/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Registrerer ikke al min kapacitet ?
Fra : Bhlas
Vist : 487 gange
60 point
Dato : 28-12-04 00:49

Jeg var så heldig at få en ny harddisk i julegave, Maxtor 6B200P0 [200 gb], men den vil kun registrere 127gb af dem ...
Min fætter har så fortalt mig at jeg bare skulle installere Service Pack 2, men det vil den ikke fordi at.. ehm ... ja ... in cd-key var åbenbart ikke god nok til XP ! :)
Så hentede jeg en cd-key generator, og har også fået en "rigtig" cd-key nu ... men er det så nødvendigt at geninstallere Windows ? Mener nemlig han snakkede om at man kunne redigere cd-key'en herinde i Windows, så jeg kan få installeret Service Pack 2 ...

Kan man ændre på cd-key'en uden at skulle gen-installere Windows XP ?
Hvis ikke, er der så en anden løsning på mit problem, så jeg kan få fuld udnyttelse af mine 200 gb?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-12-04 01:02

Ja det er rigtigt at du skal have Service Pack 2, men det skulle der vel heller ikke være noget i vejen for at hente den, når nu din cd-key virker. Service Pack 2 kan jo hentes med opdate.
Men det kan allerede være du kan aktivere den sidste del af harddisken, nu. Prøv at gå i start/kontrolpanel/administration/computeradministration og diskhåndtering.
Her kan du se om den sidste del er synlig, og i orden, så kan du aktivere den, ved at højreklikke osv.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-12-04 01:13

Hejsa

Nu er det jo ikke den rigtige cd key som han har når den er hentet fra en key generator
og hvis den først skal virke ja så skal man have et program dertil som jeg ikke vil nævne her som kan erstatte den key som xp i tidernes morgen blev installeret med

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Bhlas

Dato : 28-12-04 01:27

Nej, jeg kan jo ikke hente den, for selvom at jeg har hentet en cd-key generator, så bliver jeg jo nødt til (evt.) at gen-installere Windows for at ændre cd-key'en ? Eller hva ?

Derinde hvor du henviste mig til, der står det som om at de er der allesammen ... altså, som om at harddisken kun er på 127 gb...

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 70 point
Dato : 28-12-04 01:46
Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 28-12-04 01:47

hmm har vel intet at gøre med harddisken.. vi havde skam også hd før sp2
har du prøvet <højreklik denne computer<administrer<diskhåndtering< under din disk kan du se om der evt er et område af disken der ikke er partioneret

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 28-12-04 07:13

Windows uden SP2 er ikke meget for at håndtere mere end 120GB i en partination,prøv at lave f.eks en på 80GB og se hvad den så siger,men
der er en løsning på dit problem,men den er nødtil at blive mailet,så hvis du har en fidus mail adr,så kom med den.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-12-04 10:02

du kan vælge at op dele den i 2
eller update sp2 (som flere har skrivet)

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 28-12-04 14:45

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm
men i det hele taget ang. sp2 aktivering af din "lovlige" key og partion af din hd kan du læse på denne side

Kommentar
Fra : Bhlas

Dato : 02-01-05 14:45

Nu har jeg installeret Service Pack 2, ændret min cd-key, købt et "multimedie-kabel", eller hva det nu var de kaldte det ude i butikken, men det virker stadigvæk ikke ... De sagde at hvis det med kabelet ikke virkde, så skulle jeg ringe til den side hvorfra jeg har bestilt den, og så få en ny tilsendt fordi der er en fejl derpå !

Kan det godt passe, at jeg skal til at starte helt forfra ?
- eller har i andre idéer ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-01-05 18:07

http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.3c67e325e0a6b1f6294198b091346068/?channelpath=/en_us/Support/Software%20Downloads/ATA%20Hard%20Drives&downloadID=1

vis ovenstående link ikke virker så prøv at se om nedenstående link virker>

http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.8db0c3d6932ced37294198b091346068/?channelpath=/en_us/Support/Software Downloads

gå in under ata hard drive i dropdown menuen>select utility og vælg maxtor big drive enabler,læs hva der står,du kan også gå ind i din bios vælg omtalte
HDD og gå ind i dens under menu og se om du har noget der hedder>
48-bit LBA er der det så sæt den til enable og tjek så om alle dine gig
bliver gendkendt i systemet.
Manse9933
relaterede link>

https://maxtor.custhelp.com/cgi-bin/maxtor.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=960

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-01-05 18:10

du kan finde den på nederste link(Big Drive Enabler)læs hvad der står

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 04-01-05 16:32

Prøv at downloade Powerquest partition magic, og se hvad den siger til den? Den kan være den kan se hele, evt del den op i to 100 gb?

Kan downloades her: http://www.soft32.com/download_151.html

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 04-01-05 16:32

Dog en prøve version....

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 05-01-05 14:28

har du prøvet den på en anden pc evt...

Godkendelse af svar
Fra : Bhlas

Dato : 26-06-05 16:37

Du må undskylde at der er gået så lang tid, men kunne ikke finde ud af det sidste gang ... nu fik jeg så samme problem igen, og kiggede så herinde ...så brugte jeg 2 minutter på det link du havde sendt, og så virkede det ! Sateme dejligt :)