/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Flytte programmer fra C-drev til d-drev
Fra : anithus
Vist : 3912 gange
50 point
Dato : 28-12-04 16:43

Min computer er ved at være fyldt op på C drevet men jeg har et næsten tomt D-drev. Jeg troede at man bare kunne flytte programmer fra C-drevet over på D-drevet, men det kan man åbenbart ikke (har prøvet og nu virker det program jeg flyttede ikke længere, så man bliver vel klogere )
Hvordan gør man så??? Flere af mine programmer har jeg ikke gemt på CD...

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 28-12-04 16:53

Man er nød til at afinstallere programmet og derefter installere, da der er mange informationer i eks. reg databasen der peger på den oprindelige position.

Under installationen er der mulighed for at ændre det sted hvor programmet bliver installeret.

Uden CD. Ingen mulighed Sory…

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-12-04 17:10

Som skrevet. Programmerne har jo en slags indbyggede link til Windows systemfilerne og vil derfor ikke virke når det flyttes, men har du programmer hvor du har installationsfilerne kunne du installere disse på D:\ drevet.

Der findes andre muligheder for at skabe plads, du kan flytte dokumenter og andre data på dit D drev og du kab flytte dine emails på d drevet.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;730185 (virker også i nyere versioner)
Du skulle måske også rydde op i dine midlertidige Internetfiler og lade dem slette når du lukker browseren: InternetExplorer - Funktioner - Internetindstillinger - Avanceret - 12. punkt nede fra Slet mappen Temporary Internet.... marker dete punkt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-12-04 17:13

Men du kan lave lidt plads sådan:
H-klik på dokumenter på skrivebordet>vælg egenskaber>
ud for placering skriver du D:\Dokumenter
tryk på anvend > OK
nu vil den flytte alle dine nuværende og fremtidige dokumenter til D:\dokumenter.

Hvor stor er dit C: drev og hvor meget plads er der tilbage.
Hvor stort er dit D: drev

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-12-04 19:33

er det samme harddisk??

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 04-01-05 16:36

Hvis det er, kan du gøre dit c-drev større ved at hente plads fra dit d-drev. Det er så med forudsætning for at den er den samme harddisk både c og d er på!

Men ellers kan du gøre det med partition magic som kan downloades her: http://www.soft32.com/download_151.html (Prøve version)

Kommentar
Fra : anithus

Dato : 20-01-05 22:47

Hej emesen

Når jeg højreklikker på dokumentmappen på skrivebordet er det ikke muligt at ændre placeringen, den er lysegrå??

anitta
www.filabel-baby.dk

Kommentar
Fra : anithus

Dato : 20-01-05 22:53

Jeg har ikke så meget forstand på det, men jeg tror at de er på den samme harddisk. Mit C-drev er 4.87GB og der er kun 364MB tilbage. Mit D-drev er 33,3GB og der er 32,3GB ledig.

anitta
www.filabel-baby.dk