/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Adfærd: (lesbian dogs?)
Fra : TheOsirisDK
Vist : 430 gange
10 point
Dato : 25-12-04 11:52

Plzz, lad vær at grine. Ser i, juleaften fik jeg besøg af min monster og hendes kæreste. De har to hunde ved navn Abbey og Chester. Vi har BS (aka bessen - hunhund)
Abbey og BS er begge hunhunde, og deres opførelse fandt jeg yderst usædvanelig:
Abbey, som er en hunhund vel og mærke, kunne ikke fordrage BS, men ud på aften begyndte den lille hund at... ja... at gimpe (<spelling?) vores stakkels BS!!! WHY! De var begge hunhunde???

Jeg kunne forestille mig at det havde noget med dominans at gøre men... syntes stadig det er lidt langt ude...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-12-04 12:16

Jada, det er noget med dominans. Abbey synes lige, hun ville fortælle BS, at hun ikke skal tro, at hun er noget. Om det er godt eller skidt, det er lidt svært at sige udfra de få oplysninger.
Hvad er en "aka bessen" for en..
Hvad er det for racer at "monsteret og hendes kæreste" har??

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 25-12-04 14:42

Hej TheOsirisDK

Birgitta her helt ret, det her handler om dominans. Jeg har to hanhunde, og "leder" hunden gimper den anden med jævne mellemrum. Det er på baggrund af dette med dominans at man absolut skal standse en hund der har denne adfærd over for mennesker. Da den jo meddeler mennesket "jeg er i rang over dig"

mvh
Jspi

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 25-12-04 15:53

takker... syntes stadig det er mærkeligt, i starten prøvede Abbey bare lægge hovedet over ryggen på BS! det kunne jeg enda forstå - men det andet... (kan i forstille at gå rundt om juletræet mens...)

BTW, BS ("also know as" Besse/Bessie/Hund) er en blanding mellem "golden retriever" og "cocker spaniel"
Abbey er en slags minature scheffer.. Chester... han er bare gammel... (sjovt nok begynder hans hale at lovre hver BS og Abbey slås... lol)

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 25-12-04 15:55

DOH!!! jeg mente selvf ikke "monster" men "moster"! nej vent... darn! heck min mors søster m'kay...!
(håber ikke hun læser det her....)

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 25-12-04 16:11

Hæ hæ, det kalder min datter også min søster :0D

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 25-12-04 16:16

lol, nej nej tag ikke fejl... jeg har DEN fedeste... den fedeste Charlotte! (aha)
- plus hun kommer komplet med fedeste Mormor...
ohh you have no idea..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-12-04 16:34

Nåårh, man kan da godt være et monster selv om man er overvægtig...

Hvis der er en sjat schæfer i Abbey, og BS er en goldencocker, så er det nok en del af forklaringen. Dominans er mere almindeligt hos schæfere end hos goldens og cockere.
Og jeg kunne forestille mig, at BS måske ikke er så gammel som Abbey?

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 25-12-04 16:37

BS, HAR haft hvalpe... jeg mindes Abbey er en del yngre...
(fedest = coolest... plzz lad nu vær at dril...)

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 10 point
Dato : 25-12-04 17:03

nnn, bær over, jeg er nok ældre end dit monster...

---Abbey skal ABSOLUT IKKE gimpe på BS. Hvis BS ikke selv siger fra (snerrer og snapper), så ville jeg gå ind og stoppe det, hver gang! Hvis BS siger fra, så skal hun have ros.

Jeg tror, at man ellers kan risikere, at hvis BS en dag ikke gider at finde sig i det (snerrer og snapper) -så bliver Abbey sur, og så har I måske et rigtigt slagsmål.

Jeg synes, at hunde skal have lov til ikke at kunne lide hinanden. Men de skal kunne være i hus sammen uden ballade. Man må lære dem, at det er ok at holde afstand. BS skal have et sted, hvor hun kan gå hen og være i fred. Og når I har besøg af Abbey, så er det altså IKKE "gæsterne først". Hvis hundene skal have noget, så er det ALTID BS først.

Godkendelse af svar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 25-12-04 17:51

hmm, takker... men seriøst - du skulle have set det...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-12-04 17:58

mmm.. monsteret?...

Men seriøst -tak for accepten af mit svar, og glædelig jul til dig og BS.

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 25-12-04 18:29

lol thx - og ditto