/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Danse musik til fest!???
Fra : Enim
Vist : 466 gange
100 point
Dato : 27-12-04 21:39

Ja nu er sagen den at jeg er totalt blank når det kommer til danse musik!!!
1. jeg danser meget sjældent, ik lige mit felt af ekspertise!!
2. jeg afskyr dancemusik, techno etc.

Så derfor kommer jeg til jer "good people of kandu".
Kan I ik lige fortælle mig hvad det er jeg bør skaffe, det skal ramme bredt og gerne mainstream. Så ik opfordringer til goa og des ligende! ;)

Tusinde tak folkens!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-04 21:42

James Last

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-12-04 21:44

Det kommer da lidt an på en ca gennemsnitsalder på festdeltagerne.

Kommentar
Fra : Enim

Dato : 27-12-04 21:46

gennemsnit er 25! :) James Last - bredt forslag ;)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-04 21:49

Så lige én ting.
James Last var populær partymusiker for 30 år siden

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-12-04 21:51

Vikingarna, Kandis, og gerne blandet med lidt ældre Pop/Rock som Credence Clearwater Revival (Bad moon Rising og den slags), Teddy Edelmanns Himmelhunden, Vesterbro m.m.,

mvh dova

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-04 21:54

Goombay Dance Band, en stemning af sydhavsø med søde brune piger.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-12-04 21:56

Hejsa

Dova er inde på noget af det rigtige men for at det skal være helt rigtig så skal John Mogensen også være med

Så længe mit hjerte slår (den er bare god)

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-04 21:58

Jamen så tar vi Herb Alpert med også.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-04 22:06

Lidt nostalgisk dansemusik fra 30-ernes england
Meget populære den gang.
Ray Noble and Al Bowlly.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 27-12-04 22:22

Lis & Per, Jeg er sigøjner, og flere af deres numre.
Kim Larsen , Susan Himmelblå
Og noget Pop fra 70'erne og 80'erne, Shaking Stevens f.eks.
mvh dova

Kommentar
Fra : Enim

Dato : 27-12-04 22:30

haha det er da totalt underholden at læse jeres indlæg. min første indskydelse:" Teil er du fuld, eller på WC rens!? :D" Dova er du mellem 80 og 120?? hehe
Teddy er cool nok! nu tænkte jeg i barnerne af den der slavs ny'moens stads... darude og sådan noget geil!!??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-12-04 22:45

Hehe, nej du, så gammel er jeg alligevel ikke, men når du beder om dansemusik, og ikke kan lide Dance ell. Techno, er mulighederne ikke så store inden for nyere musik.
Ikke hvis det er til at danse efter i det mindste.
Men hvilken slags fest er der tale om, er det familiefest, med stor spredning i aldersgruppen, eller er det andet, hvor alle deltagerne er ca 25.
Det betyder en hel del for valg af musik.
Tidligere var vi et par stykker der tog ud som discjockeys til forskelligt, og det er selvfølgelig ikke samme musik til familien Hansens sølvbryllup, som til ungdomsdiscotek i Odder forsamlingshus.

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-12-04 22:46

Kan du ikke aflure nogle numre fra alle de der Let's Dance Cd'er der er udkommet?

Kommentar
Fra : Enim

Dato : 27-12-04 22:54

hehe, sorry! Naturligvis er der tale om preferencer der absolut ikke stammer fra mig!! men det er ikke min fest, og jeg falder absolut også udenfor gennemsnittet! :D så anything der er up todate! 25 år, det er nytår det er på landet - næstved! Det er festglade folk! danselystne... (Jeg burde egentlig blive hjemme) hehe

lets dance, du siger noget, men der er jo også ting der ik holder iflg dem der har forstand på det... tror jeg nok!

tak fordi i gider ;)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-12-04 00:28

Enim

Selvom du er blevet spurgt, har du stadig ikke svaret. Hvis du ikke er i stand til at formulere et ordentligt spørsmål, kandu heller ikke forvente at få et godt svar.

Jeg har masser af gode svar og løsninger på mange spørgsmål om musik, men når jeg (og andre Kanduer) ikke kan forstå dit spørgsmål, kan vi heller ikke svare. Hvad vil du ha'? Navnet på ét band? Flere? eller hvad? Stil? Genre? Du fortæller intet, og derfor får du heller ikke et brugbart svar. JO Dansemusik: Man kan squ da danse til al musik!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-12-04 00:30

God gammel disco og rock - det rykker!

Disco fra 80'erne f.eks. Barry White, Gloria Gaynor, KC and the Sunshineband, Hot Chokolate, Carl Douglas, osv.

Og Creedence Clearwater Revival er også fed dansemusik!

Og hvad med rock og rul fra 60'erne!

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : Enim

Dato : 28-12-04 00:45

Arne jacobsen, fra en skala fra 1 til 10 hvor latterlig er du - 12!!!?? er det svært for dig at fatte at dette spm går ud på at give indlæg om god dance music. hvis du synes johnny cash er god danse musik så skriver du det!! hvis du kun har ubrugbare, retorisk ligegyldige beskeder til debatten så knyt flødenæbet og søg andre græsgange hvor du er ønsket......

til andre der gør forsøget, tak! forsæt endelig såfremt i ønsker!

Hanne dejlige forslag, oldies but goodies! jeg ser på det! tak for indsatsen!

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-12-04 14:17

Har fulgt med i de mange gode musikforslag til dansemusik. Ældre numre er jo ved at blive populære igen, så hvorfor ikke også lidt mere af dén slags?... f.eks. Elvis Presley og Tom Jones.
Med hensyn til kondien, så er det vel ikke alle de yngre årgange der altid kan følge med (tænker på "uegnet til militærtjeneste osv.", - eller hvad?!
Enim, du burde danse noget tiere, så får du større musikforståelse og træning indenfor denne genre.

Godkendelse af svar
Fra : Enim

Dato : 28-12-04 15:25

hehe akle, du har tydeligvis ikke set mig danse, for så havde du modificeret den udtalelse ;) hehe
Jeg holder mig til den slags dans der bliver udvist til koncerter såsom Rammstein, metallica, iron maiden og anden god tråd! :D

Jeg gir dova point for god indsats, føler ik helt jeg fik fat i det jeg ville, men det går som nok!

Takker