/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
casettebånd
Fra : michaelveilehansen
Vist : 577 gange
100 point
Dato : 26-12-04 18:10

hej og go' jul
Jeg har nogle casettebånd jeg gerne vil ha på cd..er der så nogen der ved hvad jeg skal bruge ..altså forbinde hifi'en til computeren..
håber nogen ka gi et godt svar
michael

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-12-04 18:17

Hvis du laver en søgning i Musik på LP finder du en masse tråde hvor problemet er behandlet. Hvad der gælder for overspilning af LP'er til CD gælder nøjagtigt ens for Cassetter.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-12-04 18:25

Hejsa

Du skal bruge en audiokabel

http://www.sandberg.it/sandberg/kabler/50098.HTM

den der er vist på linket er den samme som min bortset fra at den der er gøn er sort på min.
Du tager den røde og hvide stik og putter dem i bag på-lad os sige det er kassettebånd du vil bruge til at få over på cd-så kommer du dem i der hvor der på din kasette står line out-er det til grammofonen sætter du den røde og hvide bagpå den hvor der står line out-den anden stik skal i din computers lydkort-under line.
Så skal du hvis du vil gøre som jeg downloade audiograpper- http://www.audiograbber.com-us.net/
Når du har dovnloadet den og åbnet den-skal du i programmet gå op under filer og vælge den der hedder line in sampling-så starte du bare henholdsvis din kassette eller grammofon og så klikke du bare der hvor der står record-og bagefter skal du bare gemme filen.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-12-04 18:29

Tillæg

Har haft samme spørgsmål stillet her

http://www.kandu.dk/dk/spg/8753

Her kan du gå ind og læse de fine kommentarer og links som kom

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 26-12-04 20:34

Her er noget du kan bruge til det du søger. Kan også bruges til PC
http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=4263&vare_id=166354

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 26-12-04 20:49

har i øvrigt selv overspillet en del cassettebånd på min computer med min imic og derefter brændt det på cd, og en virkelig god kvalitet.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-12-04 00:09

Hejsa igen

http://www.kandu.dk/dk/tip/5226

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : chewie_dk

Dato : 02-01-05 19:45

Brug et audio-cd-r/+r med lir og brand det der efter til cd eller mp3 det bliver altid godt.
Mvh Natacha

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 05-01-05 23:39

Jeg har med godt resultat brugt programmet "Wave Repair" som jeg fik gratis gennem bladet Komputer for alle. Selve indspilningen er lige som nem, som hvis man overspiller mellem 2 båndoptagere. Det drejer sig bare om at forbinde med det rigtige kabel - som regel phonostik i den ene ende (i båndspillerens line out) og et minijack i den anden ende, som forbindes i computerens line in-indgang. Sådanne kabler kan købes i alle radioforretninger.