elektrisk fondue-gryde i julegave og står nu med skægget nede i den (er amatør på fondue-området)
hvad er den bedste olie ??
skal den gemmes i gryden , eller aftappes og gemmes i køleskab ??
kan palmin bruges som olie ??
håber i kan hjælpe , da jeg har store forventninger til den , men bare er lidt bange og gerne vil bruge den rigtig
m.v. h. - gamle61

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 30-12-04 17:59

Palmin er palmeolie og det bruger man meget i østen, f.eks. i Wok. Det kan du også bruge. Det er dog mere almindeligt på vore breddegrader at bruge ren ukrydret svinefedt. Du må ikke bruge Olivenolie, da det smager rædselsfuldt når det bliver meget varmt. En planteolie der kan tåle at blive meget varm er Rapsolie. Du skal altid lade olien blive kold og så omhælde den og i køleskabet, ellers står den og bliver harsk.
Prøv at søge på Google efter Fondue, så vil du også opdage at der er noget der hedder Oste-Fondue. En noget anderledes men dejlig oplevelse.

Held og lykke med din nye Fondue. Arne

Godkendelse af svar
Fra : gamle61

Dato : 30-12-04 18:08

Tak for svaret arne.jakobsen.
det var lækkert , et kæmpestort probem ordnet som en mis på kun 16 min.- er bare noget der duer
kan du have et rigtigt godt nytår - og så vil jeg gå ud og starte maskinen , mens jeg slikker mig om munden
m.v.h. - gamle61