/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Intet filmbillede på TV!!
Fra : ksv
Vist : 433 gange
100 point
Dato : 28-12-04 23:35

Når jeg kobler min Acer TravelMate 292LCi_ATI til mit fladskærms-TV, så kan jeg sagtens få et billede i farver frem, men hvis jeg starter en film i Windows Media Player, så er det kun på computeren at selve "filmbilledet" kører!!! Jeg havde samme problem med min stationære, men det løste TV-Tool for mig. Problemet er bare at TV-Tool kun understøtter nvidia-chips og grafikkortet på min Acer er et ATI MOBILITY RADEON 9700. Jeg har hentet den sidste nye driver på www.acer.com, hvilket ikke hjalp.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 29-12-04 08:00

Først skal du lige ind på ATI's hjemmeside og hente en "ektra" driver til grafikkortet.
Når den er installeret går du ind under egenskaber for grafikkortet. Højreklik på desktop, vælg egenskaber, indstillinger, avanceret. har du installeret ATI driveren rigtigt skulle du gerne have en masse faner i toppen at vælge fra.
Vælg skærme, hvis du har tilkoblet rigtigt til fjernsynes, vil der være et rødt kryds i TV, klik så det bliver grønt, så skulle det køre.

Kommentar
Fra : ksv

Dato : 29-12-04 10:03

Det har jeg gjort og det virker også fint, men når jeg starter en film, så vises filmen kun på computeren. Jeg kan stadig se Windows Media Player åbnes på tv'et, men selve "filmbilledet" vises ikke på tv'et.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 29-12-04 15:38

Så går du ind i menuen der hedder overlay, her skal du vælge:
"standard" og "samme som udgangsvideo"

Der er også et eller andet sted hvor du vælger om det er PAL eller andet signal, den skal stå til PAL.

Jeg har tit det samme problem med min bærbare med samme grafikkort, men jeg har gemt opsætningen, så jeg bare vælger den hvergang så spiller det.
Men jeg kan ikke 100% huske hvad jeg gjorde for at komme af med problemet ud over at jeg har gemt indstillingerne.

Men det skulle lykkes, med det ovenstående, ellers rod lidt rundt med opsætningen.
Prøv også lige at boote din computer med den er tilsluttet til en tændt TV.

Kommentar
Fra : ksv

Dato : 30-12-04 13:19

Det vil jeg forsøge og så vender jeg tilbage i det nye år...

Accepteret svar
Fra : ksve01

Modtaget 100 point
Dato : 05-01-05 09:53

Det er fordi du har sat indstillingerne til "klon", så du har billede på både computeren og tv'et. Prøv at ændre indstillingerne, så du kun har billede på tv'et, så skulle det virke tror jeg.

Godkendelse af svar
Fra : ksv

Dato : 05-01-05 15:27

Tak for svaret ksve01 - det var lige præcis problemet.